Anonym skriver:
Nogle af jer ved sikkert hvem jeg er da jeg kort omtalte situationen i et andet indlæg tidligere, men vælger lige anonymitet her så den ikke kan googles. Hvis I gerne vil tilkendegive at I ved hvem jeg er, så skriv lige en PB 
Situationen er den at jeg er alene med min datter. Hendes far og jeg bor tæt på hinanden og har samarbejdet ganske fint omkring samværet. Vi gik fra hinanden for 5 mdr. siden da vores datter var 3 mdr.
Vi har de sidste 4 mdr. kørt en ordning der hedder at hun er hos sin far mandag, onsdag og fredag fra 15.30 - 18.30 - dvs. 9 timer om ugen. For knap 3 uger siden aftalte vi så også at han skulle have hende på overnatning hver 3. weekend.
De 3x3 timer om ugen bruger jeg på alt det jeg ikke lige kan med baby på armen; rengøring, træning, slår græs, drikker en kold øl nede i byen med venner osv. Det er min eneste fritid da al min familie og nærmeste venner bor langt fra mig.
I sidste uge meldte min eks så ud at han ikke synes han har tid nok til sig selv i ugen, så han ville gerne have hende mindre i løbet af ugen - nærmere betegnet 2 gange om ugen á 3 timer.
Jeg blev faktisk rigtig ked af det og skuffet, for jeg mener at han har prioriteret helt forkert. Han arbejder en del, og jeg mener ikke at det burde være vigtigere end hans datter. Han går ikke til noget og har ikke andre forpligtelser.
Før vi fik vores datter var han temmelig "skruk" - han har længe været klar til baby, og i første omgang gik jeg med på projekt baby for hans skyld...naturligvis blev jeg også babyklar og nu er hun mit ét og alt 
Jeg er heller ikke i tvivl om at han elsker hende, men nogle gange tror jeg han elsker tanken om hende og dét at være far frem for selve hende og det ansvar der følger når han står i det 
Jeg forstår ikke hvorfor han pludselig vælger som han gør... Hvordan kan han finde på at vælge hende fra til fordel for mere fritid?
Når jeg spørger ind til det bliver han sur på mig og siger at det ikke er fordi han vælger hende fra, han mener bare ikke at han har tiden.
Han siger så også at jeg jo også selv "vælger hende fra" når jeg vil have ham til at tage hende de 9 timer om ugen og at jeg skal være glad, da der jo er mange deltidsfædre der kun har deres børn hveranden weekend.
Jeg mener jo til gengæld det er ham der burde være glad for at have mulighed for at have sit barn så meget 
Er virkelig ked af at han ikke ser det på samme måde, og er endnu mere ked af at vores datter skal være "kastebold" på den måde, så jeg gik med til at han kun har hende 6 timer om ugen (dog stadig 3 gange men á 2 timer) - dette gjorde jeg udelukkende pga. min dårlige samvittighed overfor vores datter.

Tak fordi jeg måtte læsse af.
Hej... Vil starte med at give dig en krammer... Jeg kender de følelser man sidder med i den situation som mor, du føler ikke dit barn er godt nok, ikke ønsket og elsket af faren, at dit barn ikke er vigtigt nok...
Jeg står i samme situation, min datters far har kun tid til at se hende hver 14 dag, Alt andet jeg tilbyder har han ikke tid til, tilbød ham at have hende ekstra dage her i ferien, det havde han ikke tid til forshan skulle slappe af, han har lige aflyst en weekend fordi at han skadestruktiv, spørger ofte om jeg kan hente hende tidligere fordi at han skal noget,hun bliver aldrig inviteret til noget i hans familie...
Du kan kom mor ikke gøre en sk*d, bare håbe megen vokser med opgaven og ønsker at se hende mere...
Hvad holder dig til at blive boende,? Hvorfor ikke flytte tættere på din familie, så kan de hjælpe dig, din datter vil få så meget glæde af det...
Jeg ville ikke kunne have klaret det uden mit netværk, lige at kunne tage hjem til mor og bare slappe af mens hun leger med baby...
Held og lykke ( beklager stavefejl er på over Tlf og den har lidt sit eget liv)