Anonym skriver:
det er vidst gået op for mig nu. har bare altid tænkt, jeg ikke kan tillade mig at kræve, han holder pause fra det, han godt kan lide, for at være sammen med mig, og jeg derfor må begynde at interessere mig for hans hobbyer.
og jeg holder 100% fast i det!
og tusind tak for rådet!
Hvorfor kan du ikke det? Det er fint nok at have hobbyer, og det skal der være plads til, men der skal jo også være plads til dig... Jeg kan godt forstå at HAN er glad og tilfreds, han både blæser og har mel i munden, så at sige. Han kan bruge alt sin tid på sine hobbyer, og når han så er træt af bilerne, står du klar...
Undskyld, men hvad får DU ud af det her forhold? Du skriver at hvis du laver andre aftaler en weekend eller to, så "glemmer" han dig bare.. I min verden har det du beskriver ikke noget med et forhold at gøre.. Du er bekvem sex, når han har tid til at ænse dig...
Et sundt forhold er nødt til at være ligeværdigt, dvs begge parter investerer ca lige meget tid/interesse/kræfter/opmærksomhed - ellers fungerer det bare ikke.
Jeg tror ikke tingene ændrer sig - du kan ikke ændre på ham, det kan kun han selv, og det lyder ikke som om han er indstillet på at gøre andet end en overfladisk indsats.
Sig til ham at fremover er der ingen bil hver anden weekend - der er det dig tid. Kan han ikke leve med det, så er det slut. Kort og godt. OG SÅ HOLD FAST!! Der er ingen mening over at gå og blive ved med at være ulykkelig over det samme i årevis - så skal det bare ikke være jer..
Og hold så op med at gå og bebrejde dig selv - der er kun EN elendig kæreste i alt det her, og det er ikke dig