Jeg har også en Border Collie som blev angrebet af en kamphund.
Den tændte af uden forvarsler af nogen art. Fra det ene øjeblik til det andet gik den helt besærk på min hund, som intet havde gjort.
Hverken spark, slag, råb eller noget kunne få den til at slippe sit tag.
Den kastede rundt med min skrigende hund, der var totalt magtesløs. Den bed sig fast i nakken på hende, så hun kunne intet gøre, havde ikke en chance for at forsvare sig. Den gav bare ikke slip, men ruskede og flåede i hende. Efter ca. 10 minutters mishandling fik jeg afledt dens opmærksomhed i et kort sekund hvor den slap, og inden den kunne gribe fat igen, var ejeren hurtigt og fik slæbt afsted med den i halsbåndet.
Jeg fandt min hund siddene på trappestenen smurt ind i blod, med nakken revet op, og i dyb chok. Hun rystede over det hele, og skrækken stod malet i øjnene på hende. Jeg glemmer aldrig det syn, det står malet på nethinden.
Kan godt forstå at du er bange for at en kamphund skal få fat i din hund, og jeg kan ikke advare nok imod dem. Vend om med din hund hvis du ser en, gå en omvej. Og en peberspray kan redde din hunds liv.
Øv hvor gør det mig ondt for dig, og alle jer andre hvis hunde er blevet overfaldet :-( :-(
Jeg har en 10 år gammel tæve, en blanding af ca halvdelen af de forbudte muskelhunde racer, hun har aldrig lavet ballade (udover at æde Louis Vuitton sandaler
)
Men, jeg har haft hvalpe på hende for mange år siden, og beholdte selv en. Da den blev køns moden tog den nogle ALVORLIGE ture med sin mor, decideret slås/magt kampe, det skete 2 gange, hvor jeg stod alene med dem, kunne ikke skille dem ad og måtte hive hundene hen til havedøren og SMADRE døren i hovederne på dem, før de slap!

Meget voldsomt, og efter datteren 2 gange havde lavet udfald til at overfalde 2 hunde i nabolaget, blev hun aflivet
Hun fik samme faste opdragelse som sin mor, jeg har rimelig god forstand på muskelhunde og min gamle tæve er en problem fri velopdragen kærlig familiehund, men datteren, hun var sku skingrende skør!
Den eneste hund jeg har oplevet slå en anden hund ihjel var en labrador