Forsvar ved angreb af kamphund/muskel hund

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juli 2013

Muffinmus

Vi sparkede den..

Den angreb en golden retriever. Heldigvis hjalp det

Men ellers er det bare med at bruge alle kræfter og søge de udsatte steder på den.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juli 2013

lille fnug

En muskelhund kan være en fantastisk god familie hund, hvis man vel og mærket køber en dansk avlet hund. Desværre er der nogle som henter deres i Polen og de er utilregnlige! Og eftersom der ikke står polak eller dansk i panden af dem, ved man jo aldrig hvilken hund man møder. Der er vel også en grund til de bliver kaldet kamp hund. Ingen røg uden ild....
Her hvor jeg bor har vi en fantastisk natur sti som jeg tit har gået med min hund, men nu skal jeg forbi en 20 årig knægt hvis kamp hund løber frit rundt, den tur går vi så ikke længere
Han siger den ikke gør noget, men det er jo et dyr som reager på instinkter, så hvad ved han om det? Forstår simpelthen ikke det er så svært at hegne sin grund ind!

Anmeld

12. juli 2013

Savannah

Min naive chihuahua på 2 kg er et let bytte og hun er blevet angrebet af både hunde og en kat.. Det mest voldsomme var dog en stor dobermann, uden snor der totalt uprovokeret hopper på min hund, imens min kæreste gik tur med hende.
Han reagerede instinktivt og sparkede den alt hvad han kunne, til den slap hende. Hun havde heldigvis tyk jakke på og det var den, den fik mest fat i.
Dobermannen kom slemt tilskade og ejerne mente at vi var komplet sindssyge... Meget ubehagelig oplevelse, holder altid min hund tæt i nærheden af andre små hunde - lille mig kan sgu ikke gøre så meget mod en kæmpe hund! Det er et bid også har jeg ingen hund mere! Synes det er så ærgerligt at jeg skal leve i den form for frygt.. Heldigvis var det ikke i vores egen by, her er folk flinke til at have deres dyr i snor.

Anmeld

13. juli 2013

Carina:-)

Vores store shæfer er 2 gange blevet angrebet ,....Men det har været af små hunde som hysterisk har kastet sig over hende.

Hvergang har jeg bare losset dem af pommeren til ,med det resultat at deres ejer har været smaskfornærmet for hvad kan deres lille putte dog gøre af skade ved min store hund 

Men alternativet er at min hund knækker nakken på dem,fordi hun er i snor og bliver provokeret /angrebet

Men vi møder mange hunde,og det har altså kun været de små uden snor der har været uberegnelige.

Anmeld

13. juli 2013

Bebsen

Jeg har også en Border Collie som blev angrebet af en kamphund.
Den tændte af uden forvarsler af nogen art.  Fra det ene øjeblik til det andet gik den helt besærk på min hund, som intet havde gjort.
Hverken spark, slag, råb eller noget kunne få den til at slippe sit tag.

Den kastede rundt med min skrigende hund, der var totalt magtesløs. Den bed sig fast i nakken på hende, så hun kunne intet gøre, havde ikke en chance for at forsvare sig. Den gav bare ikke slip, men ruskede og flåede i hende.  Efter ca. 10 minutters mishandling fik jeg afledt dens opmærksomhed i et kort sekund hvor den slap, og inden den kunne gribe fat igen, var ejeren hurtigt og fik slæbt afsted med den i halsbåndet.

Jeg fandt min hund siddene på trappestenen smurt ind i blod, med nakken revet op, og i dyb chok. Hun rystede over det hele, og skrækken stod malet i øjnene på hende. Jeg glemmer aldrig det syn, det står malet på nethinden.

Kan godt forstå at du er bange for at en kamphund skal få fat i din hund, og jeg kan ikke advare nok imod dem. Vend om med din hund hvis du ser en, gå en omvej. Og en peberspray kan redde din hunds liv. 

Øv hvor gør det mig ondt for dig, og alle jer andre hvis hunde er blevet overfaldet :-( :-(
Jeg har en 10 år gammel tæve, en blanding af ca halvdelen af de forbudte muskelhunde racer, hun har aldrig lavet ballade (udover at æde Louis Vuitton sandaler )
Men, jeg har haft hvalpe på hende for mange år siden, og beholdte selv en. Da den blev køns moden tog den nogle ALVORLIGE ture med sin mor, decideret slås/magt kampe, det skete 2 gange, hvor jeg stod alene med dem, kunne ikke skille dem ad og måtte hive hundene hen til havedøren og SMADRE døren i hovederne på dem, før de slap!
Meget voldsomt, og efter datteren 2 gange havde lavet udfald til at overfalde 2 hunde i nabolaget, blev hun aflivet
Hun fik samme faste opdragelse som sin mor, jeg har rimelig god forstand på muskelhunde og min gamle tæve er en problem fri velopdragen kærlig familiehund, men datteren, hun var sku skingrende skør!

Den eneste hund jeg har oplevet slå en anden hund ihjel var en labrador

Anmeld

13. juli 2013

TweenStar.dk

Aqnete skriver:

Godaften med jer derude

Nu hører man mere og mere om at man blir angrebet af disse muskel hunde eller i det hele taget af andre hunde .

Jeg er den heldige ejer af en border collie, men jeg tør næsten ikke gå tur mere. Jeg har jo ikke en jordisk chance for at gøre noget, hvis en anden hund overfalder min .

Hva kan man gøre ?? Kan man sprøjte med peber spray ? Ved godt det ulovligt med er villig til alt . De siger jo man skal prikke den i øjnene, men helt ærlig det kan man jo ikke lige .

Nogle gode råd ?

God weekend derude

Vand skulle være ret effektivt.

Vi har selv en tæve, som ikke er så glad for andre hunde, derfor er hun altid i kort snor, og aldrig nogensinde løs. Vi har gået til sådan nogle hundemøder med hende, hvor der var professionelle hundeadfærds trænere, og de brugte vand hvis det blev for vildt.

Jeg kan godt forstå du er bekymret, vi er også bekymret hver dag, men mest fordi der efterhånden er rigtig mange der IKKE har deres hunde i snor, og så hjælper det jo ikke så meget at vi har vores i snor, hvis der alligevel kommer en fri hund hen til hende.

Anmeld

13. juli 2013

TweenStar.dk

TweenStar.dk skriver:

Vand skulle være ret effektivt.

Vi har selv en tæve, som ikke er så glad for andre hunde, derfor er hun altid i kort snor, og aldrig nogensinde løs. Vi har gået til sådan nogle hundemøder med hende, hvor der var professionelle hundeadfærds trænere, og de brugte vand hvis det blev for vildt.

Jeg kan godt forstå du er bekymret, vi er også bekymret hver dag, men mest fordi der efterhånden er rigtig mange der IKKE har deres hunde i snor, og så hjælper det jo ikke så meget at vi har vores i snor, hvis der alligevel kommer en fri hund hen til hende.

Det e ri øvrigt en Golden retriever blanding vi har.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.