Aqnete skriver:
Godaften med jer derude 
Nu hører man mere og mere om at man blir angrebet af disse muskel hunde eller i det hele taget af andre hunde .
Jeg er den heldige ejer af en border collie, men jeg tør næsten ikke gå tur mere. Jeg har jo ikke en jordisk chance for at gøre noget, hvis en anden hund overfalder min .
Hva kan man gøre ?? Kan man sprøjte med peber spray ? Ved godt det ulovligt med er villig til alt . De siger jo man skal prikke den i øjnene, men helt ærlig det kan man jo ikke lige .
Nogle gode råd ?
God weekend derude 
Til at starte med. Det hedder ikke kamphunde, men muskel hunde. En hund bliver først betegnet som en kamphund, når den er trænet til kamp. Der er ingen race, som bliver betegnet som kamphund...
Når det så er sagt, så ved man ikke hvordan man reagere før man stå i det. Min mors mellem puddel blev angrebet af en gal schæfer, da min bror og hans kammerat var ude at gå tur. De slog og sparkede schæferen til den slap. Da de kom hjem spurgte min mor dem, om hvordan de dog turde slå på schæferen, om de ikke havde tænkt på, at den kunne have vendt sig mod dem. Deres svar var bare "jamen den skulle jo ikke bide Olfert (min mors hund)!" De havde ikke skænket det en tanke, de reagere bare..
Så jeg tror ikke du skal tænke så meget over det, det sker alligevel sjældent.
Anmeld