Forsvar ved angreb af kamphund/muskel hund

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.337 visninger
26 svar
27 synes godt om
17. august 2012

Aqnete

Godaften med jer derude

Nu hører man mere og mere om at man blir angrebet af disse muskel hunde eller i det hele taget af andre hunde .

Jeg er den heldige ejer af en border collie, men jeg tør næsten ikke gå tur mere. Jeg har jo ikke en jordisk chance for at gøre noget, hvis en anden hund overfalder min .

Hva kan man gøre ?? Kan man sprøjte med peber spray ? Ved godt det ulovligt med er villig til alt . De siger jo man skal prikke den i øjnene, men helt ærlig det kan man jo ikke lige .

Nogle gode råd ?

God weekend derude

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2012

B&J

rolig nu... tror slet ikke det sker så meget og tit er det en stille og roligt og kærlig hund og hvis den overfalder nogle er det jo fordi ejeren ikke har styr på sin hund det kan lige så godt være en lille hund som en stor hunden uden det er en muskle/kamphund...

men du kan jo ikke gøre noget hvis du går på gaden kan du slet ikke gøre noget i hunde skove er der jo tit løse hunde jamen så gik et andet sted hen...

jeg er ikke negativ men jeg tænker bare slet ikke på den måde...

Anmeld

17. august 2012

Bassemor<3

Synes det er lidt underligt at du tænker over hvad du vil gøre ved noget der, højst sansynligt, ikke kommer til at ske Hvis du så bestemte dig for en taktik tror jeg sgu ikke du lige ville hive den ud af ærmet mens du står midt i det. Man reagerer instinktivt og det kan man ikke særlig nemt modarbejde i sådan en stress situation.

så mit råd er -æ SLÅ KOLD VAND I BLODET ! Og lad være med at tage sorgerne på forskud

Anmeld

17. august 2012

Laulund87

Jeg kan faktisk godt forstå dine tanker..

Jeg bliver panikken hvis jeg ser sådan en hund. Vores lille Dansk/Svensk gårdhund blev engang overfaldet af en kamphund. Han skreg hjerteskærende da han blev bidt og overlevede kun fordi han krøb under en bil

Derfor er jeg fuldstændig ligeglad med at det lyder fordømmende osv, men når jeg ser sådan en hund begynder mit hjerte bare at hamre og jeg skynder mig væk med min hund. Hvis det skulle ske igen, ved jeg virkelig ikke hvad jeg skal gøre

Anmeld

17. august 2012

TeamRocket

Nu er det jo ikke alle muskelhunde der bare går og venter på at æde andre hunde, og tit og ofte kan det undgåes ved at man lige holder øje med hvad der forgår omkring en og så kan man vælge at holde sig væk fra løse hunde/muskelhunde. Og er uheldet ude så sparker du den bare alt hvad du kan imens du råber hårdt NEJ. Og har du en peberspray så sørg for kun at bruge den i selvforsvar og ikke som angreb- det nytter ikke noget at du angriber alle muskelhunde fordi de er muskelhunde.

Anmeld

17. august 2012

twinny

vores dansk svenske er blevet angrebet to gange en gang af en belgisk hyrdehund og en gang af to mindre hunde. Min mand gik hen og sparkede til dem. Så slap de. Det lyder brutalt, men sådan er det. Den belgiske hyrdehund havde angrebet flere gange og blev meldt, men ingenting skete.

Og vores gamle schæfer tæve blev bidt af en gravhund. fordi hun ville drikke vand. undskyld mig lille l*rte hund.

Så jeg tror ikke du skal tænke over kamp/muskelhund, da andre hunde kan være ligeså slemme. Så skal du tænke over alle hunde.

Jeg ville nok sparke dem og skrige som en sindsyg.

Anmeld

17. august 2012

Mom2

Aqnete skriver:

Godaften med jer derude

Nu hører man mere og mere om at man blir angrebet af disse muskel hunde eller i det hele taget af andre hunde .

Jeg er den heldige ejer af en border collie, men jeg tør næsten ikke gå tur mere. Jeg har jo ikke en jordisk chance for at gøre noget, hvis en anden hund overfalder min .

Hva kan man gøre ?? Kan man sprøjte med peber spray ? Ved godt det ulovligt med er villig til alt . De siger jo man skal prikke den i øjnene, men helt ærlig det kan man jo ikke lige .

Nogle gode råd ?

God weekend derude

Til at starte med. Det hedder ikke kamphunde, men muskel hunde. En hund bliver først betegnet som en kamphund, når den er trænet til kamp. Der er ingen race, som bliver betegnet som kamphund...

Når det så er sagt, så ved man ikke hvordan man reagere før man stå i det. Min mors mellem puddel blev angrebet af en gal schæfer, da min bror og hans kammerat var ude at gå tur. De slog og sparkede schæferen til den slap. Da de kom hjem spurgte min mor dem, om hvordan de dog turde slå på schæferen, om de ikke havde tænkt på, at den kunne have vendt sig mod dem. Deres svar var bare "jamen den skulle jo ikke bide Olfert (min mors hund)!" De havde ikke skænket det en tanke, de reagere bare..

Så jeg tror ikke du skal tænke så meget over det, det sker alligevel sjældent.

Anmeld

17. august 2012

Carl-Emil's mor

Aqnete skriver:

Godaften med jer derude

Nogle gode råd ?

God weekend derude

man sparker alt hvad man kan hvis man har sin hund i snor, ser du en hund langt væk fra komme løbende agressivt så tag for gudsskyld snoren af din hund så den kan tage flugten og ikke er bundet op af en snor..

min tæve, en neutraliseret papillon, blev overfaldet flere gange af en lab.blanding på min mors gamle vej, hun var i snor hver eneste gang så jeg måtte rive hende op i luften og sparke ud efter hunden.. Ejeren bortforklarede det med " jamen hendes løbetidshormoner giver ham kulder" hvortil jeg sagde " Hun er steriliseret på 3 år nu, så var forklaringen " min hund tror det er en hare derfor han gør som han " Gloede og sagde "skal vi ikke bare være enig om at din hund er en møgkøter der gør som den vil og burde få en kugle for panden" også gik jeg...

Anmeld

17. august 2012

Turtles

Christina9870 skriver:

Til at starte med. Det hedder ikke kamphunde, men muskel hunde. En hund bliver først betegnet som en kamphund, når den er trænet til kamp. Der er ingen race, som bliver betegnet som kamphund...

Når det så er sagt, så ved man ikke hvordan man reagere før man stå i det. Min mors mellem puddel blev angrebet af en gal schæfer, da min bror og hans kammerat var ude at gå tur. De slog og sparkede schæferen til den slap. Da de kom hjem spurgte min mor dem, om hvordan de dog turde slå på schæferen, om de ikke havde tænkt på, at den kunne have vendt sig mod dem. Deres svar var bare "jamen den skulle jo ikke bide Olfert (min mors hund)!" De havde ikke skænket det en tanke, de reagere bare..

Så jeg tror ikke du skal tænke så meget over det, det sker alligevel sjældent.

Ville lige tilføje at det IKKE er alle muskelhunde der angriber..!!! Vores nu afdøde hund var en muskehund og en dag jeg gik tur med ham blev han angrebet af en mindre hund.. Den kom løbene mod os uden snor på, og en ejer der ikke kunne kalde den til sig.. Min hund var travlt optaget af og snuse osv han slet ik opdaget den før den sprang på ham, men da han jo var en del større, fik han hurtig fat i nakken på den, og fik den kastet væk.. Jeg sad på jorden og havde fat i halsbåndet på min hund da jeg viste den kom, og heldigvis sprang den ikke på mig. Men den lille hund måtte en tur til dyrlægen og sys 3-4 steder det hvor min hunds tænder havde været.. Så man skal passe lige meget på de små hunde som de store..
Men i bund og grund handler det vel bare om at være opmærksom og ser man en med en hund som ikke er i snor, så gå over på den anden side af ejen eller lign, så er man sikker.

Go aften til alle

Anmeld

18. august 2012

Aabye

Det er ganske simpelt.. Man losser den angribende hund lige i lysken.. Så skal den nok slippe det er helt hundrede.. Eller hvis man kan komme til det så lige bag ved forbenene.. Så skal den også nok slippe..

Jeg er nu ikke så nervøs for at møde muskel hunde.. Er sku snart mere nervøs for at møde et lille hidsigt kræ der går amok.. For jeg ved godt hvilken hund der får skylden når min svarer igen Og nej.. Jeg har ikke en muskelhund.. Men jeg har en slædehund der kan forvolde mere skade MEGET hurtigere end en muskelhund kan.. For hun er satme hurtig.. Og hun er IKKE god til at håndtere andre hunde når hun er i snor.. Og det er hun altid fordi jeg ellers har en hund der mener at hun skal på oplevelses tur selv..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.