Forsvar ved angreb af kamphund/muskel hund

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. august 2012

Isabella_mor

Aqnete skriver:

Godaften med jer derude

Nu hører man mere og mere om at man blir angrebet af disse muskel hunde eller i det hele taget af andre hunde .

Jeg er den heldige ejer af en border collie, men jeg tør næsten ikke gå tur mere. Jeg har jo ikke en jordisk chance for at gøre noget, hvis en anden hund overfalder min .

Hva kan man gøre ?? Kan man sprøjte med peber spray ? Ved godt det ulovligt med er villig til alt . De siger jo man skal prikke den i øjnene, men helt ærlig det kan man jo ikke lige .

Nogle gode råd ?

God weekend derude

tjah jeg har selv hund og jeg plejer at skifte side på gaden hvis der kommer en imod mig med sin hund og min intuituion siger mig at jeg ikke kan stole på den... min hund altså.. for noglegange flipper han en kriger når han får lov til at stå og snuse, og ligeså snart legen er på vej til at starte så går det galt.... og så bliver min hund sur og vil slås... så for at undgå det trækker jeg mig altid... 

og jeg har altså bare en lille mops.!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2012

tarkoflen

Jeg synes at have hørt, at muskelhunde bliver endnu mere aggrasive af, at man slår dem, vist noget med, at de låser i kæben og bliver ophidset af at blive slået, men det kan selvfølgelig godt være, at det er hvis de er trænet til at kæmpe?

Jeg synes at have hørt at man skal smide noget over hovedet på den, så den ikke kan se, men ved ikke om det er rigtigt

Anmeld

18. august 2012

Aabye

tarkoflen skriver:

Jeg synes at have hørt, at muskelhunde bliver endnu mere aggrasive af, at man slår dem, vist noget med, at de låser i kæben og bliver ophidset af at blive slået, men det kan selvfølgelig godt være, at det er hvis de er trænet til at kæmpe?

Jeg synes at have hørt at man skal smide noget over hovedet på den, så den ikke kan se, men ved ikke om det er rigtigt

Lad os lige slå fast at hunde - uanset race og type IKKE kan låse i kæberne..
Det eneste dyr i hele verdenen der kan det er en hyæne..!

At visse typer af hunde skulle kunne er en skrøne..!

Anmeld

18. august 2012

tarkoflen

Line - med Bobben skriver:

Lad os lige slå fast at hunde - uanset race og type IKKE kan låse i kæberne..
Det eneste dyr i hele verdenen der kan det er en hyæne..!

At visse typer af hunde skulle kunne er en skrøne..!

Ok det vidste jeg ikke...

Men er det så noget med at de bliver tirret af spark eller er det også en skrøne?

Anmeld

18. august 2012

Aabye

tarkoflen skriver:

Ok det vidste jeg ikke...

Men er det så noget med at de bliver tirret af spark eller er det også en skrøne?

Nogen af dem gør.. Andre gør ikke.. Det kommer an på hundens bagland..
Men sådan er det med alle hunde.. Jeg har set en Schæfer gå amok, og da man sparkede den vendte den sig om og hapsede ham der sparkede den.. Og blev endnu mere voldsom end den var før.. !

Anmeld

18. august 2012

Muffinmus

Den der angreb en hund  i vores by, den sparkede vi til alt hvad vi kunne og råbte og skreg...til sidst gav den op og løb hjem.

Jeg spænede arrigt efter for at give ejeren det største møganfald over hvor elendig hans lortekøter var og at den på ingen måde skulle vise sig uden snor igen, så skød vi den sgu selv.

I virkeligheden kan man kun gøre som man finder bedst lige påd et tidspunkt, for nogle hunde angriber mennsker i stedet for hvis man går på dem, mens andre stikker af, så det er med at finde af det når man står i situationen tror jeg.

Men man kan ikke gå i frygt, man er jo nødt til at komme ud med sin hund og bare tænke det ikke rammer en selv..så store er oddsenen jo heller ikke for at få en muskelhund i fjæset.

Anmeld

12. juli 2013

Susanne1

Aqnete skriver:

Godaften med jer derude

Nu hører man mere og mere om at man blir angrebet af disse muskel hunde eller i det hele taget af andre hunde .

Jeg er den heldige ejer af en border collie, men jeg tør næsten ikke gå tur mere. Jeg har jo ikke en jordisk chance for at gøre noget, hvis en anden hund overfalder min .

Hva kan man gøre ?? Kan man sprøjte med peber spray ? Ved godt det ulovligt med er villig til alt . De siger jo man skal prikke den i øjnene, men helt ærlig det kan man jo ikke lige .

Nogle gode råd ?

God weekend derude

Jeg har også en Border Collie som blev angrebet af en kamphund.
Den tændte af uden forvarsler af nogen art.  Fra det ene øjeblik til det andet gik den helt besærk på min hund, som intet havde gjort.
Hverken spark, slag, råb eller noget kunne få den til at slippe sit tag.

Den kastede rundt med min skrigende hund, der var totalt magtesløs. Den bed sig fast i nakken på hende, så hun kunne intet gøre, havde ikke en chance for at forsvare sig. Den gav bare ikke slip, men ruskede og flåede i hende.  Efter ca. 10 minutters mishandling fik jeg afledt dens opmærksomhed i et kort sekund hvor den slap, og inden den kunne gribe fat igen, var ejeren hurtigt og fik slæbt afsted med den i halsbåndet.

Jeg fandt min hund siddene på trappestenen smurt ind i blod, med nakken revet op, og i dyb chok. Hun rystede over det hele, og skrækken stod malet i øjnene på hende. Jeg glemmer aldrig det syn, det står malet på nethinden.

Kan godt forstå at du er bange for at en kamphund skal få fat i din hund, og jeg kan ikke advare nok imod dem. Vend om med din hund hvis du ser en, gå en omvej. Og en peberspray kan redde din hunds liv. 

Anmeld

12. juli 2013

gonefishing

Aqnete skriver:

Godaften med jer derude

Nogle gode råd ?

God weekend derude

Peberspray er ikke det værd, da man får kæmpe bøde, så hellere købe en billig deodorant spray med masser parfume (De gamle DATE var super gode)

Anmeld

12. juli 2013

Fenja09

Aqnete skriver:

Godaften med jer derude

Nogle gode råd ?

God weekend derude

Man hører også om muskelhunde der bliver angrebet og om små gravhunde der bider sig fast i benet på små børn eller ældre damer, men det betyder ikke at det sker hver uge eller hver måned. Medierne har bare en tendens til at dramatisere ALT hvad de ved vil give ramaskrig i den danske befolkning. Desuden synes jeg faktisk det er ved at være længe siden der har været noget om hunde der har angrebet? Den sidste hund jeg så var en muskelhund der var blevet angrebet og kom meget slemt til skade.

Synes det er synd at du bekymrer dig om noget som højest sandsynligt ikke vil ske.

/Fenja

Anmeld

12. juli 2013

Fenja09

Isabella_mor skriver:

tjah jeg har selv hund og jeg plejer at skifte side på gaden hvis der kommer en imod mig med sin hund og min intuituion siger mig at jeg ikke kan stole på den... min hund altså.. for noglegange flipper han en kriger når han får lov til at stå og snuse, og ligeså snart legen er på vej til at starte så går det galt.... og så bliver min hund sur og vil slås... så for at undgå det trækker jeg mig altid... 

og jeg har altså bare en lille mops.!

En god regel er også at man aldrig mødes med hunde i snor og slet ikke fremmede hunde. Så det er altid en god ide at gå over til modsatte side - uanset om man har en stor hund, lille hund og uanset race.

/Fenja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.