Pyyha, jeg er ved at være drænet fuldstændig for energi, jeg er træt på grund af manglende søvn om natten, jeg har en meget kort lunte, og ja Johannes bliver hysterisk over ingenting..

Vores morgen starter rigtig godt med at vi ligger og putter, og vågner inde i sengen, og så står vi op, og så begynder sirenerne..

Drengen tror han skal have is og chokolade til morgenmad (han tror faktisk han skal leve af det) han får selvfølgelig et nej, for jeg mener sådan noget kun hører til i weekender og ferier, eller i hverdagene HVIS der er virkelig varmt, men det er ikke noget man får hele tiden herhjemme..
Når så han får sit nej, så smider han sig ned på gulvet, skriger og skaber sig, og sådan fortsætter han virkelig i sit desperate forsøg på at få sin vilje, alt andet man tilbyder ham er ikke godt nok, og der kommer min meget korte lunte desværre ind i billedet, og jeg kan komme til at snakke lidt højt af ham, og det ender virkelig med frustration ved os begge..
Så kommer vi til tøjdelen, han vil IKKE have skiftet tøj, og jeg vil ikke sende ham afsted i nattøj (selvfølgelig) han løber rundt i hele huset og bliver han fanget så skriger han, og vrider sig rundt for at slippe for det, og han skriger alt den tid det tager mig at få ham skiftet til noget andet, sådan foregår det så også hver gang han skal have en ren ble.. :/
Så bliver han kørt i vuggestue, og det går rigtig fint, får kun ros for ham deroppe, så det er jo rart..
MEN så kommer han hjem, og så starter vi forfra med at sige nej til is og chokolade (glæder mig virkelig til det pålægschokolade er spist, og så skal der IKKE købes nyt) han kan få et par kiks eller et stykke rugbrød med noget på så han kan klare sig til vi skal spise, men det er ikke accepteret fra hans side, så der er skrig og skrål til han lige finder noget andet at tage sig til, så leger han gerne lidt med sit legetøj, og så skal vi spise, og så kommer kampen for at få ham til at blive siddende ved bordet, det vil han bare ikke, han spiser 2 til 3 mundfulde og så gider han ikke mere, og det er uanset hvad der bliver serveret..

Så leger vi i en halvanden time, hvor han er glad, og der er ingen problemer overhovedet, men så skal der skiftes tøj igen, og han skal i seng, og så bryder helvede løs igen, han vil bare ikke have det tøj skiftet..
Det går nemt med at putte ham, men så går det så heller ikke nemt mere, han falder i søvn, sover en 4 timer, og så vågner han ellers for hver time, så JA jeg er træt og totalt ødelagt i kroppen, jeg slapper jo aldrig rigtig af, og oveni det hele stresser jeg jo vildt over ikke at vide hvad jeg skal lave fra den 1 september..

Please sig i har nogle gode råd til det her, hvordan skal jeg tackle hans hysteriske anfald?? hvordan undgår vi dem, uden at han får sin vilje??
Jeg ville egentlig have været anonym, men ærligt, så kan jeg ikke være den eneste med et barn på knap 2 1/2 år der er sådan her??