Haslev???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. september 2012

Vial

*T* skriver:

Haslev er en hyggelig by  Jeg bor der ikke selv, men ikke så langt derfra..

Jeg tror du bliver glad for det  

Nå men det jeg vil sige var at der er mor/far/barn gymnastik i Haslev hallen for børn der kan gå og op til 3 år. Der kunne ihvertfald være rig mulighed for at møde andre. Men nu ved jeg selvølgelig ikke præcis hvornår du flytter, men hvis du er interesseret så giv lyd når du er flyttet, så kigger vi på om der stadig skulle være flere pladser

Orv, det lyder genialt.

Regner kraftigt med at lande dernede 1. november. Ih, glæder mig, når jeg hører så meget godt. Tak :-)

Der står også noget om mor/far/barn tumlehalløj i Haslev Posten, er det det samme?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2012

musse1

Vial skriver:

Har besluttet mig. Vi flytter (er alene med mine tvillinger).

Har sagt lejlighed op og regner med at få denne i Haslev tilbudt (står godt på listen). Alternativ får vi et par værelser hos mine forældre indtil anden lejl melder sig i Haslev (de hænger nææææsten på træerne jo).

Da der er pasningsgaranti på 3 mdr, så er datoen 5. dec. Talte med pladsanvisningen igen i dag. De kunne til den tid tilbyde dagpleje - evt hver sit sted til dem! Jeg var bare SÅ heldig, at jeg efter lidt snak fik to pladser i en ny vuggestue, der åbner 1. Januar 2013. Det er Lillebo, der udvider.

Så nu skal jeg bare lige have lejl (svar i morgen eller onsdag). Og lige flytte og lige passe børn hjemme i to mdr!! Der vil jeg måske lave ny play-date tråd og ideer til aktiviteter dernede i Haslev.

hvor er det fedt for jer, tillykke med det, håber i kommer til at trives , må man spørger om hvor henne du er blivet tilbudt lejlighed? 

ja nogle steder her i Haslev er det nemt at få, og andre er knap så nemme haha..

åhh lillebo børnehave var vi rigtig glad for, med den store vi har, virkelig en god bhv, og fedt de nu endelig har fået lov, at få vuggestue også , håber de bliver glade for at være der, og du bliver gald for at ha dem der, også noget nemmere for dig, at ha dem samme sted, end skal 10 steder 

Anmeld

10. september 2012

Vial

musse1 skriver:

hvor er det fedt for jer, tillykke med det, håber i kommer til at trives , må man spørger om hvor henne du er blivet tilbudt lejlighed? 

ja nogle steder her i Haslev er det nemt at få, og andre er knap så nemme haha..

åhh lillebo børnehave var vi rigtig glad for, med den store vi har, virkelig en god bhv, og fedt de nu endelig har fået lov, at få vuggestue også , håber de bliver glade for at være der, og du bliver gald for at ha dem der, også noget nemmere for dig, at ha dem samme sted, end skal 10 steder 

Årh er glad for at høre godt om Lillebo. Aner jo intet. Skal selvfølgelig besøge dem snart.

Skrev mig op i Haslev Boligselskab for knap en måned siden. De har en del. Størst udskiftning i Købmandsgården. Sdr. Jernbanevej 4-14. Der har jeg fået tilbud fra. Lidt speciel ejendom. Spøjs indretning, men tænker det som springbræt til rækkehus en dag.

Hvad bor du i?

Anmeld

10. september 2012

musse1

Vial skriver:

Årh er glad for at høre godt om Lillebo. Aner jo intet. Skal selvfølgelig besøge dem snart.

Skrev mig op i Haslev Boligselskab for knap en måned siden. De har en del. Størst udskiftning i Købmandsgården. Sdr. Jernbanevej 4-14. Der har jeg fået tilbud fra. Lidt speciel ejendom. Spøjs indretning, men tænker det som springbræt til rækkehus en dag.

Hvad bor du i?

der har vi slet ikke været skrivet op, havde glemt at de var det..

ja er da altid noget, hvis man kunne få noget hurtigt, vi startede i frøgården er lejrebo som har dem, men bor nu i et lejet hus nede ved byen gammelt, men der er plads til os alle 

Anmeld

10. september 2012

Vial

musse1 skriver:

der har vi slet ikke været skrivet op, havde glemt at de var det..

ja er da altid noget, hvis man kunne få noget hurtigt, vi startede i frøgården er lejrebo som har dem, men bor nu i et lejet hus nede ved byen gammelt, men der er plads til os alle 

Var det slemt i Frøgården? Har nok lidt fordomme om steder. Har hørt, det er meget belastet.

Fedt med lejet hus.

Anmeld

11. september 2012

Heidi72

Velkommen til byen! - Vi holder også til i Haslev. Vi flyttede hertil for 2 år siden og det er det bedste vi har gjort for vores familie. Det kan godt være at byen ikke er kæmpe stor. Men som flere herinde også har skrevet så er her alt hvad man skal bruge.

Vi har nogle fantastiske insitutioner (Må jeg lige nævne Maglegården, Humlebo og Småfolket) - og nogle virkelig gode folkeskoler. Især Nordskovskolen kender jeg til, og den er vi meget glade for. Her er masser af fritidsaktiviteter for ungerne, - håndbold, fodbold, badminton, svømning, gymnastik, trampolin, dans, rulleskøjter..... listen er nærmest uendelig. Her er også stadig et nogenlunde aktivt handelsliv, og er der noget man ikke lige kan få, så er hverken Køge, Næstved eller Ringsted langt væk.

Vi synes det er en by med en perfekt størrelse. Stor nok til at have et udbud af handel og aktivitet, og alligevel lille nok til at der ikke er så meget ballade og derfor trygt for ungerne at færdes.

Mange hilsner

Heidi/Drengeting

Anmeld

11. september 2012

Vial

Heidi / Drengeting.dk skriver:

Velkommen til byen! - Vi holder også til i Haslev. Vi flyttede hertil for 2 år siden og det er det bedste vi har gjort for vores familie. Det kan godt være at byen ikke er kæmpe stor. Men som flere herinde også har skrevet så er her alt hvad man skal bruge.

Vi har nogle fantastiske insitutioner (Må jeg lige nævne Maglegården, Humlebo og Småfolket) - og nogle virkelig gode folkeskoler. Især Nordskovskolen kender jeg til, og den er vi meget glade for. Her er masser af fritidsaktiviteter for ungerne, - håndbold, fodbold, badminton, svømning, gymnastik, trampolin, dans, rulleskøjter..... listen er nærmest uendelig. Her er også stadig et nogenlunde aktivt handelsliv, og er der noget man ikke lige kan få, så er hverken Køge, Næstved eller Ringsted langt væk.

Vi synes det er en by med en perfekt størrelse. Stor nok til at have et udbud af handel og aktivitet, og alligevel lille nok til at der ikke er så meget ballade og derfor trygt for ungerne at færdes.

Mange hilsner

Heidi/Drengeting

Tak og hvor lyder det bare godt !

:-D

Anmeld

11. september 2012

musse1

Vial skriver:

Var det slemt i Frøgården? Har nok lidt fordomme om steder. Har hørt, det er meget belastet.

Fedt med lejet hus.

ved mange børnefamilier,  er meget glade for at bo der, fordi børnene kan lege nemt sammen, når de bor så tæt og sådan, men alser vi var ikke så glade for at bo der, og drengene fik slem astma ved at bo der, så vi valgte at flytte, da vi kunne leje et hus

Anmeld

14. september 2012

*Toffee*

Vial skriver:

Orv, det lyder genialt.

Regner kraftigt med at lande dernede 1. november. Ih, glæder mig, når jeg hører så meget godt. Tak :-)

Der står også noget om mor/far/barn tumlehalløj i Haslev Posten, er det det samme?

Undskyld det sene svar, men har ikke været på computeren

Jeg ved desværre ikke om det er samme hold, for jeg ved ikke hvor de annoncere og jeg får ikke selv Haslev posten. Men foreningen hedder HTT, så hvis det står der så må det være det samme hold

Det bliver spændende at følge hvordan det går jer.

PS. Da jeg har fjernet billede og forkortet navnet, kan du sikkert ikke huske at vi har "snakket" sammen før. Men vi har snakket om donorbarn, da jeg selv har tænkt mig at gøre det.

Anmeld

14. september 2012

Vial

*T* skriver:

Haslev er en hyggelig by  Jeg bor der ikke selv, men ikke så langt derfra..

Jeg tror du bliver glad for det  

Nå men det jeg vil sige var at der er mor/far/barn gymnastik i Haslev hallen for børn der kan gå og op til 3 år. Der kunne ihvertfald være rig mulighed for at møde andre. Men nu ved jeg selvølgelig ikke præcis hvornår du flytter, men hvis du er interesseret så giv lyd når du er flyttet, så kigger vi på om der stadig skulle være flere pladser

Det var da pudsigt. Håber, du finder den rigtige løsning for dig.

Ang Haslev, så skete der det vildeste. Jeg blev ikke kontaktet af boligselskab om at jeg fik lejl. Til gengæld ringede Roskilde kommune - umotiveret - da jeg havde fortalt boliganvisning om min Haslev-plan.

De havde super billig 3v til mig her i byen. Var skeptisk, men skyndte mig at arrangere fremvisning. Det viste sig at være helt godt!! Så i 11. time blev det sådan, at vi bliver i Roskilde. Børn bliver i skøn vuggestue. Husleje er 1500 kr mindre end i Haslev. Meget mærkeligt, da jeg faktisk var på vej til Haslev. Dagen efter ringede Haslev Boligselskab og tilbød lejlighed. Hun havde været syg dagen før. Der var det bare for sent. Havde hun ringet dagen før var vi flyttet sydpå.

Det her med at blive i Roskilde føles rigtigt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.