MinNoah skriver:
Jeg har en dreng på knap 3 år som er sensitiv... Han er ikke 100 procent high need barn eller hvad man kalder det
Men han har enormt mange symptomer på det at være sensitiv.. Han er lige startet i børnehave sidste uge, og py for en mundfuld for os alle! Han kommer fra en dagpleje hvor han har fungeret godt. Nu aflevere vi en ked dreng hver morgen som af og til også bliver ked i børnehaven. Ved godt han kun har været der halvanden uge, men ØV det har kostet mig mange tårer som mor også
Han leger ikke med de andre børn endnu.. Observere kun, og skal være tæt på en voksen.
Generelt har han
- svært ved at håndtere meget høje lyde, fx blenderen kan få ham til at bryde grædende sammen.
- er meget stille sammen med andre børn, gør ofte hvad de siger og er "medløberen"
- er enorm temperamenstfuld herhjemme.
- Bliver nemt forskrækket
- lægger mærke til små detaljer - ser en mine edderkop i et hjørne fx, lægger mærke til små ændringer i stuen hvor tingene ligger osv.
Jeg tænkte om der er andre med sensitive børn som vil beskrive deres barn, og som måske kunne tænke sig at mødes ? Min dreng er som sagt 3 år, lige knap. Og vi bor i Odense.,
Hej
Jeg har en søn som er sensitiv, ligesom din søn ikke helt high need, men alligevel meget sensitiv. Han er dog kun knap 15 mdr.
Jeg kan sagtens genkende de ting du fortæller om din søn, de samme problemstilinger har vi.
Min søn går jo af gode grunde ikke i børnehave endnu, men startede i dagpleje for 4 mdr. siden og græder stadig når han skal der over, og dagplejeren har meget svært ved at lave alt det hun skal fordi min søn vil hænge på hende hele tiden og pylre meget som hun siger.
Så kan også godt følge dig i det med en svær start og at være en ulykkelig mor når man afevere et grædende barn om morgenen.
Vi bor iøvrigt i Svendborg.