Søger mødre der har sensitive børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. august 2012

morethanperfect

Min søn er også sensetiv .. Han er 21 mdr.. 

Det var MEGET slemt med høje lyde da han var mindre , men det er aftaget lidt nu hvor han er blevet ældre ...

Han kan f.eks ikke klare forandringer ...
Han begynder at græde hvis andre græder ..
Hvis hans sok vender forkert eller hans mærke i blusen irriterer ham , kan han blive helt hysterisk ..
Der skal ikke ske for meget på én dag , det kan han slet ikke kaperer , og så går han helt ned dagene efter , og sover ikke osv.

Der er en masse ting mere , men husker dem ikke lige pt.  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2012

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
MinNoah skriver:

Jeg har en dreng på knap 3 år som er sensitiv... Han er ikke 100 procent high need barn eller hvad man kalder det Men han har enormt mange symptomer på det at være sensitiv.. Han er lige startet i børnehave sidste uge, og py for en mundfuld for os alle! Han kommer fra en dagpleje hvor han har fungeret godt. Nu aflevere vi en ked dreng hver morgen som af og til også bliver ked i børnehaven. Ved godt han kun har været der halvanden uge, men ØV det har kostet mig mange tårer som mor også  Han leger ikke med de andre børn endnu.. Observere kun, og skal være tæt på en voksen.

Generelt har han

- svært ved at håndtere meget høje lyde, fx blenderen kan få ham til at bryde grædende sammen.

- er meget stille sammen med andre børn, gør ofte hvad de siger og er "medløberen"

- er enorm temperamenstfuld herhjemme.

- Bliver nemt forskrækket

- lægger mærke til små detaljer - ser en mine edderkop i et hjørne fx, lægger mærke til små ændringer i stuen hvor tingene ligger osv.

Jeg tænkte om der er andre med sensitive børn som vil beskrive deres barn, og som måske kunne tænke sig at mødes ? Min dreng er som sagt 3 år, lige knap. Og vi bor i Odense.,

Hej

Jeg har en søn som er sensitiv, ligesom din søn ikke helt high need, men alligevel meget sensitiv. Han er dog kun knap 15 mdr.

Jeg kan sagtens genkende de ting du fortæller om din søn, de samme problemstilinger har vi.

Min søn går jo af gode grunde ikke i børnehave endnu, men startede i dagpleje for 4 mdr. siden og græder stadig når han skal der over, og dagplejeren har meget svært ved at lave alt det hun skal fordi min søn vil hænge på hende hele tiden og pylre meget som hun siger.

Så kan også godt følge dig i det med en svær start og at være en ulykkelig mor når man afevere et grædende barn om morgenen.

Vi bor iøvrigt i Svendborg.

Anmeld

14. august 2012

MinNoah

sommerbarn<3 skriver:

Hej

Jeg har en søn som er sensitiv, ligesom din søn ikke helt high need, men alligevel meget sensitiv. Han er dog kun knap 15 mdr.

Jeg kan sagtens genkende de ting du fortæller om din søn, de samme problemstilinger har vi.

Min søn går jo af gode grunde ikke i børnehave endnu, men startede i dagpleje for 4 mdr. siden og græder stadig når han skal der over, og dagplejeren har meget svært ved at lave alt det hun skal fordi min søn vil hænge på hende hele tiden og pylre meget som hun siger.

Så kan også godt følge dig i det med en svær start og at være en ulykkelig mor når man afevere et grædende barn om morgenen.

Vi bor iøvrigt i Svendborg.

Min søn startede dagpleje da han var 8 mdr, i starten gik det faktisk super fint. I perioder var han "svær" at have med at gøre, han var langsom motorisk, krævede meget - som du siger, pyldrede mere end andre børn. På et tidspunkt kunne han ikke håndtere når dagplejemoren fik besøg af kollegaer og deres børn.... Han blev bange for de andre børns forældre når de hentede... Han hadede legestuen.... Pludselig blev det hele bedre.... Han græd ikke når de fik besøg/var ude og trives bare super fint i sin dagpleje... Han kunne sagtens have dage hvor han græd når jeg gik, men det hørte til sjældenhederne. Legestuen blev også accepteret til sidst hvor han også havde det fint....

Men nu er vi så startet HELT forfra føler jeg - men børnehavestart, og ØV jeg synes dte er SUPER hårdt :-( Har ondt i maven over den børnehave dagligt - (selvom jeg virkelig synes det er søde pædagoger og virker som et godt sted!!) Men når man ved han ikke trives helt dernede så er dagene altså lange..... Jeg har desværre ofte sent fri (længe leve bedsteforældre der kan hente tidligere!)

Svendborg, det er jo ikke så langt herfra men vores børn er der jo en rimelig stor aldersforskel på ;-)

Anmeld

14. august 2012

MinNoah

morethanperfect skriver:

Min søn er også sensetiv .. Han er 21 mdr.. 

Det var MEGET slemt med høje lyde da han var mindre , men det er aftaget lidt nu hvor han er blevet ældre ...

Han kan f.eks ikke klare forandringer ...
Han begynder at græde hvis andre græder ..
Hvis hans sok vender forkert eller hans mærke i blusen irriterer ham , kan han blive helt hysterisk ..
Der skal ikke ske for meget på én dag , det kan han slet ikke kaperer , og så går han helt ned dagene efter , og sover ikke osv.

Der er en masse ting mere , men husker dem ikke lige pt.  

Den med at græde hvis andre græder.... Den havde min søn også længe, men det går bedre med alderen, og som oftest bliver han ikk påvirket af det mere.... Der er ting der ændrer sig med tiden!

Tusind tak for svar, dejligt at høre fra andre mødre i samme situation, man kan godt føle sig lidt alene når man ser de andre børn i børnehaven som tilsyenladende er glade og udadvendte

Anmeld

14. august 2012

morethanperfect

MinNoah skriver:

Den med at græde hvis andre græder.... Den havde min søn også længe, men det går bedre med alderen, og som oftest bliver han ikk påvirket af det mere.... Der er ting der ændrer sig med tiden!

Tusind tak for svar, dejligt at høre fra andre mødre i samme situation, man kan godt føle sig lidt alene når man ser de andre børn i børnehaven som tilsyenladende er glade og udadvendte

Jep .. Føler mig også lidt alene med det , for der er mange som ikke rigtig kan sætte sig ind i det ..

F.eks hvis man ikke lige tager med i legeland el lign. for han kan ikke BARE sove bagefter ... Så går det hele i koks for ham 

Anmeld

15. august 2012

4xGreve

MinNoah skriver:

Vores Noah kaster sig heller ikke ud i nye ting - han skal være sikker før han gør noget - er jo også meget typisk for et sensitivt barn.

Var din datter ked i starten i børnehaven? Hvordan kunne i få støttetimer fra start? Pga hun er præmatur, eller?

Vi har lige fra start af blevet fulgt på sygehuset og er her sener blevet tilknyttet et handicap center ( pga. Hendes psyke men har nu her for et par måneder siden valgt vi vil stå på egne ben). Men det er jo noget man skal snakke med den scocial rådgiver der er tilknyttet ens barn om eller evt. Ørnehaven om støtte timer for børnehaven kan også ansøge!

Daniella var meget ked af det i starten, holdte sig meget til de voksene og var meget sky, den støtte pædago hun fik gik så ind og hjalp hende når vi afleveret om morgen og hjalp hende med a komme ind i fællesskabet og lege med de andre børn. 

Nu trives hun leger godt med de andre børn og er glad dernede dog er hn rigtig ked af det hver morgen når vi skal aflevere. 

Det er hårdt men det er noget vi bliver nød til at tackle for det er jo utrolig vigtigt for hende at komme ud og få alt det hun får nede i børnehaven og som vi ikke kan gi!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.