LISBETH:-) skriver:
min datter (hun er godt nok lige blevet 5 år) er præcis som du beskriver din søn.
Hendes tid i vuggestuen var forfærgelig hun græd hver evig eneste dag. og jeg er den dag idag SÅ ked af at jeg ikke holdte hende hjemme til hun skulle i BH. BH start var også nøjagtig som du beskriver det! Det er først for en år siden, altså da hun var 4 år at hun er blevet mere udadvendt og ikke længere sidder i bukselommen på pædagogerne. Vores held har været at der er en anden pige i børnehaven med nogen af de samme problematikker som min Amalie og de 2 er idag blevet bedste hjerteveninder og leger rigtig meget sammen i BH.
Jeg har faktisk lige måtte skifte job, fordi Amalie ikke fungere ret godt herhjemme når hendes dage i BH har været for lange. Det går fint mens hun er der, men når vi kommer hjem så puuuuuuhhhhaaaaa.
Jeg synes det er blevet bedre efter vi som forældre har lært og stå fast på at vores datter indimellem bare har nogen andre behov og reagere anderledes end mange andre børn. Samtidig har vi skulle hører rigtig meget for at vi overbeskytter hende. Men har lært og ryste på hovedet og holde fast i at jeg kender hende bedst.
Faktisk så har pædagogerne i bh lidt før sommerferien fortalt mig at de havde svært ved at se mange af de ting jeg fortalte omkring Amalie og de måtte indrømme at de havde snakket om at jeg var en anelse for overbeskyttende. Men så havde de været på kursus i sensitive børn, og alt hvad der var blevet fortalt kunne de se Amalie i. Så de ville bare fortælle mig hvor en fantastisk og stærk mor jeg er. Og det blev jeg selvfølgelig rørt over. Og har givet mig mere gejst til at stå ved min datters behov frem for omverdenes (og sommetider også mine egne 
Håber de søn lærer og fungere i BH der er ikke noget være end at vide at ens børn ikke trives og er kede af det!!!!
Jeg vil bor på falster så lidt langt fra Odense men du er meget velkommen til at sende en pb 
Tak for din besked! Er virkelig dejligt at høre fra andre mødre! 
Jeg tror også pædagogerne synes vi som forældre er meget overbeskyttende, jeg spørger MEGET ind til hans dag - nærmest i detaljer
men er bare vigtigt for mig at vide!
De siger han snakker meget når de spiser madpakker + frugt, der er han ligesom tryg og ved hvad der skal ske, han har mere svært ved fri leg. Og ja observere meget mere end han leger...
Men han har kun gået der 1,5 uge, skal vi stadig tænke på
Når vi når til 3.mdr samtale så vil ejg faktisk foreslå at de bruger penge på sensitiv-børn kursus, for det er altså bare vigtigt at "tyde" disse børn, og der findes trods alt mange rundt omkring!
Men ja øv jeg får ondt i maven hver dag når jeg kører derfra, og har da også tudet en del gange
Men de siger dte allerede i denne uge går bedre og at han så småt tør gå lidt væk fra de voksne - fx gå i sandkassen selv.
SÅ lidt fremgang på en uge, det synes jeg er dejligt!