Søger mødre der har sensitive børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. august 2012

MinNoah

helle85 skriver:

jeg har en dreng på snart 6 år. der er sensitiv og samtidig er han også letter mental rataderet

hvis du har nogen spørgsmål så er du velkommen til at skrive en pb

jeg bor på lolland så der er et styk vej hvis vi evt skulle mødes og så er min dreng jo en del ældre end din.

Mental retarderet? I hvilken grad? Har han gået i almindelig børnehave?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2012

Sildefisk

MinNoah skriver:

Det kunne være super! Vi kan jo lige skrives ved og beskrive vores børn lidt mere...

Du har mere end et barn kan jeg regne ud? er begge sensitive? Jeg er nemlig gravid igen (dog kun i uge 4+5) men tænker om næste barn mon også bliver sensitiv

Det vil jeg meget gerne
Nej min datter på 2 er en helt anden støbning, langt mere social og ligesom " almindelige" børn i sit reaktionsmønster og væremåde.

Anmeld

14. august 2012

MinNoah

myr81 skriver:

Det vil jeg meget gerne
Nej min datter på 2 er en helt anden støbning, langt mere social og ligesom " almindelige" børn i sit reaktionsmønster og væremåde.

Okay. Jeg glæder mig til at høre mere fra dig

Anmeld

14. august 2012

Sildefisk

MinNoah skriver:

Okay. Jeg glæder mig til at høre mere fra dig

I lige måde

Anmeld

14. august 2012

Mortiltodrenge

MinNoah skriver:

Det vil jeg gerne. Men kan alle ens venner på facebook så ikke se hvad man skriver derinde? mit navn er der desværre 1000 andre der hedder Så bedre du ligger linket herind! Tusind tak

Der tale om lukkede hemmelige grupper (af samme årsag, alle skal ikke læse hvad der bliver skrevet). Så jeg jan ikke vedlægge link, kun invitere dig personligt til gruppen.

Anmeld

14. august 2012

4xGreve

MinNoah skriver:

Går hun i børnehave også?

Ja det er hårdt med sensitivt barn... Men jeg tror ikke min søn ligger i "den værste ende" - han kan fx sagtens kapere at vi laver noget uventet, at vi er i legoland fx  her tør han også en del af de lidt vildere forlystelser - han kan også godt rumme at være ude om aftenen uden at blive overstimuleret fx.

Men ja med det sociale er han meget tilbageholdende blandt andre børn, (pånær hans kusine som også er sensitiv og er 2 år). Og det er jo svært/hårdt at være sensitiv i en børnehave hvor der forventes så meget af en

Ja hun går også i børnehaven.. Den første tid hun gik der fik hun støtte timer og det hjalp os rigtig meget og socialt funger hun nu rigtig godt..

Hun bliver hurtigt overstimuleret og hun er lidt en bangebuks hvad gælder nye ting og bliver hurtigt slået ud af den, og tros sine 4år har hun stadig behov for at sove inde ed os og nogen gange vil hun også gerne op i vores seng og sove og det får hun altid lov til, alt det hn vil!!! Og det samme gælder bettemand

Anmeld

14. august 2012

MinNoah

4xGreve skriver:

Ja hun går også i børnehaven.. Den første tid hun gik der fik hun støtte timer og det hjalp os rigtig meget og socialt funger hun nu rigtig godt..

Hun bliver hurtigt overstimuleret og hun er lidt en bangebuks hvad gælder nye ting og bliver hurtigt slået ud af den, og tros sine 4år har hun stadig behov for at sove inde ed os og nogen gange vil hun også gerne op i vores seng og sove og det får hun altid lov til, alt det hn vil!!! Og det samme gælder bettemand

Vores Noah kaster sig heller ikke ud i nye ting - han skal være sikker før han gør noget - er jo også meget typisk for et sensitivt barn.

Var din datter ked i starten i børnehaven? Hvordan kunne i få støttetimer fra start? Pga hun er præmatur, eller?

Anmeld

14. august 2012

helle85

MinNoah skriver:

Mental retarderet? I hvilken grad? Har han gået i almindelig børnehave?

i letter grad (skrev jeg vist også)

ja han gå i en normal børnehave den første børnehave fungerede han ikke i da de ikke have tid til ham og der var mange vilde børn

og i den han gå i nu fungere det bedre og de er ops på at han skal have noget hjælp til at få venner, han leger hun med sin søster (er 5 år) og hvis hun ikke gider så leger han alene.

Anmeld

14. august 2012

LISBETH:-)

min datter (hun er godt nok lige blevet 5 år) er præcis som du beskriver din søn.

Hendes tid i vuggestuen var forfærgelig hun græd hver evig eneste dag. og jeg er den dag idag SÅ ked af at jeg ikke holdte hende hjemme til hun skulle i BH. BH start var også nøjagtig som du beskriver det! Det er først for en år siden, altså da hun var 4 år at hun er blevet mere udadvendt og ikke længere sidder i bukselommen på pædagogerne. Vores held har været at der er en anden pige i børnehaven med nogen af de samme problematikker som min Amalie og de 2 er idag blevet bedste hjerteveninder og leger rigtig meget sammen i BH.

Jeg har faktisk lige måtte skifte job, fordi Amalie ikke fungere ret godt herhjemme når hendes dage i BH har været for lange. Det går fint mens hun er der, men når vi kommer hjem så puuuuuuhhhhaaaaa.

Jeg synes det er blevet bedre efter vi som forældre har lært og stå fast på at vores datter indimellem bare har nogen andre behov og reagere anderledes end mange andre børn. Samtidig har vi skulle hører rigtig meget for at vi overbeskytter hende. Men har lært og ryste på hovedet og holde fast i at jeg kender hende bedst.

Faktisk så har pædagogerne i bh lidt før sommerferien fortalt mig at de havde svært ved at se mange af de ting jeg fortalte omkring Amalie og de måtte indrømme at de havde snakket om at jeg var en anelse for overbeskyttende. Men så havde de været på kursus i sensitive børn, og alt hvad der var blevet fortalt kunne de se Amalie i. Så de ville bare fortælle mig hvor en fantastisk og stærk mor jeg er. Og det blev jeg selvfølgelig rørt over. Og har givet mig mere gejst til at stå ved min datters behov frem for omverdenes (og sommetider også mine egne

Håber de søn lærer og fungere i BH der er ikke noget være end at vide at ens børn ikke trives og er kede af det!!!!

Jeg vil bor på falster så lidt langt fra Odense men du er meget velkommen til at sende en pb

Anmeld

14. august 2012

MinNoah

LISBETH:-) skriver:

min datter (hun er godt nok lige blevet 5 år) er præcis som du beskriver din søn.

Hendes tid i vuggestuen var forfærgelig hun græd hver evig eneste dag. og jeg er den dag idag SÅ ked af at jeg ikke holdte hende hjemme til hun skulle i BH. BH start var også nøjagtig som du beskriver det! Det er først for en år siden, altså da hun var 4 år at hun er blevet mere udadvendt og ikke længere sidder i bukselommen på pædagogerne. Vores held har været at der er en anden pige i børnehaven med nogen af de samme problematikker som min Amalie og de 2 er idag blevet bedste hjerteveninder og leger rigtig meget sammen i BH.

Jeg har faktisk lige måtte skifte job, fordi Amalie ikke fungere ret godt herhjemme når hendes dage i BH har været for lange. Det går fint mens hun er der, men når vi kommer hjem så puuuuuuhhhhaaaaa.

Jeg synes det er blevet bedre efter vi som forældre har lært og stå fast på at vores datter indimellem bare har nogen andre behov og reagere anderledes end mange andre børn. Samtidig har vi skulle hører rigtig meget for at vi overbeskytter hende. Men har lært og ryste på hovedet og holde fast i at jeg kender hende bedst.

Faktisk så har pædagogerne i bh lidt før sommerferien fortalt mig at de havde svært ved at se mange af de ting jeg fortalte omkring Amalie og de måtte indrømme at de havde snakket om at jeg var en anelse for overbeskyttende. Men så havde de været på kursus i sensitive børn, og alt hvad der var blevet fortalt kunne de se Amalie i. Så de ville bare fortælle mig hvor en fantastisk og stærk mor jeg er. Og det blev jeg selvfølgelig rørt over. Og har givet mig mere gejst til at stå ved min datters behov frem for omverdenes (og sommetider også mine egne

Håber de søn lærer og fungere i BH der er ikke noget være end at vide at ens børn ikke trives og er kede af det!!!!

Jeg vil bor på falster så lidt langt fra Odense men du er meget velkommen til at sende en pb

Tak for din besked! Er virkelig dejligt at høre fra andre mødre!

Jeg tror også pædagogerne synes vi som forældre er meget overbeskyttende, jeg spørger MEGET ind til hans dag - nærmest i detaljer men er bare vigtigt for mig at vide!

De siger han snakker meget når de spiser madpakker + frugt, der er han ligesom tryg og ved hvad der skal ske, han har mere svært ved fri leg. Og ja observere meget mere end han leger...

Men han har kun gået der 1,5 uge, skal vi stadig tænke på Når vi når til 3.mdr samtale så vil ejg faktisk foreslå at de bruger penge på sensitiv-børn kursus, for det er altså bare vigtigt at "tyde" disse børn, og der findes trods alt mange rundt omkring!

Men ja øv jeg får ondt i maven hver dag når jeg kører derfra, og har da også tudet en del gange Men de siger dte allerede i denne uge går bedre og at han så småt tør gå lidt væk fra de voksne - fx gå i sandkassen selv.

SÅ lidt fremgang på en uge, det synes jeg er dejligt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.