Søger mødre der har sensitive børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.712 visninger
25 svar
0 synes godt om
14. august 2012

MinNoah

Jeg har en dreng på knap 3 år som er sensitiv... Han er ikke 100 procent high need barn eller hvad man kalder det Men han har enormt mange symptomer på det at være sensitiv.. Han er lige startet i børnehave sidste uge, og py for en mundfuld for os alle! Han kommer fra en dagpleje hvor han har fungeret godt. Nu aflevere vi en ked dreng hver morgen som af og til også bliver ked i børnehaven. Ved godt han kun har været der halvanden uge, men ØV det har kostet mig mange tårer som mor også  Han leger ikke med de andre børn endnu.. Observere kun, og skal være tæt på en voksen.

Generelt har han

- svært ved at håndtere meget høje lyde, fx blenderen kan få ham til at bryde grædende sammen.

- er meget stille sammen med andre børn, gør ofte hvad de siger og er "medløberen"

- er enorm temperamenstfuld herhjemme.

- Bliver nemt forskrækket

- lægger mærke til små detaljer - ser en mine edderkop i et hjørne fx, lægger mærke til små ændringer i stuen hvor tingene ligger osv.

Jeg tænkte om der er andre med sensitive børn som vil beskrive deres barn, og som måske kunne tænke sig at mødes ? Min dreng er som sagt 3 år, lige knap. Og vi bor i Odense.,

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2012

4xGreve

MinNoah skriver:

Jeg har en dreng på knap 3 år som er sensitiv... Han er ikke 100 procent high need barn eller hvad man kalder det Men han har enormt mange symptomer på det at være sensitiv.. Han er lige startet i børnehave sidste uge, og py for en mundfuld for os alle! Han kommer fra en dagpleje hvor han har fungeret godt. Nu aflevere vi en ked dreng hver morgen som af og til også bliver ked i børnehaven. Ved godt han kun har været der halvanden uge, men ØV det har kostet mig mange tårer som mor også  Han leger ikke med de andre børn endnu.. Observere kun, og skal være tæt på en voksen.

Generelt har han

- svært ved at håndtere meget høje lyde, fx blenderen kan få ham til at bryde grædende sammen.

- er meget stille sammen med andre børn, gør ofte hvad de siger og er "medløberen"

- lægger mærke til små detaljer - ser en mine edderkop i et hjørne fx, lægger mærke til små ændringer i stuen hvor tingene ligger osv.

Jeg tænkte om der er andre med sensitive børn som vil beskrive deres barn, og som måske kunne tænke sig at mødes ? Min dreng er som sagt 3 år, lige knap. Og vi bor i Odense.,

Rigtig øv du boe i Odense..

Daniella er et meget sensitivt bar også kaldet high need barn som er en senfølge af hendes ekstremt for tidlig fødsel...

Mange af de ting du beskriver kan jeg kun nikke genkende til, hun har brug for rytme og forbredelse i hverdagen, hun har stort behov for fysisk kontakt og bliver hurtigt påvirket af det mindste og der tænker jeg både ændringer, lyde syn mm.

Det er hårdt at have et high need barn men med tiden bliver det bare en del af hverdagen

Anmeld

14. august 2012

Sildefisk

Hej jeg har også en sensitiv dreng på 3. Jeg vil meget gerne fortælle om ham men hans far, som er søofficer og meget væk er lige kommet hjem på lynvisit, så er det ok jeg sender dig en pb imorgen?

Jeg kan dog hurtigt fortælle at ham 

Reagere meget kraftigt på høje lyde, cirkus fx kan han slet ikke karpere

Han har et stort behov for at alting er som det plejer, svært når far er væk en hel del 

Han er ret så intelligent men har det svært med andre mennesker, det bliver nemt for meget, følelsesmæssigt har han det svært

Ja det var bare lidt

Anmeld

14. august 2012

helle85

MinNoah skriver:

Generelt har han

jeg har en dreng på snart 6 år. der er sensitiv og samtidig er han også letter mental rataderet

hvis du har nogen spørgsmål så er du velkommen til at skrive en pb

jeg bor på lolland så der er et styk vej hvis vi evt skulle mødes og så er min dreng jo en del ældre end din.

Anmeld

14. august 2012

MinNoah

myr81 skriver:

Hej jeg har også en sensitiv dreng på 3. Jeg vil meget gerne fortælle om ham men hans far, som er søofficer og meget væk er lige kommet hjem på lynvisit, så er det ok jeg sender dig en pb imorgen?

Jeg kan dog hurtigt fortælle at ham 

Reagere meget kraftigt på høje lyde, cirkus fx kan han slet ikke karpere

Han har et stort behov for at alting er som det plejer, svært når far er væk en hel del 

Han er ret så intelligent men har det svært med andre mennesker, det bliver nemt for meget, følelsesmæssigt har han det svært

Ja det var bare lidt

Du må meget gerne sende en privat besked eller svare herinde

hvor er du fra?

Anmeld

14. august 2012

Mortiltodrenge

Hejsa, der er flere gruppe på FB om sensitive børn. Hvis du vil være med vil jeg meget gerne invitere dig. Send evt. dit bavn til mig på en pb

Anmeld

14. august 2012

Sildefisk

MinNoah skriver:

Du må meget gerne sende en privat besked eller svare herinde

hvor er du fra?

Det gør jeg imorgen når børnene er puttet og deres far er taget ud og sejle igen

Vi bor i ringsted men har familie i Odense så det ville ikke afskrække mig at ses

Anmeld

14. august 2012

MinNoah

4xGreve skriver:

Rigtig øv du boe i Odense..

Daniella er et meget sensitivt bar også kaldet high need barn som er en senfølge af hendes ekstremt for tidlig fødsel...

Mange af de ting du beskriver kan jeg kun nikke genkende til, hun har brug for rytme og forbredelse i hverdagen, hun har stort behov for fysisk kontakt og bliver hurtigt påvirket af det mindste og der tænker jeg både ændringer, lyde syn mm.

Det er hårdt at have et high need barn men med tiden bliver det bare en del af hverdagen

Går hun i børnehave også?

Ja det er hårdt med sensitivt barn... Men jeg tror ikke min søn ligger i "den værste ende" - han kan fx sagtens kapere at vi laver noget uventet, at vi er i legoland fx  her tør han også en del af de lidt vildere forlystelser - han kan også godt rumme at være ude om aftenen uden at blive overstimuleret fx.

Men ja med det sociale er han meget tilbageholdende blandt andre børn, (pånær hans kusine som også er sensitiv og er 2 år). Og det er jo svært/hårdt at være sensitiv i en børnehave hvor der forventes så meget af en

Anmeld

14. august 2012

MinNoah

myr81 skriver:

Det gør jeg imorgen når børnene er puttet og deres far er taget ud og sejle igen

Vi bor i ringsted men har familie i Odense så det ville ikke afskrække mig at ses

Det kunne være super! Vi kan jo lige skrives ved og beskrive vores børn lidt mere...

Du har mere end et barn kan jeg regne ud? er begge sensitive? Jeg er nemlig gravid igen (dog kun i uge 4+5) men tænker om næste barn mon også bliver sensitiv

Anmeld

14. august 2012

MinNoah

Mortiltodrenge skriver:

Hejsa, der er flere gruppe på FB om sensitive børn. Hvis du vil være med vil jeg meget gerne invitere dig. Send evt. dit bavn til mig på en pb

Det vil jeg gerne. Men kan alle ens venner på facebook så ikke se hvad man skriver derinde? mit navn er der desværre 1000 andre der hedder Så bedre du ligger linket herind! Tusind tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.