Vil ikke sove før sent om aftenen :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. august 2012

sandramor

Skouboe skriver:

Prøv at lægge hende en halv time før istedet.

Jeg har prøvet at ligge hende noget før.. Både kl 22 og 21.30...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2012

Skouboe

sandramor skriver:

Jeg har prøvet at ligge hende noget før.. Både kl 22 og 21.30...

Hvornår ligger hendes sidste lur og hvir længe sover hun?

Anmeld

11. august 2012

L&V

sandramor skriver:

Hej piger..

Har virkelig brug for jeres råd.. Melina er nu lidt over 4 mdr og hun er dejlig nem og sover fint om dagen..

Men om aftenen kan jeg bare ikke få hende til at sove..
Om dagen sover hun sin formiddags lur indtil kl ca 11.. Så sover hun igen omkring kl 14 til 16.. Og en kort lur igen fra omkring 17- 17.30..

Så kommer hun i bad ved kl 19 og så hygger vi og hun får sin sidste flaske omkring kl 20.30.. Og så blir hun lagt.. Men hun er helt ulykkelig og græder og græder.. Prøver at gå ind til hende og berolige hende og trøste.. Og tager hende op hvis der er helt galt.. Men Nix bix.. Nogen gange vildvin jeg tager hende op er hun først parat til at sove omkring kl 23 :-0

Og sys det er rigtig svært med al hendes ulykkelige gråd pga min store datter som sys det er hårdt at hele aftenen er sådan..

Hvad dælen gør jeg?? (forkert)

Nu har jeg læst hele tråden og for mug ser det ganske normalt ud... Når den bette pige sover fra 22-09 kun afbrudt af en flaske får hun jo en go lang søvn og fine lure i løbet af dagen. Så hvis du vil gøre noget skal du skubbe hele dags rytmen også kommer i nok ret så tidligt op... Jeg går ikke ind for at ændre på børns naturlige rytme men hvis du vil ha hende i seng før så er det det du må gøre

Anmeld

11. august 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Jeg ville begynde at ligge en rutine. Du kan lige få vores med Ida på lige knap 7 mdr (og har haft den rutine siden.... ja, længe)

Ida vågner klokken senest 7 om morgenen, og hun er meget hurtigt træt igen om morgenen, så hun får morgenmad, bliver vasket, får tøj på og putter lidt ved mig og så bliver hun lagt ud for at sove igen omkring klokken 8-8:30 og får lov at sove MAX 1½ time.

Så kommer hun op og leger og kommer ud og sove igen omkring 11:30-12. Og sover alt mellem 20 min til 3 timer.

Så får hun en sen middagslur omkring 16-16:30 (SENEST!) og får lov at sove til 17:15.

Ida bliver puttet til natten mellem 19 og 20. Absolut senest 20.

Jeg ved ikke om det kan hjælpe dig. Men jeg VED hvor frustrerende det er når ens baby ikke vil sove, når man synes de skal

Anmeld

11. august 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Hej piger..

Har virkelig brug for jeres råd.. Melina er nu lidt over 4 mdr og hun er dejlig nem og sover fint om dagen..

Men om aftenen kan jeg bare ikke få hende til at sove..
Om dagen sover hun sin formiddags lur indtil kl ca 11.. Så sover hun igen omkring kl 14 til 16.. Og en kort lur igen fra omkring 17- 17.30..

Så kommer hun i bad ved kl 19 og så hygger vi og hun får sin sidste flaske omkring kl 20.30.. Og så blir hun lagt.. Men hun er helt ulykkelig og græder og græder.. Prøver at gå ind til hende og berolige hende og trøste.. Og tager hende op hvis der er helt galt.. Men Nix bix.. Nogen gange vildvin jeg tager hende op er hun først parat til at sove omkring kl 23 :-0

Og sys det er rigtig svært med al hendes ulykkelige gråd pga min store datter som sys det er hårdt at hele aftenen er sådan..

Hvad dælen gør jeg?? (forkert)

Hun er så lille at hun stadig vil lave egen rytme om et par gange endnu. Vi lod vores dreng styre hvornår han ville sove og det var tydeligt at se hvornår han bare var træt.

Omkring 7 måneders alderen begyndte han at få en fast rutine som han stadig har. Langsomt har han også droppet sin eftermiddagslur (først omkring 9 mdr.) fordi han er blevet ældre og ikke har brug for så meget søvn.

Din datter sover godt om natten og vågner sent.

Min dreng sover tidligt til natten men vågner også ret så tidligt...så hvis du laver hendes rytme om skal i højst sandsynligt også TIDLIGT op.

Og så ville jeg ikke vække mit barn. Jeg ville lade mit barn sove sine lure sålænge det har behov for det. Søvn avler søvn

Anmeld

11. august 2012

DinNabo

mor:) skriver:

Hun er så lille at hun stadig vil lave egen rytme om et par gange endnu. Vi lod vores dreng styre hvornår han ville sove og det var tydeligt at se hvornår han bare var træt.

Omkring 7 måneders alderen begyndte han at få en fast rutine som han stadig har. Langsomt har han også droppet sin eftermiddagslur (først omkring 9 mdr.) fordi han er blevet ældre og ikke har brug for så meget søvn.

Din datter sover godt om natten og vågner sent.

Min dreng sover tidligt til natten men vågner også ret så tidligt...så hvis du laver hendes rytme om skal i højst sandsynligt også TIDLIGT op.

Og så ville jeg ikke vække mit barn. Jeg ville lade mit barn sove sine lure sålænge det har behov for det. Søvn avler søvn

Lige præcis. Min dreng på snart 3 måneder bliver puttet allersenest kl. 20.00 (kan simpelthen ikke holde ham vågen længere), men så er vi også oppe ca. 5.30-6.00 om morgenen.

Det er super dejligt med voksentid om aftenen, men om morgenen ville jeg altid ønske han kom senere i seng

Anja

Anmeld

11. august 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
DinNabo skriver:

Lige præcis. Min dreng på snart 3 måneder bliver puttet allersenest kl. 20.00 (kan simpelthen ikke holde ham vågen længere), men så er vi også oppe ca. 5.30-6.00 om morgenen.

Det er super dejligt med voksentid om aftenen, men om morgenen ville jeg altid ønske han kom senere i seng

Anja

vores sover mellem 18.30 0g 19 og vågner mellem 5.00/6.00. Der er røv tidligt, men han er de sidste par dage stået op kl 7. Så jubiiii

Men ja...skønt skønt med voksentid

Anmeld

11. august 2012

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)
sandramor skriver:

Ja hun sover fra 22.30 til 7 om morgenen og får hun en flaske der sover hun igen til kl 9..

Hmm, tror du skal tage til takke at hun sover hele natten
Min pige falder i søvn mellem 22-23 om aftenen, og vågner mellem 6 og 7 ..
Så ammer vi, leger, osv til hun bliver træt - om morgen/formiddagen er det gerne 1-1,5 time efter . Så sover hun gerne til en 9-10 tiden ..
Så er det samme rutine igen med amning osv, men skal stimuleres meget mere før hun bliver træt så der kan klokken godt blive 13-14 stykker før hun er træt. Hun vågner så igen ved en 16-17 tiden ..
Samme rutine igen, og ved 19-20 tiden tager hun en lille lur på en en halv til en hel time og så hygger vi ellers og ammer og sådan - dog gearer vi ned, så hun ved hun skal til at falde til ro - og ved 22-23 sover hun igen ..

Ved ikke om det gav nogen ideer, men det er sådan det fungerer her

Anmeld

11. august 2012

sandramor

Månsson skriver:

Nu har jeg læst hele tråden og for mug ser det ganske normalt ud... Når den bette pige sover fra 22-09 kun afbrudt af en flaske får hun jo en go lang søvn og fine lure i løbet af dagen. Så hvis du vil gøre noget skal du skubbe hele dags rytmen også kommer i nok ret så tidligt op... Jeg går ikke ind for at ændre på børns naturlige rytme men hvis du vil ha hende i seng før så er det det du må gøre

Hmm ja det har jo også været min tanke at det nok er fordi hun sover så meget om natten.. Det har som heller ikke gjort mig noget at hun kom lidt sent iseng men nu hvor den store datter skal tidlig iseng og vi begge skal tidlig op igen næste uge er det ikke så spændende

Men jaah jeg må vidst bare se hvad der sker når vi fra tirsdag igen skal tidlig op

Anmeld

11. august 2012

sandramor

rikkeregnbue skriver:

Jeg ville begynde at ligge en rutine. Du kan lige få vores med Ida på lige knap 7 mdr (og har haft den rutine siden.... ja, længe)

Ida vågner klokken senest 7 om morgenen, og hun er meget hurtigt træt igen om morgenen, så hun får morgenmad, bliver vasket, får tøj på og putter lidt ved mig og så bliver hun lagt ud for at sove igen omkring klokken 8-8:30 og får lov at sove MAX 1½ time.

Så kommer hun op og leger og kommer ud og sove igen omkring 11:30-12. Og sover alt mellem 20 min til 3 timer.

Så får hun en sen middagslur omkring 16-16:30 (SENEST!) og får lov at sove til 17:15.

Ida bliver puttet til natten mellem 19 og 20. Absolut senest 20.

Jeg ved ikke om det kan hjælpe dig. Men jeg VED hvor frustrerende det er når ens baby ikke vil sove, når man synes de skal

Tal Rikke fordi du fortalte mig om jeres rytme.. Det er egentlig ret rart at se hvordan andre gør tingene og hvornår.. Vil prøve og se om vi ikke finder en god rytme igen når hverdagen melder sig og lykkes det så må vi holde fast i den rytme

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.