Vil ikke sove før sent om aftenen :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.562 visninger
25 svar
0 synes godt om
11. august 2012

sandramor

Hej piger..

Har virkelig brug for jeres råd.. Melina er nu lidt over 4 mdr og hun er dejlig nem og sover fint om dagen..

Men om aftenen kan jeg bare ikke få hende til at sove..
Om dagen sover hun sin formiddags lur indtil kl ca 11.. Så sover hun igen omkring kl 14 til 16.. Og en kort lur igen fra omkring 17- 17.30..

Så kommer hun i bad ved kl 19 og så hygger vi og hun får sin sidste flaske omkring kl 20.30.. Og så blir hun lagt.. Men hun er helt ulykkelig og græder og græder.. Prøver at gå ind til hende og berolige hende og trøste.. Og tager hende op hvis der er helt galt.. Men Nix bix.. Nogen gange vildvin jeg tager hende op er hun først parat til at sove omkring kl 23 :-0

Og sys det er rigtig svært med al hendes ulykkelige gråd pga min store datter som sys det er hårdt at hele aftenen er sådan..

Hvad dælen gør jeg?? (forkert)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2012

LMX

Måske sover hun for meget i løbet af dagen?

Jeg ville prøve at skære ned så hun kun sover middagslur én gang og så beskæftige hende med noget hun kan li hvis hun bliver træt før tid.

Det er kun en idé, for det er næsten 100år siden mine børn var så små

Anmeld

11. august 2012

sandramor

Jaah jeg tror desværre bare ikke hun kan holde sig vågen så længe.. Hun er simpelthen så træt omkring 18 hvis jeg holder hende vågen at hun er stik umulig og skriger og skriger...

Har nu taget hende op.. Hun skriger dæleme så hun glemmer at trække vejret og kan ikke få hende til at falde til ro uanset hvad jeg gør

Anmeld

11. august 2012

De3Guldklumper

sandramor skriver:

Hej piger..

Har virkelig brug for jeres råd.. Melina er nu lidt over 4 mdr og hun er dejlig nem og sover fint om dagen..

Om dagen sover hun sin formiddags lur indtil kl ca 11.. Så sover hun igen omkring kl 14 til 16.. Og en kort lur igen fra omkring 17- 17.30..

Så kommer hun i bad ved kl 19 og så hygger vi og hun får sin sidste flaske omkring kl 20.30.. Og så blir hun lagt.. Men hun er helt ulykkelig og græder og græder.. Prøver at gå ind til hende og berolige hende og trøste.. Og tager hende op hvis der er helt galt.. Men Nix bix.. Nogen gange vildvin jeg tager hende op er hun først parat til at sove omkring kl 23 :-0

Og sys det er rigtig svært med al hendes ulykkelige gråd pga min store datter som sys det er hårdt at hele aftenen er sådan..

Jeg tror også jeg ville lave rytmen om..

Nu skriver du hun sover indtil kl 11 - men hvor lang er den formiddagssøvn?

Jeg ville putte til formiddag kl 8 plus minus og så indtil kl 10, senest 10.30

Så ville jeg putte igen til middag kl 12 - 12.30 alt efter hvor længe hun kan holde sig

eftermiddagslur fra 16-16.30 og så maks en halv time frem så skulle hun gerne være klar til nattid omkring kl 19 - 19.30

Anmeld

11. august 2012

sandramor

Jamen hendes formiddagslur er fra omkring kl 10. 30 til 11.. For hun vågner først kl 8 halv 9 om morgenen.. Men det er så også kun her i ferien hvor jeg ikke skal ha den store op i skole..

Men jaah du har nok ret det kan godt være jeg skal prøve at ændre hendes rytme.. Blir måske nemmere når hverdagen starter igen i næste uge..

Anmeld

11. august 2012

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)
sandramor skriver:

Hej piger..

Sover hun hele natten ?

Anmeld

11. august 2012

Skouboe

Prøv at lægge hende en halv time før istedet.

Anmeld

11. august 2012

Eliza

Oh det lyder hårdt. Jeg aner desværre ikke hvad du skal, for ger er han blevet lagt mellem 19.00-19.30 og det er han blevet siden han var  1,5 mdr.  (Jes jeg ville ha voksen tid, så det har vi altså "trænet" ham til. )

I løbet af dagen er han så først nu begyndt at få en rytme I luerne. 

Lige umiddelbart ville jeg bare lægge hende kl 23 og så lige så stille tage 15 min af hver dag så hun kommer tidligere og tidligere i seng uden hun helt opDager det?? Det ved jeg en fra min MG arbejder på lige for tiden ( der er allerede arbejdet over 1,5 time af på 2 uger)

Anmeld

11. august 2012

sandramor

Olivia's Moar skriver:

Sover hun hele natten ?

Ja hun sover fra 22.30 til 7 om morgenen og får hun en flaske der sover hun igen til kl 9..

Anmeld

11. august 2012

sandramor

Eliza skriver:

Oh det lyder hårdt. Jeg aner desværre ikke hvad du skal, for ger er han blevet lagt mellem 19.00-19.30 og det er han blevet siden han var  1,5 mdr.  (Jes jeg ville ha voksen tid, så det har vi altså "trænet" ham til. )

I løbet af dagen er han så først nu begyndt at få en rytme I luerne. 

Lige umiddelbart ville jeg bare lægge hende kl 23 og så lige så stille tage 15 min af hver dag så hun kommer tidligere og tidligere i seng uden hun helt opDager det?? Det ved jeg en fra min MG arbejder på lige for tiden ( der er allerede arbejdet over 1,5 time af på 2 uger)

Jaah det er virkelig super hårdt og sys det går meget ud over den store når hun græder sådan..

Himmel det var måske ikke nogen dårlig ide...
Men håber måske alligevel ay hun får en mere fast rytme når hverdagen starter igen.. Men ja ellers må jeg prøve det som du siger

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.