Min hund bed mig sgu :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. august 2012

Mom2

TeamRocket skriver:

Tak fordi du tog dig tid til at undersøge det. Men jeg tror ikke lige det er løsningen.

"Hvis hunden bider er det din egen skyld da du har overset dens grænser, hvis hunden bider et barn bør barnet straffes og ikke hunden."
Jeg mener jo ikke jeg kan have overtrådt hendes grænse ved at sende hende væk fra vores tøj da hun udemærket ved hun ikke må ligge i det.

Nogen gange er det ens egen skyld, men det er det altså langt fra hver gang.. Jeg ville undersøge det, for synes det lyder mærkeligt..

Men din hund, dit valg.. Håber du finder en løsning

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2012

Ina33

TeamRocket skriver:

Ja de skal.
Jeg kan bare ikke se hvorfor hun skulle se mig som en trussel, mod hvad dog, at ligge i vasketøjet? Hun havde rig mulighed for bare at hoppe ned fra vasketøjskurven og ud i sin egen kurv, men i stedet vælger hun at ta kampen op og bide mig, to gange endda, og sikkert flere hvis ikke jeg havde fået hende bakset ud bag en lukket dør.

Frygter hun måske har noget galt inde i hovedet, eller hun måske har vrøvl med ørene, altså hvis hun nu ikke har kunne hører hvad jeg sagde og så selv er blevet skræmt af ikke at kunne hører noget? Eller måske har hun smerter- hun er i løb nu, det har ikke gjort hende utilregnelig før men jeg vil bare gerne finde en undskyldning jeg forstår for jeg er så skuffet over hende at jeg kunne tude!

Du skriver hun er i løb nu, og hun lå i vasketøjet.

Har du overvejet om hun er falsk drægtig???

Anmeld

12. august 2012

Kay

Ina33 skriver:

Du skriver hun er i løb nu, og hun lå i vasketøjet.

Har du overvejet om hun er falsk drægtig???

tænkte jeg også lige på.... det bliver mine forældres hund... hun var det ikke første gang men alle gange efter... og nogle unde reagere jo ret kraftigtig hvis du "ødelægger" deres rede...

Anmeld

12. august 2012

Carl-Emil's mor

Nu kan jeg se dem over mig er inde på det samme og tror altså at dette er din løsning:

1. har du tjekket hun ikke har taget et eller andet babydyr med ind og lagt i jeres tøj?

2. at hun har lagt en bamse eller andet i vasketøjet som det er at hun vogter over?

3. at hun har kastet sin kærlighed på noget tøj i vasketøjet som hun føler er hendes baby som hun passer på..

Du ved selv hvordan "kællinger"/kvinder er hvis nogen "truer" deres børn - de fleste af os "bider" først og undersøger bagefter for INTET skal ske vores guld...

Jeg synes du skal prøve at tjekke hende af når ungerne sover, hvordan hun reagere på dig og hvordan hun vil reagere hvis du lader hende komme til vasketøjsbunken igen...

er du usikker på hende så hold hende i snor tæt ved dig også siger du til børnene at de ikke må røre hende pga hun har det dårligt - selvom det ikke er fysisk dårligt hun har det så har hun det jo tydeligt psykisk dårlig sidden at hun finder på at bide dig på den måde.. og mange tæver kan få det psykisk dårligt når de er i løb eller på vej ud af den pga alle de hormoner der er i deres krop...

håber I finder en god løsning

Anmeld

12. august 2012

TeamRocket

Hej alle tænkte lige jeg ville komme med en lille forløbi update
Hun virker rigtig trist og er slet ikke så 'sprudlende' som hun plejer (hun spiser og drikker fint) kan det evt også være et tegn på falsk drægtighed? Skal til dyrelægen i morgen og se om vi kan finde ud af hvad der er galt. Hun 'nurser' om vores tøj, så falsk drægtighed er ikke et dårligt bud. Håber det 'bare' er det for det problem kan jo forholdsvis nemt' afhjælpes tænker jeg. Hun har idag været så uheldig at komme til skade med sin pote i haven- så hun ligger her hos mig og er ret ynkelig med en kold klud om poten. Hun har ikke været aggrasiv eller andet ud over episoden den nat- men alene med ungerne får hun ikke lov at være. Det var lige det jeg ved nu, ved nok mere efter i morgen håber jeg Så kryds fingre for min lille tøs ikke er blevet skør men blot er lidt homonella

Anmeld

12. august 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
TeamRocket skriver:

Hun virker rigtig trist og er slet ikke så 'sprudlende' som hun plejer (hun spiser og drikker fint) kan det evt også være et tegn på falsk drægtighed? Skal til dyrelægen i morgen og se om vi kan finde ud af hvad der er galt. Hun 'nurser' om vores tøj, så falsk drægtighed er ikke et dårligt bud. Håber det 'bare' er det for det problem kan jo forholdsvis nemt' afhjælpes tænker jeg. Hun har idag været så uheldig at komme til skade med sin pote i haven- så hun ligger her hos mig og er ret ynkelig med en kold klud om poten. Hun har ikke været aggrasiv eller andet ud over episoden den nat- men alene med ungerne får hun ikke lov at være. Det var lige det jeg ved nu, ved nok mere efter i morgen håber jeg Så kryds fingre for min lille tøs ikke er blevet skør men blot er lidt homonella

held og lykke imorgen

Anmeld

12. august 2012

Kay

TeamRocket skriver:

ja det kan det sagtens være... første gang mine forældres hund var falsk drægtig var det karaklude der var hendes babyer...  meget mystisk men sådan er de...

sidste gang var det en bold, en bamse og en lille pude...

Anmeld

12. august 2012

Ina33

TeamRocket skriver:

Held og lykke, jeg håber i finder ud af hvad der er galt med hende.

Anmeld

12. august 2012

VIPpigen

Få den tjekket ved dyrelægen.

Jeg er blevet bidt af en hund. Det er landets næsten mest kendte familiehund - En golden retriver... Skøn, sød og dejlig hund. Lige den formiddag var den bare blevet ramt af en hjerneblødning. Min kusine sad og snakkede med den, og den vender sig rundt og bider mig...

Vi havde selv samme race hjemme, og det positive var at jeg ikke var bange for vores egen hund, eller for den sags skyld andre hunde.

Så få tjekket den, og evt scannet hovedet engang... Så kan du hvertfald udelukke det... Ejerne af hunden der bed mig, kørte selvfølgelig fluks til dyrelæge, hvor hunden blev aflivet. Og netop som du selv siger er du nød til at tænke på dine børn først

Anmeld

12. august 2012

Skouboe

TeamRocket skriver:

Tror aldrig helt hun har set mig som leder, hun er trænet gennem venskab og leg og gensidig tillid, hun havde ikke en helt nem start på livet og vi har måske forkælet hende en smule i form af at hun er mors hund, og hun kan gå lige det længere end de andre hunde. Kalder hende altid lassie fordi hun er min lille superhund og ikke bare en hund men en ven. Det har fungeret i to år og hun lystre mig altid. Så det undre mig da lidt hvis hun pludselig vil op i herakiet- hun er nemlig aldrig blevet holdt nede, hun må ligge i sofa, spise når hun har lyst, har sin egen kurv i alle rum hvor hun har 'helle' fra børn og gæster osv og ungerne elsker hende og hun leger med dem hver dag. Jeg forstår det bare ikke.

Jeg tænker at det måske er derfor? Du er ikke overhunden? Man behøver ikke være hård og dominere for at være bossen, men det lyder på mig som om hun ingen respekt har for dig, og hun derfor har besluttet sig for at hun vil bestemme.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.