TeamRocket skriver:
Tror aldrig helt hun har set mig som leder, hun er trænet gennem venskab og leg og gensidig tillid, hun havde ikke en helt nem start på livet og vi har måske forkælet hende en smule i form af at hun er mors hund, og hun kan gå lige det længere end de andre hunde. Kalder hende altid lassie fordi hun er min lille superhund og ikke bare en hund men en ven. Det har fungeret i to år og hun lystre mig altid. Så det undre mig da lidt hvis hun pludselig vil op i herakiet- hun er nemlig aldrig blevet holdt nede, hun må ligge i sofa, spise når hun har lyst, har sin egen kurv i alle rum hvor hun har 'helle' fra børn og gæster osv og ungerne elsker hende og hun leger med dem hver dag. Jeg forstår det bare ikke.
Det er heller ikke altid man kan finde årsagen eller forstå det. mine forældre havde også en lille hund..min mors. Den var altid med og min mor gik hjemme så det var virkelig mors hund.
Den havde sin egen plads i sofaen, i sengen, den legede med vores små børn, men en dag snappede den efter min mor da hun skældte den ud...
Senere fik den snappet min søn så der blev bidt igennem, men hver gang så var der ligesom en undskyldning..den var blevet forskrækket, barnet havde været for hård eller andet..men så begyndte den at knurre og snerre hver gang min mor bare sagde "pas lige på eller flyt dig lige"
min far så det ikke..han var på arbejde og troede derfor ikke på min mor. Hunden begyndte også at gø mere og for op over hver lille ting.
noget tid efter havde mine forældre besøg med børn. Det ene sad og tegnede roligt ved bordet og pludselig for hunden fra den anden ende af stuen og gik lige efter hendes strube.Pigen nåede at flytte hovedet så der skete intet, men dagen efter blev hunden aflivet!
Der er ingen forklaring på hvorfor hunden pludselig ændrede adfærd, men det gjorde den altså.
Dyrlægen kunne heller ikke sige noget..det kunne være noget hormonelt men det er ikke til af vide.
Sisse
Anmeld