Min hund bed mig sgu :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. august 2012

TeamRocket

Christina9870 skriver:

Har googlet lidt, prøv at skrive til denne mail og spørg om råd:

post@familiehund.dk

Tak fordi du tog dig tid til at undersøge det. Men jeg tror ikke lige det er løsningen.

"Hvis hunden bider er det din egen skyld da du har overset dens grænser, hvis hunden bider et barn bør barnet straffes og ikke hunden."
Jeg mener jo ikke jeg kan have overtrådt hendes grænse ved at sende hende væk fra vores tøj da hun udemærket ved hun ikke må ligge i det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2012

Nemesis

puha den er bare rigtig svær!

Tror simpelthen din hund er hold op med at se dig som "overhund" og den position SKAL du have generobret.

Der må være får få grænser mellem hvad den må og du må(være i sofaen, soveværelset/sengen/hvornår den spiser osv)

Men det sværeste for dig er vel at du jo nok nu er lidt usikker på hvordan du skal reagere overfor den når den næste gang gør noget forkert..en usikkerhed og sikkert også en ubevidst angst for at blive bidt også selvom det ikke var slemt.

Alt dette vil din hund mærke næste gang du skal skælde hende ud..en lille tøven med at få hende ud af vasketøjskurven, at du ikke nærmer dig hende på samme måde, holder mere afstand. Dette vil kun bestyrke hende i at den er overhunden og derfor kan den igen reagere aggressivt.

I virkeligheden ville det nok være bedst at få ungerne passet og så se hvordan hunden reagerer når den får et nej/bliver smidt ned af sofaen eller når du sætter en grænse/giver den skæld ud.

er der i øvrigt bidt igennem på dig?? for så skal du have en antibiotikakur..det er virkelig noget stygt noget sådan et hundebid.

Sisse

Anmeld

11. august 2012

anynom

TeamRocket skriver:

Jeg er i chok! Min søde lille tot bed mig igår da jeg tog hende i at lave ballade (ligge i vasketøjet som hun godt ved hun ikke må) og jeg sagde bestemt NEJ UD MED DIG, og pegede ud mod dens kurv og så bed hun mig først i benet og så i armen da jeg bukkede mig for at få hende af mit ben. Hun bed sådan virkelig hårdt. Hun er chihuahua så det er begrænset hvad der er sket men jeg blev sgu både bange og utrolig ked af det, jeg kunne slet ikke kende hende hun gik helt amok og stoppede kun med at bide fordi jeg fik smidt hende ind bag en lukket dør. Der er hun så stadig jeg aner ikke mine levende råd, har haft hende fra hun var hvalp. Hvorfor bider hun pludselig? Og hvad med ungerne, jeg tør ikke lukke hende ud hvis hun også bider dem. Jeg er så skuffet og fortvivlet. Det er jo ikke normalt en hun på 2 år bider. Hele aftenen har hun ligget ved min side og set disney med ungerne kun afbrudt af en gåtur med mig, så jeg ved hun ikke er kommet til skade eller andet. Hvad fanden skal jeg gøre ? Det kan jo ikke passe hun ikke længere må få et nej fordi så bider hun mig bare. Det holder jo ikke.

Havde hun set/hørt dig inden du sagde nej? Tænker om hun simpelthen blev forskrækket og derfor reagerede sådan..

Anmeld

11. august 2012

TeamRocket

Nemesis skriver:

puha den er bare rigtig svær!

Tror simpelthen din hund er hold op med at se dig som "overhund" og den position SKAL du have generobret.

Der må være får få grænser mellem hvad den må og du må(være i sofaen, soveværelset/sengen/hvornår den spiser osv)

Men det sværeste for dig er vel at du jo nok nu er lidt usikker på hvordan du skal reagere overfor den når den næste gang gør noget forkert..en usikkerhed og sikkert også en ubevidst angst for at blive bidt også selvom det ikke var slemt.

Alt dette vil din hund mærke næste gang du skal skælde hende ud..en lille tøven med at få hende ud af vasketøjskurven, at du ikke nærmer dig hende på samme måde, holder mere afstand. Dette vil kun bestyrke hende i at den er overhunden og derfor kan den igen reagere aggressivt.

I virkeligheden ville det nok være bedst at få ungerne passet og så se hvordan hunden reagerer når den får et nej/bliver smidt ned af sofaen eller når du sætter en grænse/giver den skæld ud.

er der i øvrigt bidt igennem på dig?? for så skal du have en antibiotikakur..det er virkelig noget stygt noget sådan et hundebid.

Sisse

Tror aldrig helt hun har set mig som leder, hun er trænet gennem venskab og leg og gensidig tillid, hun havde ikke en helt nem start på livet og vi har måske forkælet hende en smule i form af at hun er mors hund, og hun kan gå lige det længere end de andre hunde. Kalder hende altid lassie fordi hun er min lille superhund og ikke bare en hund men en ven. Det har fungeret i to år og hun lystre mig altid. Så det undre mig da lidt hvis hun pludselig vil op i herakiet- hun er nemlig aldrig blevet holdt nede, hun må ligge i sofa, spise når hun har lyst, har sin egen kurv i alle rum hvor hun har 'helle' fra børn og gæster osv og ungerne elsker hende og hun leger med dem hver dag. Jeg forstår det bare ikke.

Anmeld

11. august 2012

come2

TeamRocket skriver:

Jeg er i chok! Min søde lille tot bed mig igår da jeg tog hende i at lave ballade (ligge i vasketøjet som hun godt ved hun ikke må) og jeg sagde bestemt NEJ UD MED DIG, og pegede ud mod dens kurv og så bed hun mig først i benet og så i armen da jeg bukkede mig for at få hende af mit ben. Hun bed sådan virkelig hårdt. Hun er chihuahua så det er begrænset hvad der er sket men jeg blev sgu både bange og utrolig ked af det, jeg kunne slet ikke kende hende hun gik helt amok og stoppede kun med at bide fordi jeg fik smidt hende ind bag en lukket dør. Der er hun så stadig jeg aner ikke mine levende råd, har haft hende fra hun var hvalp. Hvorfor bider hun pludselig? Og hvad med ungerne, jeg tør ikke lukke hende ud hvis hun også bider dem. Jeg er så skuffet og fortvivlet. Det er jo ikke normalt en hun på 2 år bider. Hele aftenen har hun ligget ved min side og set disney med ungerne kun afbrudt af en gåtur med mig, så jeg ved hun ikke er kommet til skade eller andet. Hvad fanden skal jeg gøre ? Det kan jo ikke passe hun ikke længere må få et nej fordi så bider hun mig bare. Det holder jo ikke.

Rolig nu med at tænke i aflivning osv.

Få hende gennemtjekket hos dyrlægen allerførst.

Anmeld

11. august 2012

Becks

Skal børnene sove til middag på et tidspunkt?

Hvis de skal, så synes jeg du skulle tage hende ud, og se hvordan hun reagere på dig... Er hun glad, så leg lidt med hende og vær som du plejer.. For jeg tænker lidt, at hun kan være blevet forskrækket og så have set dig som en trussel

Anmeld

11. august 2012

TeamRocket

Becks skriver:

Skal børnene sove til middag på et tidspunkt?

Hvis de skal, så synes jeg du skulle tage hende ud, og se hvordan hun reagere på dig... Er hun glad, så leg lidt med hende og vær som du plejer.. For jeg tænker lidt, at hun kan være blevet forskrækket og så have set dig som en trussel

Ja de skal.
Jeg kan bare ikke se hvorfor hun skulle se mig som en trussel, mod hvad dog, at ligge i vasketøjet? Hun havde rig mulighed for bare at hoppe ned fra vasketøjskurven og ud i sin egen kurv, men i stedet vælger hun at ta kampen op og bide mig, to gange endda, og sikkert flere hvis ikke jeg havde fået hende bakset ud bag en lukket dør.

Frygter hun måske har noget galt inde i hovedet, eller hun måske har vrøvl med ørene, altså hvis hun nu ikke har kunne hører hvad jeg sagde og så selv er blevet skræmt af ikke at kunne hører noget? Eller måske har hun smerter- hun er i løb nu, det har ikke gjort hende utilregnelig før men jeg vil bare gerne finde en undskyldning jeg forstår for jeg er så skuffet over hende at jeg kunne tude!

Anmeld

11. august 2012

Becks

TeamRocket skriver:

Ja de skal.
Jeg kan bare ikke se hvorfor hun skulle se mig som en trussel, mod hvad dog, at ligge i vasketøjet? Hun havde rig mulighed for bare at hoppe ned fra vasketøjskurven og ud i sin egen kurv, men i stedet vælger hun at ta kampen op og bide mig, to gange endda, og sikkert flere hvis ikke jeg havde fået hende bakset ud bag en lukket dør.

Frygter hun måske har noget galt inde i hovedet, eller hun måske har vrøvl med ørene, altså hvis hun nu ikke har kunne hører hvad jeg sagde og så selv er blevet skræmt af ikke at kunne hører noget? Eller måske har hun smerter- hun er i løb nu, det har ikke gjort hende utilregnelig før men jeg vil bare gerne finde en undskyldning jeg forstår for jeg er så skuffet over hende at jeg kunne tude!

Jeg forstår dig så udemærket godt

Da jeg var barn, havde vi den skønneste Rottweiler.. Hun vidste udemærket godt at vi var herrene i huset, og at min mor var øverst... Men da jeg var 10 år, bed hun ud efter mig, flere gange.. Mine forældre tog hende til dyrelægen og det viste sig hun havde brystkræft - Jeg siger ikke det er lige så grelt med jere hund, men der kan være noget galt..

Men prøv når ungerne sover, at tage hende ud og leg lidt med hende.. Lad hende vide du er tryg osv...

Har du før kunne tage legetøj, mad osv fra hende? Så kunne du prøve efter lidt leg, at tage det fra hende, give hende det igen osv..

Anmeld

11. august 2012

Nemesis

TeamRocket skriver:

Tror aldrig helt hun har set mig som leder, hun er trænet gennem venskab og leg og gensidig tillid, hun havde ikke en helt nem start på livet og vi har måske forkælet hende en smule i form af at hun er mors hund, og hun kan gå lige det længere end de andre hunde. Kalder hende altid lassie fordi hun er min lille superhund og ikke bare en hund men en ven. Det har fungeret i to år og hun lystre mig altid. Så det undre mig da lidt hvis hun pludselig vil op i herakiet- hun er nemlig aldrig blevet holdt nede, hun må ligge i sofa, spise når hun har lyst, har sin egen kurv i alle rum hvor hun har 'helle' fra børn og gæster osv og ungerne elsker hende og hun leger med dem hver dag. Jeg forstår det bare ikke.

Det er heller ikke altid man kan finde årsagen eller forstå det. mine forældre havde også en lille hund..min mors. Den var altid med og min mor gik hjemme så det var virkelig mors hund.

Den havde sin egen plads i sofaen, i sengen, den legede med vores små børn, men en dag snappede den efter min mor da hun skældte den ud...

Senere fik den snappet min søn så der blev bidt igennem, men hver gang så var der ligesom en undskyldning..den var blevet forskrækket, barnet havde været for hård eller andet..men så begyndte den at knurre og snerre hver gang min mor bare sagde "pas lige på eller flyt dig lige"

min far så det ikke..han var på arbejde og troede derfor ikke på min mor. Hunden begyndte også at gø mere og for op over hver lille ting.

noget tid efter havde mine forældre besøg med børn. Det ene sad og tegnede roligt ved bordet og pludselig for hunden fra den anden ende af stuen og gik lige efter hendes strube.Pigen nåede at flytte hovedet så der skete intet, men dagen efter blev hunden aflivet!

Der er ingen forklaring på hvorfor hunden pludselig ændrede adfærd, men det gjorde den altså.

Dyrlægen kunne heller ikke sige noget..det kunne være noget hormonelt men det er ikke til af vide.

Sisse

Anmeld

11. august 2012

Masig

TeamRocket skriver:

Øv en kedelig oplevelse... Det er ikke sådan at du har "glemt" hende lidt det sidste stykke tid, altså hun måske ikke lige har fået den opmærksomhed hun plejer, eller hun er blevet ignoreret eller tilsidesat til fordel for børnene? Jeg tænker også at hun måske ikke længere ser dig som leder, hvis du er kommet til at tilsidesætte hende lidt...

Ellers ved jeg godt nok ikke lige hvad der kan være problemet, det lyder jo bestemt ikke til at du umiddelbart har gjort noget forkert nogle steder, og det virker heller ikke som om hun har ondt eller er kommet til skade...

Du har ikke en hundetræner, du kan søge råd hos?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.