MorAnna. skriver:
Jeg sad lige og kiggede rundt på facebook og på min startside kommer der et billede frem af min nevø, som sidder og ryger en joint ved siden af sin lillebror på 4 år! Min nevø er først lige fyldt 13 og skal til at i 7. klasse! Han har selv lagt billedet ind, og har tilføjet teksten:Chiller med lil'bro'! Man er slet ikke ikke i tvivl om, hvad han sidder og ryger.
Hvad er det for noget!? Er dybt forarget! Hold op de starter tidligt nu til dags! FØJ!

Heldigvis lyder det lidt som om, din nevø gør det for at blære sig lidt. Derfor tænker jeg også, at det er lidt iscenesat. Det kan da måske være formildende.
Jeg kan da huske, da man var ganske ung, og mange af drengene gjorde et langt større nummer ud af at fortælle - på den hemmeligvigtige måde - at nu skulle de ud at ryge hash - end de egentig gjorde af at ryge det ene gram, de var 14 om at dele... Det var nok mest af alt et ritual for at opnå sejheds-point fra hinanden, tænker jeg.
Naturligvis går det galt for nogen, og min 13-årige så jeg helst ikke i nærheden af en joint - eller noget som helst rusmiddel for den sags skyld - men det kan nu alligevel godt vise sig at være ganske uskyldigt. Heldigvis da.

Anmeld