Mit barn har brækket kravebenet :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. august 2012

Angelspot

Mumto3 skriver:

Rigtig rigtig god bedring!!!

Jeg har ingen personlig erfaring med brækket kravben, men min moster er overlæge i ortopædkirugi (dem der behandler brækkede kraveben) og jeg har engang været til stede ved en fodboldkamp hvor hun var med. En af spillerne brækkede kravebenet (og det så hun selvfølgelig straks!) og i den forbindelse nævnte hun at det gøre bare helt vildt ondt med et brækket kraveben, meget værre en f.eks. fod eller arm.

Jeg nævner det ikke for at gøre dig ked af det, men nævner så du er klar over at det er en super sej lille knægt du har dig! -og at hvis han piver og klynger, så er der virkelig grund til det!

Jeg håber rigtig meget at der kun går en ugestid og så er han klar igen!

Sender hele familien en kæmpe

Tak for de søde ord og din fortælling. Ja, han er en super sej dreng og jeg er så utrolig stolt af at han tager det så pænt!

Jeg har også hørt fra flere efterhånden der siger at et brækket kraveben gør utrolig ondt og at de har haft gener bagefter. Det er sog kun dem der har haft det brækket som voksne. Lægerne siger at det ikke er noget man får problemer med når man har haft det brækket som barn da det gror hurtigt og pænt sammen pga at barnet er i vækst. Så det håber jeg passer 

Og tak for dit kram

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2012

AnneBJ

Jeg brækkede mit højre kraveben da jeg var 3½. Jeg gik ind under en gyngende dækgynge for at tage noget vand der lå under den, og rejste mig lige idet gyngen svingede tilbage (med 2 børn på).. Den knaldede lige ind på min højre side.

Resten af dagen i børnehaven ville jeg ikke bruge min arm, ikke have jakke af og på osv. Der blev ikke ringet efter nogen, for pædagoen mente bare jeg var pivet. Da min mor kom for at hente mig, kunne hun lige med det samme se, at det gjorde rigtig, rigtig ondt på mig! Vi kørte direkte til skadestuen hvor de konstaterede det var brækket, og jeg fik en 8-tals bandage på.

Jeg kan ikke genkalde mig smerten, hverken fra slaget gyngen gav, eller i kravebenet efterfølgende, men jeg kan huske nætterne. Når jeg skulle falde i søvn lå min arm på en tynd pude (lidt tykkere end en babypude), på den måde lå den udstrakt og lidt hævet; i niveau med skulderen og det må have hjulpet, for jeg kan huske jeg insisterede på puden (og på at min far nussede min pande til jeg sov...! Så nus og kys hjælper HELT sikkert!)

Bandagen skulle sidde på i 2 uger, og jeg husker ikke hvor længe havde smerter - men i hvert fald ikke længere end de 2 uger, for tre dage efter kravebenet brækkede blev jeg storesøster for første gang, og jeg var i fuldt vigør til at holde lillebroren både på sygehuset og hjemme!

God bedring med bassen - de er heldigvis seje de små! 

Anmeld

9. august 2012

AnneBJ

Angelspot skriver:

Tak for de søde ord og din fortælling. Ja, han er en super sej dreng og jeg er så utrolig stolt af at han tager det så pænt!

Jeg har også hørt fra flere efterhånden der siger at et brækket kraveben gør utrolig ondt og at de har haft gener bagefter. Det er sog kun dem der har haft det brækket som voksne. Lægerne siger at det ikke er noget man får problemer med når man har haft det brækket som barn da det gror hurtigt og pænt sammen pga at barnet er i vækst. Så det håber jeg passer 

Og tak for dit kram

Jeg har ingen følger fra mit i hvert fald. Dog kan jeg have en helt bestemt følelse i kravebenet, nok lige hvor bruddet er sket, hvis vejret er meget omskifteligt, i stærk frost osv.. Lidt ligesom hofteoperede personer og lignende oplever.. Det gør ikke decideret ondt eller noget!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.