Jeg brækkede mit højre kraveben da jeg var 3½. Jeg gik ind under en gyngende dækgynge for at tage noget vand der lå under den, og rejste mig lige idet gyngen svingede tilbage (med 2 børn på).. Den knaldede lige ind på min højre side.
Resten af dagen i børnehaven ville jeg ikke bruge min arm, ikke have jakke af og på osv. Der blev ikke ringet efter nogen, for pædagoen mente bare jeg var pivet. Da min mor kom for at hente mig, kunne hun lige med det samme se, at det gjorde rigtig, rigtig ondt på mig! Vi kørte direkte til skadestuen hvor de konstaterede det var brækket, og jeg fik en 8-tals bandage på.
Jeg kan ikke genkalde mig smerten, hverken fra slaget gyngen gav, eller i kravebenet efterfølgende, men jeg kan huske nætterne. Når jeg skulle falde i søvn lå min arm på en tynd pude (lidt tykkere end en babypude), på den måde lå den udstrakt og lidt hævet; i niveau med skulderen og det må have hjulpet, for jeg kan huske jeg insisterede på puden (og på at min far nussede min pande til jeg sov...!
Så nus og kys hjælper HELT sikkert!)
Bandagen skulle sidde på i 2 uger, og jeg husker ikke hvor længe havde smerter - men i hvert fald ikke længere end de 2 uger, for tre dage efter kravebenet brækkede blev jeg storesøster for første gang, og jeg var i fuldt vigør til at holde lillebroren både på sygehuset og hjemme!
God bedring med bassen - de er heldigvis seje de små! 

Anmeld