Mit barn har brækket kravebenet :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. august 2012

Mumto3

Rigtig rigtig god bedring!!!

Jeg har ingen personlig erfaring med brækket kravben, men min moster er overlæge i ortopædkirugi (dem der behandler brækkede kraveben) og jeg har engang været til stede ved en fodboldkamp hvor hun var med. En af spillerne brækkede kravebenet (og det så hun selvfølgelig straks!) og i den forbindelse nævnte hun at det gøre bare helt vildt ondt med et brækket kraveben, meget værre en f.eks. fod eller arm.

Jeg nævner det ikke for at gøre dig ked af det, men nævner så du er klar over at det er en super sej lille knægt du har dig! -og at hvis han piver og klynger, så er der virkelig grund til det!

Jeg håber rigtig meget at der kun går en ugestid og så er han klar igen!

Sender hele familien en kæmpe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2012

Angelspot

Dot D skriver:

Uha, det er vist noget af det mest smertefulde, at brække kravebenet.... AV AV

Håber det går hurtigt, men det plejer det jo at gøre med de mindre børn... Så rigtig god bedring

Tak skal du have. Ja jeg tror også helt sikkert det er smertefuldt  Men han har været ved godt mod i dag

Anmeld

9. august 2012

Angelspot

MorDk skriver:

Åhhr nej hvor uheldigt! God bedring herfra! Er der ikke noget med at man ikke rigtig kan gøre så meget ved et brækket kraveben? Tænker... det skal hele selv uden form for gips og sådan for det kan man ikke lægge på?

Tak skal du have

Ja du har helt ret, man kan ikke gøre noget ved det. Det skal hele af sig selv. Ældre mennesker kan få en skinne på, men ikke børn og voksne. Børn gror heldigvis hurtigt sammen igen. Men det gør så ondt på ham 

Anmeld

9. august 2012

Angelspot

lisesp83 skriver:

Åh nej da, sikke uheldigt.

God bedring, håber ikke det er alt for smertefuldt for ham

Tak skal du have

Vi smertedækker ham som lægen har anbefalet og det ser ud til at det er nok. Han kan sidde og lege i dag og også være lidt fræk

Anmeld

9. august 2012

Angelspot

Frk. Himmelblå skriver:

Åh, rigtig god bedring til dit lille pus .

Kan ikke være sjovt for nogen af jer!

Men: SÅ er der dømt hygge og forkælelse!

Tusind tak

Nej det er ikke spor sjovt, men han tager det bare SÅ flot min lille skat! Er så stolt af ham! 

Anmeld

9. august 2012

Angelspot

malo skriver:

God bedring

Mange tak

Anmeld

9. august 2012

Angelspot

MGN~NGM<3 skriver:

Puha, nej dog, det var da forfærdeligt. Også for dig og din mand.

Håber lillemanden hurtigt kommer sig..

Tak for dine søde ord

Nej det er ikke spor sjovt, men han tager det rigtig flot. Tror nærmere det gør mere ondt på os 

Anmeld

9. august 2012

Angelspot

Maja84 skriver:

Har ingen erfaring, men ville ikke gå uden at give kram og håbe det hele snart er godt igen

Tak skal du have alligevel

Anmeld

9. august 2012

Angelspot

Pikku Myy skriver:

Sikke en tapper dreng du har. Min søn brækkede foden for at stykke tid siden, og det er godt nok en oplevelse jeg ikke behøver igen. Det er som om der er et ekstra lag af desperation i deres gråd...

God bedring!

Og så bliver jeg simpelthen nødt til at stille et praktisk spørgsmål: Hvordan kan det være du ringer til vagtlægen? Ved akut skade vil jeg mene at det er skadestuen man skal ringe til... Er det forskelligt fra region til region?

Det med desperation kan jeg virkelig nikke genkendende til  Det er så forfærdeligt at høre den gråd, når man ved at det er pga smerter. 

Vi ringede til vagtlægen fordi han tog sig til hovedet. Vi tænkte først på at han havde fået et slag og at vi skulle have en læges vurdering af hvad vi skulle. Det kunne være en slags hjernerystelse og jeg vil gerne have ham tilset hurtigst muligt. Vi kunne ikke se på ham at hans kraveben er brækket, det er ikke i så voldsom en grad at det stikker ud. Men nogen skulle vi bare snakke med så hurtigt det kunne lade sig gøre.

Desuden kommer man i Herning kommune, ikke til skadestuen før man har talt med enten sin egen læge eller en vagtlæge. Dette fandt vi så først ud af på skadestuen, så vi havde taget den rigtige rækkefølge uden at vide det

Anmeld

9. august 2012

Angelspot

Maja_4000 skriver:

God bedring med ham 

Tusind tak for det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.