Mit barn har brækket kravebenet :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.704 visninger
22 svar
0 synes godt om
8. august 2012

Angelspot

Min lille skat har brækket kravebenet. 

Det skete igår morges, efter at han vågnede. Han kom ind i vores seng som han plejer og da han ville kravle ned, ligesom han har gjort tusind gange før, så falder han i stedet. Han stikker i et hyl og jeg styrter om og tager ham op for at trøste ham! Han sidder på mit skød og skriger hjernenskærende! Tager sig til øret og skriger hvis jeg rører på ham. Efter 5 minutter er han faldet lidt til ro, men tager sig stadig til øret og skriger hvis jeg flytter ham. 

Min mand ringer til vagtlægen som siger vi skal ringe til egen læge og få en akut tid hvorefter samtalen afsluttes. Da det nok er slaget der gør at han har ondt, så mener hun ikke det er så alvorligt. Vores læge har tlf tid ml 8-8.30 og jeg kommer stort set aldrig igennem til lægen når jeg ringer. Akut tid ligger ml 11 og 12 og de gange jeg har benyttet mig af det, har jeg siddet i 1½ time i venteværelset sammen med 100 andre.

Så efter at have snakket med manden om det efterfølgende siger jeg fandme nej og ringer selv til vagtlægen. Jeg får en anden læge i røret som jeg forklarer tingene for og siger at jeg under ingen omstændigheder vil sidde i et propfyldt lokale, ydermere vil jeg ikke udsætte min dreng for den ventetid! Hun ringer straks efter en læge som vil komme op til os. 

Efter lidt over 1 time kommer vagtlægen hjem til os og hun er virkelig sød. Bestiller røngten og siger vi kan tage på sygehuset med det samme.

Min lille bølle er bare så god hele vejen igennem. Han græder kun når jeg lige laver en dum vending, feks da vi skulle ind i bilen og siger ikke en lyd da han blev taget billeder af og brokkede sig kun lidt til sidst da han var ved at være rigtig træt.

Så nu er vi hjemme og han klarer det så fint. Han bruger ikke sin højre arm da det er i højre side at kravebenet er brækket. Så han sidder i sin sækkestol hvor han kan sidde afslappet og også hvile hovedet lidt.

Og jeg har prøvet at kysse smerterne væk, men det hjælper ikke 

Er bare glad for at de siger han vokser hurtigt sammen igen da han kun er 1½ år. Så om en uge vil de tro han render rundt igen. Det glæder jeg mig til, for det er ikke sjovt at se sit barn have så ondt som han har 

Andre der har erfaringer med brækket kraveben?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2012

Dot D

Uha, det er vist noget af det mest smertefulde, at brække kravebenet.... AV AV

Håber det går hurtigt, men det plejer det jo at gøre med de mindre børn... Så rigtig god bedring

Anmeld

8. august 2012

MorDk

Åhhr nej hvor uheldigt! God bedring herfra! Er der ikke noget med at man ikke rigtig kan gøre så meget ved et brækket kraveben? Tænker... det skal hele selv uden form for gips og sådan for det kan man ikke lægge på?

Anmeld

8. august 2012

lisesp83

Åh nej da, sikke uheldigt.

God bedring, håber ikke det er alt for smertefuldt for ham

Anmeld

8. august 2012

Frk. Himmelblå

Angelspot skriver:

Min lille skat har brækket kravebenet. 

Det skete igår morges, efter at han vågnede. Han kom ind i vores seng som han plejer og da han ville kravle ned, ligesom han har gjort tusind gange før, så falder han i stedet. Han stikker i et hyl og jeg styrter om og tager ham op for at trøste ham! Han sidder på mit skød og skriger hjernenskærende! Tager sig til øret og skriger hvis jeg rører på ham. Efter 5 minutter er han faldet lidt til ro, men tager sig stadig til øret og skriger hvis jeg flytter ham. 

Min mand ringer til vagtlægen som siger vi skal ringe til egen læge og få en akut tid hvorefter samtalen afsluttes. Da det nok er slaget der gør at han har ondt, så mener hun ikke det er så alvorligt. Vores læge har tlf tid ml 8-8.30 og jeg kommer stort set aldrig igennem til lægen når jeg ringer. Akut tid ligger ml 11 og 12 og de gange jeg har benyttet mig af det, har jeg siddet i 1½ time i venteværelset sammen med 100 andre.

Så efter at have snakket med manden om det efterfølgende siger jeg fandme nej og ringer selv til vagtlægen. Jeg får en anden læge i røret som jeg forklarer tingene for og siger at jeg under ingen omstændigheder vil sidde i et propfyldt lokale, ydermere vil jeg ikke udsætte min dreng for den ventetid! Hun ringer straks efter en læge som vil komme op til os. 

Efter lidt over 1 time kommer vagtlægen hjem til os og hun er virkelig sød. Bestiller røngten og siger vi kan tage på sygehuset med det samme.

Min lille bølle er bare så god hele vejen igennem. Han græder kun når jeg lige laver en dum vending, feks da vi skulle ind i bilen og siger ikke en lyd da han blev taget billeder af og brokkede sig kun lidt til sidst da han var ved at være rigtig træt.

Så nu er vi hjemme og han klarer det så fint. Han bruger ikke sin højre arm da det er i højre side at kravebenet er brækket. Så han sidder i sin sækkestol hvor han kan sidde afslappet og også hvile hovedet lidt.

Og jeg har prøvet at kysse smerterne væk, men det hjælper ikke 

Er bare glad for at de siger han vokser hurtigt sammen igen da han kun er 1½ år. Så om en uge vil de tro han render rundt igen. Det glæder jeg mig til, for det er ikke sjovt at se sit barn have så ondt som han har 

Andre der har erfaringer med brækket kraveben?

Åh, rigtig god bedring til dit lille pus .

Kan ikke være sjovt for nogen af jer!

Men: SÅ er der dømt hygge og forkælelse!

Anmeld

8. august 2012

malo

God bedring

Anmeld

8. august 2012

Bare mig..

Puha, nej dog, det var da forfærdeligt. Også for dig og din mand.

Håber lillemanden hurtigt kommer sig..

Anmeld

8. august 2012

Kløver

Har ingen erfaring, men ville ikke gå uden at give kram og håbe det hele snart er godt igen

Anmeld

8. august 2012

Pikku Myy

Sikke en tapper dreng du har. Min søn brækkede foden for at stykke tid siden, og det er godt nok en oplevelse jeg ikke behøver igen. Det er som om der er et ekstra lag af desperation i deres gråd...

God bedring!

Og så bliver jeg simpelthen nødt til at stille et praktisk spørgsmål: Hvordan kan det være du ringer til vagtlægen? Ved akut skade vil jeg mene at det er skadestuen man skal ringe til... Er det forskelligt fra region til region?

Anmeld

8. august 2012

Maja_4000

God bedring med ham 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.