er det nok for PKS?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. august 2012

Tanja1234

Så kan jeg sku godt forstå du følte det var grænseoverskridende. Det ville jeg også hvis man ikke var dækket ordentlig til

Må man spørge hvad der var/er galt med jeres datter?

Selvfølgelig må du det

Mit vand gik i uge 16 og det blev opdaget i uge 19. Så fra da af var jeg sygemeldt sengeliggende med besked om at vi ikke skulle regne med at det ville blive til noget og ellers i hvert fald ville blive ekstremt for tidligt født. I bedste tilfælde ville hun blive taget ud ved PKS i 34. uge, fordi der bliver infektionsrisikoen for stor, i forhold til hvor udviklet barnet er.

Problemet er at børn bruger forstervandet til at udvikle deres lunger, og når der ikke er så meget (næsten intet) vand, så kan lungerne være for små til at barnet kan klare sig - også kombinet med den for tidlige fødsel.

Vores datter klarede den mod alle odds helt til PKS i 33+6. De første døgn var hun meget tæt på at dø, men hun er en lille fighter og tre uger efter fødslen fik vi en helt rask lille pige med hjem

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2012

lisesp83

Selvfølgelig må du det

Mit vand gik i uge 16 og det blev opdaget i uge 19. Så fra da af var jeg sygemeldt sengeliggende med besked om at vi ikke skulle regne med at det ville blive til noget og nok ville blive ekstremt for tidligt født. I bedste tilfælde ville hun blive taget ud ved PKS i 34. uge, fordi der bliver infektionsrisikoen for stor, i forhold til hvor udviklet barnet er.

Problemet er at børn bruger forstervandet til at udvikle deres lunger, og når der ikke er så meget (næsten intet) vand, så kan lungerne være for små til at barnet kan klare sig - også kombinet med den for tidlige fødsel.

Vores datter klarede den mod alle odds helt til PKS i 33+6. De første døgn var hun meget tæt på at dø, men hun er en lille fighter og tre uger efter fødslen fik vi en helt rask lille pige med hjem

Hold da op, sikke en omgang.

Du har haft en nervepirrende graviditet så, den tid man burde nyde. . Mon ikke det var derfor der var så mange på stuen?

Men sikke glad jeg blev, for at høre, at alt trods alt gik godt, og at i kunne tage en smuk rask prinsesse med hjem

Anmeld

8. august 2012

Tanja1234

lisesp83 skriver:

Hold da op, sikke en omgang.

Du har haft en nervepirrende graviditet så, den tid man burde nyde. . Mon ikke det var derfor der var så mange på stuen?

Men sikke glad jeg blev, for at høre, at alt trods alt gik godt, og at i kunne tage en smuk rask prinsesse med hjem

Jo til mit PKS var der 25 mennesker - men mange af dem var ekstra børnelæger og medarbejdere fra Neonatal afdelingen. Dem slipper man nok for til et almindeligt kejsersnit

Ja det lærer én at sætte pris på hverdagen. Hvis nogen havde sagt til mig dengang at jeg skulle ligge ned i 3,5 måned så havde jeg ikke troet at det var muligt.

Men sådan er livet

Anmeld

8. august 2012

Anonym trådstarter

Tak for svarene piger!

Har snakket med jordemor og skal tænke over det til uge 20.. 

Tanja1234, pyh sikke en omgang

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.