er det nok for PKS?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. august 2012

lisesp83

LR85 skriver:

Ja det tror jeg. 

Men du skal ikke sidde på den måde og finde på grunde. Du skal mærke efter i din krop hvordan du har det psykisk (ud over de fysiske begrænsninger)

Og det med smerter, du har MANGE smerter efter kejsersnit, også andre steder end ved arret og smerter der ikke altud kan dækkes. 

Bare så du ikke tror du kommer uden om. Det gør rigtig ondt, også i 7-14 dage efter. 

Jeg havde nu ikke MANGE smerter efter ks.

Man er måske mere hæmmet dagene efter ja, men mine evt smerter kunne da dækkes af panodil.

Så det er meget forskelligt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2012

Maja_4000

Jeg har ikke læst tråden  

Men de kan ikke nægte dig et pks .. Du behøver ikke have en reel grund til det .. Men du bliver nok sendt videre til en samtale med en fødselslæge som så forklarer dig om hvordan det foregår , hvad der kan gå galt osv. (det blev jeg i hver fald) .. Det er en god idé at sætte dig ind i det selv hjemmefra , så lægen ikke kan sige noget som overrasker dig

Jeg fik selv pks og dét er altså ikke smertefrit - Lang fra Men jeg havde en positiv oplevelse , og jeg skal også have ks når vi engang skal have nr. 2

Anmeld

8. august 2012

LR85

lisesp83 skriver:

Jeg havde nu ikke MANGE smerter efter ks.

Man er måske mere hæmmet dagene efter ja, men mine evt smerter kunne da dækkes af panodil.

Så det er meget forskelligt.

på hospitalet kunne mine smerter godt nok ikke dækkes a panodil, og tog både panodil og ipren den første uge da jeg var kommet hjem.

havde godt nok ondt om natten og når man skulle vende sig/rejse sig og dreje i seng og sofa.

me ja, det er da forskelligt.

Anmeld

8. august 2012

lisesp83

LR85 skriver:

på hospitalet kunne mine smerter godt nok ikke dækkes a panodil, og tog både panodil og ipren den første uge da jeg var kommet hjem.

havde godt nok ondt om natten og når man skulle vende sig/rejse sig og dreje i seng og sofa.

me ja, det er da forskelligt.

Det er jeg ked af at høre, at dine smerter var så slemme.

Men det var for at sige, at man ikke kan skrive man har mange smerter, da ingen er ens.

Anmeld

8. august 2012

Tanja1234

Anonym skriver:

heh er sikker på det kommer til at nas. 

Det også bare mere det.

Jeg blev misbrugt som barn, og har det meget svært ved at der er en der skal kigge mig dernede fx........ 

Er bare så frus over hele situationen.. 

Men vil helt klart lige snakke med jordemoder. 

Tak for svar 

Hvis du ikke er glad for at folk kigger dernede, så er det nok ikke et kejsersnit du skal vælge.

Til mit PKS var der ca. 25 mennesker på operationsstuen og jeg havde kun en meget sølle undskyldning for en skjorte på....

Nu var der ekstra mange til mig kejsersnit fordi min datter var syg, men ved et normalt PKS er der vel ca. 15 mennesker til stede. Hvorimod til en normal fødsel kan du måske nøjes med jer selv, jordemoder, hjælper og måske en læge....

Anmeld

8. august 2012

lisesp83

Tanja1234 skriver:

Hvis du ikke er glad for at folk kigger dernede, så er det nok ikke et kejsersnit du skal vælge.

Til mit PKS var der ca. 25 mennesker på operationsstuen og jeg havde kun en meget sølle undskyldning for en skjorte på....

Nu var der ekstra mange til mig kejsersnit fordi min datter var syg, men ved et normalt PKS er der vel ca. 15 mennesker til stede. Hvorimod til en normal fødsel kan du måske nøjes med jer selv, jordemoder, hjælper og måske en læge....

Ej 15 mennesker  wow

Da jeg fik pks, var der 7 mennesker omkring mig.

Og jeg havde et klæde for nederst, så var ikke blottet.

Anmeld

8. august 2012

Tanja1234

lisesp83 skriver:

Ej 15 mennesker  wow

Da jeg fik pks, var der 7 mennesker omkring mig.

Og jeg havde et klæde for nederst, så var ikke blottet.

Det er nok meget forskelligt fra sygehus til sygehus.

I min informationsfolder stod der at man skulle regne med ca. 12-14 mennesker på stuen...

Og jeg havde bestemt ikke noget klæde forneden - men jeg slap jo også for at se på det fordi jeg havde det klæde op foran så man ikke kunne se ned

Anmeld

8. august 2012

lisesp83

Tanja1234 skriver:

Det er nok meget forskelligt fra sygehus til sygehus.

I min informationsfolder stod der at man skulle regne med ca. 12-14 mennesker på stuen...

Og jeg havde bestemt ikke noget klæde forneden - men jeg slap jo også for at se på det fordi jeg havde det klæde op foran så man ikke kunne se ned

Ja det er vist meget forskelligt

Man opfanger nok ikke så meget alligevel, når man ligger der. Jeg havde kun fokus på, hvornår jeg kunne høre baby skrål

Anmeld

8. august 2012

Tanja1234

lisesp83 skriver:

Ja det er vist meget forskelligt

Man opfanger nok ikke så meget alligevel, når man ligger der. Jeg havde kun fokus på, hvornår jeg kunne høre baby skrål

Ja jeg var nemlig også bekymret for hele blufærdigheds-delen, men det havde jeg da slet ikke tid til at tænke på da det først gik i gang. Men må indrømme at det var grænseoverskridende at skulle gå fra sengen på gangen og ind på operationsbordet med kun en meget lille, og jo ikke lukket bagpå, operationsskjorte. Jeg bad så om at få dynen rundt om mig på vejen. Der stod jo 25 mennesker rundt om mig som lige havde givet mig hånden og så stillet sig i en fin halvmåne rundt om mig

Det med barnegråd tænkte jeg ikke lige på. Vi vidste at vores datter højst sandsynligt ville være meget syg, så det var mere tiden efter fødslen der var vigtig. Hun var helt lilla da hun kom ud og der gik længe før hun trak vejret og sagde noget.

Anmeld

8. august 2012

lisesp83

Tanja1234 skriver:

Ja jeg var nemlig også bekymret for hele blufærdigheds-delen, men det havde jeg da slet ikke tid til at tænke på da det først gik i gang. Men må indrømme at det var grænseoverskridende at skulle gå fra sengen på gangen og ind på operationsbordet med kun en meget lille, og jo ikke lukket bagpå, operationsskjorte. Jeg bad så om at få dynen rundt om mig på vejen. Der stod jo 25 mennesker rundt om mig som lige havde givet mig hånden og så stillet sig i en fin halvmåne rundt om mig

Det med barnegråd tænkte jeg ikke lige på. Vi vidste at vores datter højst sandsynligt ville være meget syg, så det var mere tiden efter fødslen der var vigtig. Hun var helt lilla da hun kom ud og der gik længe før hun trak vejret og sagde noget.

Så kan jeg sku godt forstå du følte det var grænseoverskridende. Det ville jeg også hvis man ikke var dækket ordentlig til

Må man spørge hvad der var/er galt med jeres datter?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.