er det nok for PKS?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.028 visninger
23 svar
0 synes godt om
7. august 2012

Anonym trådstarter

Hej.

Har lige et par spørgsmål til jer som har fået PKS.

Jeg overvejer at snakke med jordemoder om at få PKS af følgende grunde :

1) Har meget skæv rygsølje, og bækken. Også er mit bækken meget lille.

2) Jeg kan ikke tåle særlig meget smerte, har angst for at føde naturligt. Især fordi min mor var ved at dø. 

3) Jeg er overfølsom, og kan ikke "håndtere" pres og smerter. Og bare tanken om veer. Kan knap klare alm menssmerter.

4)Ville føle jeg var mest tryg ved situationen hvis jeg viste hvad der foregik osv osv. 

Tror i det er grund nok ??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2012

LR85

Ja det tror jeg. 

Men du skal ikke sidde på den måde og finde på grunde. Du skal mærke efter i din krop hvordan du har det psykisk (ud over de fysiske begrænsninger)

Og det med smerter, du har MANGE smerter efter kejsersnit, også andre steder end ved arret og smerter der ikke altud kan dækkes. 

Bare så du ikke tror du kommer uden om. Det gør rigtig ondt, også i 7-14 dage efter. 

Anmeld

7. august 2012

Anonym trådstarter

LR85 skriver:

Ja det tror jeg. 

Men du skal ikke sidde på den måde og finde på grunde. Du skal mærke efter i din krop hvordan du har det psykisk (ud over de fysiske begrænsninger)

Og det med smerter, du har MANGE smerter efter kejsersnit, også andre steder end ved arret og smerter der ikke altud kan dækkes. 

Bare så du ikke tror du kommer uden om. Det gør rigtig ondt, også i 7-14 dage efter. 

heh er sikker på det kommer til at nas. 

Det også bare mere det.

Jeg blev misbrugt som barn, og har det meget svært ved at der er en der skal kigge mig dernede fx........ 

Er bare så frus over hele situationen.. 

Men vil helt klart lige snakke med jordemoder. 

Tak for svar 

Anmeld

7. august 2012

LR85

Anonym skriver:

heh er sikker på det kommer til at nas. 

Det også bare mere det.

Jeg blev misbrugt som barn, og har det meget svært ved at der er en der skal kigge mig dernede fx........ 

Er bare så frus over hele situationen.. 

Men vil helt klart lige snakke med jordemoder. 

Tak for svar 

Snak du med din jordemoder. 

Er sikker på hun vil lytte til dig og i finder en rigtig fin måde at gøre det på

Anmeld

7. august 2012

Hjerterum

Hejsaaa

Altså jeg fik pks fordi jeg ikke følt emig tryg ved at føde selv. Min jordmor sendte mig vidre til det hospital jeg skulle føde på og så var det en overlæge som jeg talte med. Og det var ligesom med det du siger og så fik jeg et styk papir med det samme jeg skulle underskrive jeg gerne ville have pks. Og så sendte de en tid til mig hvornår det skulle ske og hvornår jeg skulle komme ind på hospitalet.

Så det var så nemt så nemt, så hvis det er sådan du føler. Så er det bare at snakke med din jordmor om det og hvor vigtigt du føler det kommer på plads

Håber de lytter til dig

Anmeld

7. august 2012

Anonym trådstarter

smil du på.... skriver:

Hejsaaa

Altså jeg fik pks fordi jeg ikke følt emig tryg ved at føde selv. Min jordmor sendte mig vidre til det hospital jeg skulle føde på og så var det en overlæge som jeg talte med. Og det var ligesom med det du siger og så fik jeg et styk papir med det samme jeg skulle underskrive jeg gerne ville have pks. Og så sendte de en tid til mig hvornår det skulle ske og hvornår jeg skulle komme ind på hospitalet.

Så det var så nemt så nemt, så hvis det er sådan du føler. Så er det bare at snakke med din jordmor om det og hvor vigtigt du føler det kommer på plads

Håber de lytter til dig

Dejligt det gik så dejligt let for dig.

Ih tak håber også de lytter

Anmeld

7. august 2012

Hjerterum

Anonym skriver:

Dejligt det gik så dejligt let for dig.

Ih tak håber også de lytter

jamen var bare ærlig omkring det hele og de var virkelig søde til at lytte til mig og ingen dømte mig fordi jeg havde det på den måde. Så være bare ærlig omkring det og lyt til dig selv og hvad du føler er rigtigt lige meget hvad andre siger

Og med hensyn til smerter, så har jeg altså haft det godt bagefter alligevel, der er da lidt smerter. men har kun taget panodil nogle dage imod det. Så værre har det ikke været for mig  

Håber også de lytter til dig, og det er jeg nu sikker på de nok skal gøre

Anmeld

7. august 2012

Mother-love

Jeg ved ikke om det er nok. Mn tag en snak med jm og spørger om hun kan lave en aftale om en samtale med en læge. Da det er dem der tager stilling til det.
Jeg spurgte om jeg kunne få det fordi jeg fik et piskesmæld ugen før jeg kunne teste om jeg var gravid.
Og pga jeg til sidst var så medtaget pga smerter i nakken, fordi maven var så tung til sidst. Og da man har kroniske smerter har man sværer ved at håndter andre smerter.
Og lægen sagde at de normalt ikke godtog er pks pga piskesmæld, men da jeg havde gået en helt graviditet med så mange smerter fik jeg lov.

Held og lykke. Håber du får lov. Det lettede enormt meget for mig.

Anmeld

7. august 2012

Vivian87

Du kan altid få pks hvis det er det du vil, det kan de ikke nægte dig du har ret til selv at vælge, så hvis du ikke er tryg ved at føde selv så skal du ikke det!

Anmeld

7. august 2012

Anonym trådstarter

Vivian87 skriver:

Du kan altid få pks hvis det er det du vil, det kan de ikke nægte dig du har ret til selv at vælge, så hvis du ikke er tryg ved at føde selv så skal du ikke det!

Pyh det lyder godt, er simpelthen så utryg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.