Jeres bedste persillesovs, kom :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. august 2012

M (:

En god opskrift, trin for trin, søges.. Hvordan laver I jeres?

Jeg bruger samme metode som MarieKyedDK, dog bruger jeg ca. 60/40 af kartoffelvand/mælk for det giver bare lidt mere smag end ren mælk - og så kommer jeg IKKE peber i (selvom jeg eeeeeelsker peber), men i stedet rigelig med persille (:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2012

MariaKyedDK

Dinna88 skriver:

Det hedder en smørbolle

TS: Jeg gør det samme. Dog med både vand og mælk. Jeg skal ikke have en tyk sauce. Og så mener min mor at det er strengt forbudt at putte andet end salt og persille i

ja der er noget med at man ikke må komme peber i , men det gør jeg nu alligevel.....

Anmeld

7. august 2012

lucas<3

MariaKyedDK skriver:

Hehe Ja det gør jeg også min svigermor synes det er klamt, men altså , det hedder PERSILLE sovs, og det smager bare så meget Friskere med godt med persille i

det nemlig rigtigt

det kan ikke hedde persillesovs uden persille.P

ej har lyst til stegt flæks og perillesovs

Anmeld

7. august 2012

Dinna88

MariaKyedDK skriver:

ja der er noget med at man ikke må komme peber i , men det gør jeg nu alligevel.....

Hehe. Jeg bruger generelt ikke peber i min mad. Kun for min kærestes skyld.

Men jeg puttede på et tidspunkt en grøntsagsterning i persillesaucen. Fåååååååårk det smagte godt, men så var det jo ikke en persillesauce

Anmeld

7. august 2012

MariaKyedDK

lucas<3 skriver:

det nemlig rigtigt

det kan ikke hedde persillesovs uden persille.P

ej har lyst til stegt flæks og perillesovs

også mig

Anmeld

7. august 2012

HeidiØ

UUUHM hvor er I gode. God idé med kartoffelvandet .. så er det bare igang.. det er godt nok ikke med stegt flæsk, men med laks denne gang

Anmeld

7. august 2012

MariaKyedDK

Dinna88 skriver:

Hehe. Jeg bruger generelt ikke peber i min mad. Kun for min kærestes skyld.

Men jeg puttede på et tidspunkt en grøntsagsterning i persillesaucen. Fåååååååårk det smagte godt, men så var det jo ikke en persillesauce

hmmm, vil da stadig mene at det er en persillesovs, bare med grønsagsterning i har jeg aldrig smagt eller hørt om før, men super hvis det er godt for jer

Anmeld

7. august 2012

Dinna88

MariaKyedDK skriver:

hmmm, vil da stadig mene at det er en persillesovs, bare med grønsagsterning i har jeg aldrig smagt eller hørt om før, men super hvis det er godt for jer

Det er jo snarere hvis du kigger på hvad det oprindeligt er Så er det jo også forbudt med kartoffelvand.

Ligesom at hvis du går til eksamen på grundforløbet til kok, så trækker det ned hvis du ikke piller de kogte kartofler.

Jeg gjorde det kun den ene gang. Herhjemme spiser vi kun persillesauce til fiskedeller, og der skal den ikke smage af andet end salt og persille (og mælk) ellers så ryger hele den gode kombination

Anmeld

7. august 2012

Dinna88

HeidiØ skriver:

UUUHM hvor er I gode. God idé med kartoffelvandet .. så er det bare igang.. det er godt nok ikke med stegt flæsk, men med laks denne gang

Til laks vil jeg anbefale dig at lave en sauce hollandaise, hvis du kan hitte ud af ægte saucer - DAMN, det er lækkert

Anmeld

7. august 2012

HeidiØ

Dinna88 skriver:

Til laks vil jeg anbefale dig at lave en sauce hollandaise, hvis du kan hitte ud af ægte saucer - DAMN, det er lækkert

Ja, det havde jeg også tænkt mig, men så kom min mutti med et oooordentlig bundt persille fra haven, og så var det at jeg var bange for det pludselig sku blive for gammelt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.