Modermælksalergi, har i hørt om det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. august 2012

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)
Annana89 skriver:

Jeg oprettede en tråd i fredags fordi jeg var usikker på om min søn gad og arbejde for maden når fede mælk løb til fordi at jeg har oplevet enormt meget uro hos ham når han var midt i et måltid og generelt bare hele dagen.

Mrn hen over weekenden er det gået op for mig at han nok har Modermælksalergi, jeg har selv haft det som spæd og hans adfærd ligner fuldstændig den måde jeg reagerede på. Man kan tydeligt se at han får enormt ondt i maven når han har ligget og diet lidt og så er der bare uro og luft i maven hele dagen der genere ham så meget at han vågner konstant af det. Og hver gang gylper han næsten alt op han har spist. Igår kom det i sårn en kaskade at det fløj op i mit øje. Så i lidt over en uge har han hængt på armen af mig konstant og jeg har måtte trave op og ned af vores gang for at berolige ham.

Ringede så til min SP idag der gav mig ret i at det lød rigtigt, hun sagde jeg skulle ringe og få en akut tid ved læge idag. Ringer så og lægen har aldrig hørt om Modermælksalergi og jeg kan godt høre at hun stempler mig Som en overpylret mor og vil først gi mig tid onsdag?!

Snakker med min SP igen sim bliver meget foravet over lægen bare har fejet mig af og ikke sys det var vigtig at kigge på så lille et barn så hun rådet mig til at ringe til lægevagten. Det har jeg så lige gjort men hun kan ikke hjælpe da det skal gå igennem egen læge da han nokskal  ha en henvisning til  børneafdeling. Hun sys os det et forrykt at lægen ikke tog ham ind idag! 

Sikke dog et lortesystem altså:0( så skal min søn på3 1/2 uge gå til onsdag men smerter og op til en læge der måske ikke vil anerkende hans problem!

Er der andre hvis børn ikke har kunne tåle modermælk? Det lyderjo heltåndssvagt at man ikkekkan tåle modermælk.

Kender ikke til det problem - MEN, synes da du skulle tage og skifte læge, mener man kan gøre det gratis i september måned. Der er ikke noget værre, end en læge der ikke tager en alvorligt, sådan en læge er sgu ikke meget værd !

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2012

Annana89

Olivia's Moar skriver:

Kender ikke til det problem - MEN, synes da du skulle tage og skifte læge, mener man kan gøre det gratis i september måned. Der er ikke noget værre, end en læge der ikke tager en alvorligt, sådan en læge er sgu ikke meget værd !

Jeg er lige flyttet og i den forbindelse skifter læge. Men ja nu har jeg været deroppe og hun troede stadig ikke på det problem fandtes og konkluderede bare at det var umodne tarme:0(

Så der var ingen hjælp at hente!

Så jo kunne da vidst godt være jeg skulle skifte læge! Sikke en øv/røvlæge altså!

Anmeld

7. august 2012

Ccamilla

Annana89 skriver:

Jeg er lige flyttet og i den forbindelse skifter læge. Men ja nu har jeg været deroppe og hun troede stadig ikke på det problem fandtes og konkluderede bare at det var umodne tarme:0(

Så der var ingen hjælp at hente!

Så jo kunne da vidst godt være jeg skulle skifte læge! Sikke en øv/røvlæge altså!

Det er sgu da utroligt, at man ikke kan blive taget alvorligt !! Håber du finder en læge du kan bruge til noget ..

Anmeld

7. august 2012

Annana89

Olivia's Moar skriver:

Det er sgu da utroligt, at man ikke kan blive taget alvorligt !! Håber du finder en læge du kan bruge til noget ..

Ja jeg endte os med at stå og tude deroppe af fustration. Så fin jeg lige den der kommentar på vej ud om jeg nu ikke bare skulle glæde mig over at jeg havde en sund og velskabt dreng! Og jo jeg glæder mig virkelig over at være så heldig over at ha fået min elskede søn, men jeg kan sku ikke glæde mig over at konstant skal se på at han har ondt og så ikke er blevet hørt:0(

Anmeld

7. august 2012

Ccamilla

Annana89 skriver:

Ja jeg endte os med at stå og tude deroppe af fustration. Så fin jeg lige den der kommentar på vej ud om jeg nu ikke bare skulle glæde mig over at jeg havde en sund og velskabt dreng! Og jo jeg glæder mig virkelig over at være så heldig over at ha fået min elskede søn, men jeg kan sku ikke glæde mig over at konstant skal se på at han har ondt og så ikke er blevet hørt:0(

Åh, hvor er jeg ked af det på dine vejne !
Det må dælme også være frustrerende ! Jeg var blevet stik tosset, sådan en nar ! øv ..
Det fandme os træls, ikk at blive taget alvorligt ! Håber du/i finder frem til noget, det er så øv når man ikke kan gøre noget for den bette pus, og man er total magtesløs

Anmeld

7. august 2012

Ccamilla

Annana89 skriver:

Sad lige og læste lidt om allergi og mælk på nettet - får du mælkeprodukter ? For ellers ville jeg prøve at holde en pause med det (mælk, fløde, creme fraiche, ost, osv.) - måske det hjælper ..

Anmeld

7. august 2012

Annana89

Olivia's Moar skriver:

Åh, hvor er jeg ked af det på dine vejne !
Det må dælme også være frustrerende ! Jeg var blevet stik tosset, sådan en nar ! øv ..
Det fandme os træls, ikk at blive taget alvorligt ! Håber du/i finder frem til noget, det er så øv når man ikke kan gøre noget for den bette pus, og man er total magtesløs

Jeg startede også med at blive vred, men jeg er eftehånden bare ved at være så træt og fustreret at det endte med at jeg græd.

Jeg har talt med den biopat jeg selv var i behandling og blev testet hos, hun sagde også at jeg skulle prøve og droppe alt mælkerelateret nu her og ellers kunne jeg komme en tur ind til hende og få ham testet. Det er så bare noget vi selv skal betale og der er lidt langt til Farum. Når vi bor på Sydfyn. Men så må det være dyrt og langt hvis det offentlige ikke vil hjælpe!

I morgen prøvet jeg dog at bestille en tidphos en kraniosakral terapeut for jeg har fundet ud af at stmptomerne kan være det samme hvis de under fødslen da JDM trak ham ud kom til at trække for hårdt/forkert og han så har forskubbet en ryghvirvel. 

Og ellers kører vi til Farum!

Anmeld

7. august 2012

annekl

Annana89 skriver:

Jeg sys virkelig at jeg kæmpede i morges for at få dem til at fatte at det var  SERIØST ferslev min SP sagde at det skulle være idag og ikke om 3 dage. Men sekretæren sagde at det havde lægen aldrig hørt oM så det måtte vente da det jo var ferie og de var underbenandet.

Hun sagde i øvrigt at Tilskudet til nutrimegen var fjernet?!

Jeg har lige fået tilskud til nutramigen pga af allergi hos mig, så der er stadig tilskud ar få .

Anmeld

7. august 2012

Annana89

annekl skriver:

Jeg har lige fået tilskud til nutramigen pga af allergi hos mig, så der er stadig tilskud ar få .

Hmm oKay det er åbenbart mit lægehus der er nogle uoplyste retards så! Men det er da glædeligt at høre for ellers bliver det sku pænt dyrt!

Anmeld

8. august 2012

LR85

stakkels dig. Har lige læst indlægget.

for det første, skift læge!

har du prøvet nogen forskelllige erstatningsformer? eller kom din sundhedsplejerske med andre forslag?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.