Modermælksalergi, har i hørt om det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.196 visninger
37 svar
0 synes godt om
6. august 2012

Annana89

Jeg oprettede en tråd i fredags fordi jeg var usikker på om min søn gad og arbejde for maden når fede mælk løb til fordi at jeg har oplevet enormt meget uro hos ham når han var midt i et måltid og generelt bare hele dagen.

Mrn hen over weekenden er det gået op for mig at han nok har Modermælksalergi, jeg har selv haft det som spæd og hans adfærd ligner fuldstændig den måde jeg reagerede på. Man kan tydeligt se at han får enormt ondt i maven når han har ligget og diet lidt og så er der bare uro og luft i maven hele dagen der genere ham så meget at han vågner konstant af det. Og hver gang gylper han næsten alt op han har spist. Igår kom det i sårn en kaskade at det fløj op i mit øje. Så i lidt over en uge har han hængt på armen af mig konstant og jeg har måtte trave op og ned af vores gang for at berolige ham.

Ringede så til min SP idag der gav mig ret i at det lød rigtigt, hun sagde jeg skulle ringe og få en akut tid ved læge idag. Ringer så og lægen har aldrig hørt om Modermælksalergi og jeg kan godt høre at hun stempler mig Som en overpylret mor og vil først gi mig tid onsdag?!

Snakker med min SP igen sim bliver meget foravet over lægen bare har fejet mig af og ikke sys det var vigtig at kigge på så lille et barn så hun rådet mig til at ringe til lægevagten. Det har jeg så lige gjort men hun kan ikke hjælpe da det skal gå igennem egen læge da han nokskal  ha en henvisning til  børneafdeling. Hun sys os det et forrykt at lægen ikke tog ham ind idag! 

Sikke dog et lortesystem altså:0( så skal min søn på3 1/2 uge gå til onsdag men smerter og op til en læge der måske ikke vil anerkende hans problem!

Er der andre hvis børn ikke har kunne tåle modermælk? Det lyderjo heltåndssvagt at man ikkekkan tåle modermælk.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2012

Annana89

SLet ingen der kender til det?!

Anmeld

6. august 2012

Aabye

Det er godt nok ikke mit eget barn.
Men jeg kender en som har en søn på lige knap et år, og han er altså også allergisk over for modermælk... ja og næsten alt andet også.. :/
Så det kan altså sagtens lade sig gøre

Anmeld

6. august 2012

Koen.

Min datter er laktoseintolerant og for hun ville ikke kun tåle modermælk (eller anden mælk for den sags skyld ud over det nye laktosefri minimælk)

Anmeld

6. august 2012

kekp

Annana89 skriver:

Jeg oprettede en tråd i fredags fordi jeg var usikker på om min søn gad og arbejde for maden når fede mælk løb til fordi at jeg har oplevet enormt meget uro hos ham når han var midt i et måltid og generelt bare hele dagen.

Mrn hen over weekenden er det gået op for mig at han nok har Modermælksalergi, jeg har selv haft det som spæd og hans adfærd ligner fuldstændig den måde jeg reagerede på. Man kan tydeligt se at han får enormt ondt i maven når han har ligget og diet lidt og så er der bare uro og luft i maven hele dagen der genere ham så meget at han vågner konstant af det. Og hver gang gylper han næsten alt op han har spist. Igår kom det i sårn en kaskade at det fløj op i mit øje. Så i lidt over en uge har han hængt på armen af mig konstant og jeg har måtte trave op og ned af vores gang for at berolige ham.

Ringede så til min SP idag der gav mig ret i at det lød rigtigt, hun sagde jeg skulle ringe og få en akut tid ved læge idag. Ringer så og lægen har aldrig hørt om Modermælksalergi og jeg kan godt høre at hun stempler mig Som en overpylret mor og vil først gi mig tid onsdag?!

Snakker med min SP igen sim bliver meget foravet over lægen bare har fejet mig af og ikke sys det var vigtig at kigge på så lille et barn så hun rådet mig til at ringe til lægevagten. Det har jeg så lige gjort men hun kan ikke hjælpe da det skal gå igennem egen læge da han nokskal  ha en henvisning til  børneafdeling. Hun sys os det et forrykt at lægen ikke tog ham ind idag! 

Sikke dog et lortesystem altså:0( så skal min søn på3 1/2 uge gå til onsdag men smerter og op til en læge der måske ikke vil anerkende hans problem!

Er der andre hvis børn ikke har kunne tåle modermælk? Det lyderjo heltåndssvagt at man ikkekkan tåle modermælk.

Jeg kender det ikke men det må da ikke være rart, stakkels lille mand.

Kan man ikke ringe til barselsgangen? Bare en tanke, det gør man jo ved fx brystbetændelse.

Anmeld

6. august 2012

Annana89

Line - med Bobben skriver:

Det er godt nok ikke mit eget barn.
Men jeg kender en som har en søn på lige knap et år, og han er altså også allergisk over for modermælk... ja og næsten alt andet også.. :/
Så det kan altså sagtens lade sig gøre

DeJligt at høre, eller synd for ham det er sku frygteligt, menjeg har joselvf haft det så undrede mig at læge siger hun ikke har hørt om det før?! 

Anmeld

6. august 2012

Annana89

tanja. skriver:

Min datter er laktoseintolerant og for hun ville ikke kun tåle modermælk (eller anden mælk for den sags skyld ud over det nye laktosefri minimælk)

Hvordan fandt du ud af det og hvordan har lægerosv  reageret på det?

Sys det er virkelig frustrerende at jeg ikke blivet taget seriøst af min egen læge:0(kkan jo se at mit barn "lider"!

Anmeld

6. august 2012

Annana89

kekp skriver:

Jeg kender det ikke men det må da ikke være rart, stakkels lille mand.

Kan man ikke ringe til barselsgangen? Bare en tanke, det gør man jo ved fx brystbetændelse.

Her er man kun tilknyttet barselsafsnittet 7 dage efter også overtager SP!

Anmeld

6. august 2012

Kamulla

min søn lider af det.. han skulle have special MME fra apoteket.. og hans symptomer var at kaste hele måltider op, hård afføring og han skreg af smerte op til 7 timer i træk og minimum 4 timer i træk.. 

bank i bordet og sig til din læge at dit barn lider af mælkeallergi og du skal have en kost og ernærings recept på nutramigen eller profelac 

Anmeld

6. august 2012

raca

som udgangs punkt bør børn jo kunne tåle mm.

men de kan resikere ikke og kunne tåle noget af det moren spiser.

for mig lyder det ikke som alergi.. men som han spiser for hurtigt og evt overspiser som smærtebehandling.

så når han sluger maden sluger han luft. og derfor bliver han urolig.. og får mave kneb dette forveksler han med slut og spiser for meget.

også ryger en del op igen.

nogle børn ar refluks der gør at de gylper meget, dette skal dog først behandles hvis han ikke tager på..

søg råd på amme net.. de har erfaring med multiererlergiker også dem med laktose alergi, som er blevet ammet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.