Hund aflives på søns fødselsdag...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. august 2012

merethe

Profilbillede for merethe
come2 skriver:

Jeg ville ikke aflive hvis hunden ellers fungerede fint før.

Ville bestille en tid ved dyrlægen, for ham til at tjekke hunden igennem.

Ville ikke ku aflive min hund, hvis det bare var en simpel ting som en forstrækning af en muskel, eller noget som kunne blive bedre.

Men det kommer helt an på hundens helbred ellers.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2012

Wimmie

MortilElias2010 skriver:

Ville gerne highlighte dine sidste sætninger om at lyve for drengen og bilde ham noget andet ind. 

Det vil jeg ALDRIG tilråde nogen, da jeg personligt husker hcordan det var at komme hjem fra spejderlejren og i bilen spørger min mor hvordan Chiba har det (min hund!) og hun ikke svarer  Og finder ud af efter flere forespørgseler, indtrængende forespørgelser! At de har fået den aflivet mens jeg var på lejr uden at fortælle mig om det. Min første hund!  Jeg fik ikke lov at sige farvel! 

Men jeg tænker bare på alternativerne... At den skal aflives på drengens fødselsdag eller at hunden skal lide en ekstra dag? I så fald må det da på én eller anden måde gå ud over mennesket, for selvom det da bliver hårdt, så er fysisk smerte på en lidende hun da langt, langt værre 

Anmeld

5. august 2012

MortilElias2010

Wimmie skriver:

Men jeg tænker bare på alternativerne... At den skal aflives på drengens fødselsdag eller at hunden skal lide en ekstra dag? I så fald må det da på én eller anden måde gå ud over mennesket, for selvom det da bliver hårdt, så er fysisk smerte på en lidende hun da langt, langt værre 

Jeg tænker bare at når drengen ikke er en baby på 0-1 år, men er teenager så forstår han jo ganske vist hvad hans forældre fortæller ham om hvad der skal ske hvis ikke hunden har det godt. Er sikker på hans svar ville forbavse, for kan ikke forestille mig at får hans forældre formidlet det på en forståelig måde og dyrlægen også - jamen så kan han også se at det vil være det bedste for hunden. Han vil heller ikke den skal lide. Så vil råde forældrene her til at snakke med deres søn om det  - at sådan og sådan. På den måde får drengen muligheden for at tage afsked og måske få lettere ved at håndtere savnet bagefter. HVIS det er det dyrlægen råder dem til. 

Anmeld

5. august 2012

TeamRocket

Nu er 13 år jo ikke et lille barn, men derimod en teenager der godt kan forstå hunden ikke skal lide? Vores hund blev aflivet da jeg var 13 år. Det forstod jeg udemærket, mon ikke også jeres mellemste gør det ? Og så er det da også et dejligt langt hundeliv den har haft i forhold til så mange andre hunde, hvis den er ved at være mæt af dage er det ingen skam at sige farvel med maner inden den måske ender med at have det helt af helvede til det kære dyr

Anmeld

5. august 2012

Isabella_mor

Jeres hund skal til dyrlægen, men ueg tror ikke bare i sådan lige kan få aflivet jeres hund fordi hun har slået poten/benet. Det kan være dyrlægen kan se et brud, eller en evt forstuvning i posten 11,5  år er også gammelt for en hund, men den er vel ikke så gammel at den bare skal aflives bare pga en skade.... Jeg tænker godtnok mere på hundens ve og vel frem for din søns fødselsdag, fordi han er gammel nok til at forstå hvis det er at jeres hund skal aflives. Hvis i vel og mærket forklarer ham det. Men fortæl ham det inden i tager til dyrlægen, så han evt kan komme til at sige ordenligt farvel til jeres hund.... Der er fanme ikke noget væree end at få at vide at ens højt elskede familiehund er blevet aflivet så man ikke når at få sagt farvel... 

Anmeld

5. august 2012

KakaoDrik

Afliv hunden først..Det vil være min første tanke.. 

Anmeld

5. august 2012

Drømme

MortilElias2010 skriver:

Ville gerne highlighte dine sidste sætninger om at lyve for drengen og bilde ham noget andet ind. 

Det vil jeg ALDRIG tilråde nogen, da jeg personligt husker hcordan det var at komme hjem fra spejderlejren og i bilen spørger min mor hvordan Chiba har det (min hund!) og hun ikke svarer  Og finder ud af efter flere forespørgseler, indtrængende forespørgelser! At de har fået den aflivet mens jeg var på lejr uden at fortælle mig om det. Min første hund!  Jeg fik ikke lov at sige farvel! 

Åh, jeg oplevede præcis det samme - var på efterskole og da jeg kom hjem på en weekend havde de fået hende aflivet en uges tid inden, uden at fortælle mig om det  Var 15.

Var sønderknust.

Til ts: jeg synes I skal tage en snak med både jeres søn og dyrelægen. Og så tage beslutningen ud fra det. 

Anmeld

6. august 2012

Pernilleh

Profilbillede for Pernilleh

Uanset hvad I beslutter jer for så får I alle et kæmpeknus og masser af tanker herfra.Måtte selv aflive min dejlige hund for snart 2 år siden,og har det stadig indimellem som var det i går,så jeg føler med jer

Anmeld

6. august 2012

Wimmie

MortilElias2010 skriver:

Jeg tænker bare at når drengen ikke er en baby på 0-1 år, men er teenager så forstår han jo ganske vist hvad hans forældre fortæller ham om hvad der skal ske hvis ikke hunden har det godt. Er sikker på hans svar ville forbavse, for kan ikke forestille mig at får hans forældre formidlet det på en forståelig måde og dyrlægen også - jamen så kan han også se at det vil være det bedste for hunden. Han vil heller ikke den skal lide. Så vil råde forældrene her til at snakke med deres søn om det  - at sådan og sådan. På den måde får drengen muligheden for at tage afsked og måske få lettere ved at håndtere savnet bagefter. HVIS det er det dyrlægen råder dem til. 

Jamen det er såmænd også dét jeg mener; helt klart ville det bedste være at få hunden aflivet hvis det er dét den skal. En 13-årig skal jo nok forstå det. Det undrede mig bare lidt at nogle mente at det var bedre at hunden led en ekstra dag så drengen ikke fik ødelagt sin fødselsdag, og den tankegang forstår jeg slet ikke...

Naturligvis ville det bedste være ikke at aflive hunden overhovedet, men hvis det er dét dyrlægen mener så er det bare med at få det gjort med det samme.

Anmeld

6. august 2012

Ina33

Hvordan er det gået med hende?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.