Hvor gammel er hun? For hvis hun er 6-7 måneder, så kan jeg virkelig godt forstå dig, og så synes jeg også at din bekymring er begrundet. Men er hun et års tid, er hun nok rigtig klar til at møde andre børn og blive stimulleret på andre måder, end du og hendes far formår at gøre.
Det er nu engang sådan samfundet er bygget op nu om dage, og det er det samme for næsten alle børn og forældre, og de fleste børn kommer jo til at ELSKE vuggeren og børnehaven 
Jeg forstår rigtig godt dine mor-følelser, og jeg forstår godt, at du føler, at du svigter hende på et eller andet plan. Det er jo jeres symbiose der skal til at brydes for alvor nu og det kan gøre rigtig ondt, heldigvis oftest mest på moren (og evt. faren). Barnet reagerer ofte med separationsangst og gråd ved aflevering, men vil hurtigt vænne sig til den nye situation og vil lære, at mor og far ALTID kommer igen. Den erfaring er netop med til at give barnet en tillid til jer og dermed til verden - I eer til at regne med stadigvæk, også selvom I ikke er der hele dagen hele tiden altid!
Så du skal ikke være bange for dit barns trivsel sådan rent fornuftsmæssigt, men med følelserne forstår jeg godt, hvor du befinder dig! Og jeg kan bare sige til dig, at det bliver lettere og at du højst sandsynligt senere vil nyde din alenetid, ligesom de fleste af os andre mødre, som ikke længere er fuldtidsmødre på barsel
Det er svært at skulle adskilles, men husk at du altid vil være den vigtigste og mest elskede i dit barns øjne, også selvom hun går i vuggestue 
Anmeld