Krea fra weekenden (hækling)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. august 2012

Sara_S

LevisMor skriver:

Super sødt!!

Tak! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2012

Sara_S

Nettemor skriver:

Ja det gør jeg Så har du bare 2 tråde på en gang. Du kan også alternativt tage hver ende at garnet. Men jeg kan bedre lide det på den anden måde. Synes det hurtigt bliver filtret når man bruger fra den samme nøgle.,.

Jeg er nemlig lige gået igang med to nøgler  

Har noget bomuldsgarn fra Søstrene Grene i nogle søde farver, som jeg desværre synes er for tynd til noget som helst... så, problem solved med dobbelt garn! 

Er forresten i gang med en opskrift fra lutteridyl.blogspot.dk, hvis jeg husker rigtig har jeg først læst om det i en af dine tråde...  hvor er hun bare dygtig og sikke mange fine opskrifter hun deler på sin blog! Mange tak for du delte det den gang! 

Anmeld

7. august 2012

Nettemor

Sara_S skriver:

Jeg er nemlig lige gået igang med to nøgler  

Har noget bomuldsgarn fra Søstrene Grene i nogle søde farver, som jeg desværre synes er for tynd til noget som helst... så, problem solved med dobbelt garn! 

Er forresten i gang med en opskrift fra lutteridyl.blogspot.dk, hvis jeg husker rigtig har jeg først læst om det i en af dine tråde...  hvor er hun bare dygtig og sikke mange fine opskrifter hun deler på sin blog! Mange tak for du delte det den gang! 

Jeg et også lige gået igang med en af hendes opskrifter hvilken laver du?

Jamen det var da så lidt

Anmeld

7. august 2012

Sara_S

Jeg et også lige gået igang med en af hendes opskrifter hvilken laver du?

Jamen det var da så lidt

Etuien til hæklenåle... Den er SÅ fin!  Var faktisk startet igår, men den garn jeg brugte var alt, alt for tyk... måtte droppe det for etuien blev alt for stor (og den er til Clover nål til at starte med) 

Hvad med dig? 

Anmeld

7. august 2012

Nettemor

Sara_S skriver:

Etuien til hæklenåle... Den er SÅ fin!  Var faktisk startet igår, men den garn jeg brugte var alt, alt for tyk... måtte droppe det for etuien blev alt for stor (og den er til Clover nål til at starte med) 

Hvad med dig? 

Hehe den samme faktisk Er lige startet

Hækler den med enkelt bomuldsgarn. Det lader til at hun også gjorde det samme? Og endda med det fra Søstrene Grene som du bruger..

Hvad farver bruger du?

Anmeld

7. august 2012

Sara_S

Nettemor skriver:

Hehe den samme faktisk Er lige startet

Hækler den med enkelt bomuldsgarn. Det lader til at hun også gjorde det samme? Og endda med det fra Søstrene Grene som du bruger..

Hvad farver bruger du?

Hehe... jeg kunne altså ikke stå for det 

Bruger du også garnet fra søstrene grene?

Den jeg har er isblå/mynte farve. Jeg har også godt set hun hækler med enkelt garn... men med en nr.3 nål og enkelt garn synes jeg altså det bliver alt for slap... men det er sikkert bare mig, som ikke kan finde ud af det. Jeg fortrækker uden tvivl at arbejde med tykkere garn (så bliver man også hurtigere færdig) 

Har ikke fundet ud af hvad for en farve jeg skal bruge til kanten... skal stadig købe det der elastiske snor også!  

Har du det hele klar allerede? 

Anmeld

7. august 2012

Skifreaken

Sara_S skriver:

Hej! Selvfølgelig! 

En slip stitch er en kædemaske

HDC=half double crochet. En double crochet er en stangmaske... hedder det så en halv stangmaske på dansk?  

Jeg har lært at hækle gennem youtube, og har altid brugt de engelske videoer (der er en større udvalg)  kender derfor ikke de danske masker så godt... men jeg har fundet den her side, det kan sikkert hjælpe hvis du vil prøve nogle engelske opskrifter 

mange tak

Anmeld

7. august 2012

Nettemor

Sara_S skriver:

Hehe... jeg kunne altså ikke stå for det 

Bruger du også garnet fra søstrene grene?

Den jeg har er isblå/mynte farve. Jeg har også godt set hun hækler med enkelt garn... men med en nr.3 nål og enkelt garn synes jeg altså det bliver alt for slap... men det er sikkert bare mig, som ikke kan finde ud af det. Jeg fortrækker uden tvivl at arbejde med tykkere garn (så bliver man også hurtigere færdig) 

Har ikke fundet ud af hvad for en farve jeg skal bruge til kanten... skal stadig købe det der elastiske snor også!  

Har du det hele klar allerede? 

hehe du bliver jo ikke hurtigere færdig hvis du følger en opskrift Så bliver det bare større.

Jeg bruger en 8/4 bomulds garn. For det var lige det jeg havde Men det er nogenlunde samme tykkelse som det du bruger... (altså den enkelte tråd)
Jeg synes også det er en smule slapt men jeg tænker at det skal det være for at få det pænt når elastiksnoren kommer på

Hehe nej jeg har overhovedet ikke det hele. Mangler også at finde elastikken. Men har nogle alternativer til kanten.. Men nu må vi se hvad det ender ud med Og skal have fundet en sød lille knap.. Men jeg er kun nået til række 8 eller sådan noget.. så der er da lidt vej igen

Anmeld

8. august 2012

Sara_S

Nettemor skriver:

hehe du bliver jo ikke hurtigere færdig hvis du følger en opskrift Så bliver det bare større.

Jeg bruger en 8/4 bomulds garn. For det var lige det jeg havde Men det er nogenlunde samme tykkelse som det du bruger... (altså den enkelte tråd)
Jeg synes også det er en smule slapt men jeg tænker at det skal det være for at få det pænt når elastiksnoren kommer på

Hehe nej jeg har overhovedet ikke det hele. Mangler også at finde elastikken. Men har nogle alternativer til kanten.. Men nu må vi se hvad det ender ud med Og skal have fundet en sød lille knap.. Men jeg er kun nået til række 8 eller sådan noget.. så der er da lidt vej igen

Hehehe... så føles det som om det går hurtigere  Jeg er i hvert fald ikke så god til at "håndtere" det tynde garn 

Det er jo det... hun bruger nål nr. 3 og tyndt garn... men alligevel hendes etui virker meget "fast" på billederne 

Anmeld

8. august 2012

Nettemor

Sara_S skriver:

De

Hehehe... så føles det som om det går hurtigere  Jeg er i hvert fald ikke så god til at "håndtere" det tynde garn 

Det er jo det... hun bruger nål nr. 3 og tyndt garn... men alligevel hendes etui virker meget "fast" på billederne 

Der kan jo være forskel på hækle fastheden.. Men du kan da lige se et foreløbigt billed af mit arbejde. Synes egentlig det virker fast nok nu hvor jeg er kommet lidt videre.. Men det er jo selvfølgelig ikke så tykt. Men den skal jo foldes en del så tror heller ikke det må være for tykt..
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.