Krea fra weekenden (hækling)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. august 2012

Sara_S

Omsorgsgiver skriver:

Ej hvor er de fine  Er helt vild med kjolen. Den er godt nok sød

Tak skal du have! 

Er også meget tilfreds med resultaten... det var jo også første gang jeg kastede mig ud i sådan et "større projekt" - men opskriften var faktisk ret nem! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2012

Nettemor

Sara_S skriver:

Mange tak! 

Faktisk ikke... Har brugt lidt mindre end end halv time på cocoon'en og pandebåndet (opskriften er super nem og garnet er ret "bulky") og måske en time på de små slippers (have dog nogle problemer med sko nr. 2)

Kjolen tog derimod halvanden dag (men selvfølgelig har jeg også brugt tid på familien og hjemmet i det tidsrum!) 

Ja det var jo ikke galt..

Ja alting tager lidt længere tid når der er det der familie og hjem der også skal passes

Den der cocoon er det en hun skal ligge i når hun skal have taget billeder?

Anmeld

6. august 2012

Sara_S

Nettemor skriver:

Ja det var jo ikke galt..

Ja alting tager lidt længere tid når der er det der familie og hjem der også skal passes

Den der cocoon er det en hun skal ligge i når hun skal have taget billeder?

Lige præcis! du kan se det her ... kunne desværre ikke finde en garn, der var lige så tyk som den på billederne 

Anmeld

6. august 2012

Skifreaken

Hej hej,

Hvor er det bare fint!

Må man spørge hvad HDC og slip stitch betyder i opskriften?

Anmeld

6. august 2012

JulieE

Sara_S skriver:

Tak! 

Det håber jeg også... og håber specielt på at jeg har rammet det rigtig størrelse... hehe  

Mon ikke Fint er det ihvertfald!!

Anmeld

6. august 2012

Nettemor

Sara_S skriver:

Lige præcis! du kan se det her ... kunne desværre ikke finde en garn, der var lige så tyk som den på billederne 

En anden gang kan du jo evt bare bruge dobbelt garn? Men fint er det.. Glæder mig til at se billed med bebs i

Anmeld

7. august 2012

Sara_S

Nettemor skriver:

En anden gang kan du jo evt bare bruge dobbelt garn? Men fint er det.. Glæder mig til at se billed med bebs i

Hvordan arbejder man med dobbelt garn? Det har jeg aldrig prøvet før...  bruger man to nøgler samtidigt?

Anmeld

7. august 2012

Levi&LilysMor

Super sødt!!

Anmeld

7. august 2012

Nettemor

Sara_S skriver:

Hvordan arbejder man med dobbelt garn? Det har jeg aldrig prøvet før...  bruger man to nøgler samtidigt?

Ja det gør jeg Så har du bare 2 tråde på en gang. Du kan også alternativt tage hver ende at garnet. Men jeg kan bedre lide det på den anden måde. Synes det hurtigt bliver filtret når man bruger fra den samme nøgle.,.

Anmeld

7. august 2012

Sara_S

Hej hej,

Hvor er det bare fint!

Må man spørge hvad HDC og slip stitch betyder i opskriften?

Hej! Selvfølgelig! 

En slip stitch er en kædemaske

HDC=half double crochet. En double crochet er en stangmaske... hedder det så en halv stangmaske på dansk?  

Jeg har lært at hækle gennem youtube, og har altid brugt de engelske videoer (der er en større udvalg)  kender derfor ikke de danske masker så godt... men jeg har fundet den her side, det kan sikkert hjælpe hvis du vil prøve nogle engelske opskrifter 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.