Er det dyremishandling?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Skal parret anmeldes?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

3.236 visninger
38 svar
0 synes godt om
4. august 2012

Miin'Baby'Mus

Er meget i tvivl, syntes sku selv det er synd for de hunde.

Nå men, jeg kender til et sted hvor et par har et ældre halvt faldefærdigt hus - det er i hvert fald ikke kønt og se på. Nå man kører fordi kan man altid se 2 hunde ligge i vinduet og det hele ser meget beskidt ud.

Min søster fortæller mig så at i campingvognen, der er foran huset, der bor det par imens at hundene har overtaget huset  hundene er ikke til at styre, de har ødelagt huset invendigt, de har efterladenskaber overalt i huset osv. Parret giver dem mad og vand, men ellers er hundene overladt til sig selv i det beskidte hus.

Har en ide om at de sjældent kommer ud i den friske luft, som sagt kan man altid se hundene i vinduet og der er ingen indhegning udenfor. 

Det kan godt være at de ikke kan styre hundene, men jeg føler stadig at det er mishandling og jeg syntes virkelig at det er synd at dyrene skal bo på den måde.

Overvejer stærkt at anmelde dem, men ved ikke om det er min personlige følelsesmæssige holdning der er for stram eller om i andre er enige med mig?

Hvad skal jeg gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2012

twinny

Jeg synes det lyder som dyremishandling. Hunden har det jo ikke godt. Jeg havde meldt det.

Anmeld

4. august 2012

come2

Babymamma skriver:

Er meget i tvivl, syntes sku selv det er synd for de hunde.

Nå men, jeg kender til et sted hvor et par har et ældre halvt faldefærdigt hus - det er i hvert fald ikke kønt og se på. Nå man kører fordi kan man altid se 2 hunde ligge i vinduet og det hele ser meget beskidt ud.

Min søster fortæller mig så at i campingvognen, der er foran huset, der bor det par imens at hundene har overtaget huset  hundene er ikke til at styre, de har ødelagt huset invendigt, de har efterladenskaber overalt i huset osv. Parret giver dem mad og vand, men ellers er hundene overladt til sig selv i det beskidte hus.

Har en ide om at de sjældent kommer ud i den friske luft, som sagt kan man altid se hundene i vinduet og der er ingen indhegning udenfor. 

Det kan godt være at de ikke kan styre hundene, men jeg føler stadig at det er mishandling og jeg syntes virkelig at det er synd at dyrene skal bo på den måde.

Overvejer stærkt at anmelde dem, men ved ikke om det er min personlige følelsesmæssige holdning der er for stram eller om i andre er enige med mig?

Hvad skal jeg gøre?

Jeg tror faktisk ikke de gør noget, så længe hundene får mad og vand

Men synd er det

Anmeld

4. august 2012

miig1989

Jeg har svaret, at det er dyremishandling, en af grundene til det er, at jeg ikke synes, det er i orden, hvis der ligger efterladenskaber overalt i huset, hvor dyrene bor ..

Anmeld

4. august 2012

Miin'Baby'Mus

twinny skriver:

Jeg synes det lyder som dyremishandling. Hunden har det jo ikke godt. Jeg havde meldt det.

Nej, syntes også det er synd. Tænker at de er vinduet fordi det måske er det eneste halv rene sted de har 

Anmeld

4. august 2012

Miin'Baby'Mus

miig1989 skriver:

Jeg har svaret, at det er dyremishandling, en af grundene til det er, at jeg ikke synes, det er i orden, hvis der ligger efterladenskaber overalt i huset, hvor dyrene bor ..

Ja lige præcis, det kan da umuligt være sundt for dem og derfor mener jeg også at det er mishandling

Anmeld

4. august 2012

MortilElias2010

Jeg melder mig også på banen! Det lyder som misrøgt og jeg havde meldt dem. Ihvertfald så kyndige kunne afgøre hvorvidt det står til hos de ældre mennesker. Måske ved de ikke at de kan få hjælp.. Og måske vil de gerne af med dem fordi det er blevet for meget for dem, men ikke aner hvem de skal gå til.. Så ja gøre kyndige opmærksomme på sagen. Jeg vil dig IKKE anbefale Dyrenes Beskyttelse (Pengenes beskyttelse) Hvilken landsdel bor du i - by og hvor foregår dette cirka? Så kan jeg lige se hvilke af de grupper jeg er medlem af der står for din del af landet og hvem der eventuelt kan hjælpe fra fb! 

Anmeld

4. august 2012

twinny

Babymamma skriver:

Nej, syntes også det er synd. Tænker at de er vinduet fordi det måske er det eneste halv rene sted de har 

Det lyder så synd. Jeg havde meldt det.

Anmeld

4. august 2012

Miin'Baby'Mus

come2 skriver:

Jeg tror faktisk ikke de gør noget, så længe hundene får mad og vand

Men synd er det

Nej kan godt være, men så har jeg idet mindste prøvet at gøre sådan at hundene kunne få det bedre - og det er vel det vigtigste  ?

Anmeld

4. august 2012

Dinna88

Du skal da bare melde det med det samme, men tanken om at der er indikatorer for dyremishandling. Så må det være op til professionelle om det er dyremishandling!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.