Ahhh sys den Amning er en videnskab!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. august 2012

LR85

Annana89 skriver:

Ja det var os derfor jeg troede det var det! Men både mig og ham blev tjekket og det var ikke det. Og konklusionen blev uforklarlig smerte

Øv. 

Håber smerterne er blevet bedre. 

For det er ulideligt at amme hvis det gør så ondt hele tiden

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2012

Skifreaken

Ja, jeg var heller ikke lige klar over at det var det der var sværest!! Tænkte kun fødsel, graviditet osv. Ingen havde fortalt at amning var så svært Jeg var bundulykkelig over at skulle stoppe med amningen, ville så gerne have det bedste for ham. Men det var bare ikke det bedste for Hector at have en mor og en far der var total frustrerede over mangel på søvn, over barnegråd og osv. Flaske var desværre en bedre løsning for os

Anmeld

3. august 2012

Annana89

LR85 skriver:

JA!!! 

Din dreng er faldet i søvn ved dit bryst med munden fuld a mælk. Han er MÆT, glad og tilfreds. Det er da et sundhedstegn. 

Nogen ammer 1-2 timer, andre 7-8 min. 

Min dreng ligger ca 10-15 min ved første bryst og 5-10 min ved det andet. 

Jeg TROR a den fede mælk kommer efter 2-3 min. Men ved det ikke. Synes bare jeg kan fornemme det på den måde min dreng ammer. 

Se du bare a giv den gas på begge bryster. Som du kan se, falder han i søvn eller virket tilfreds når han har fået nok. 

Læg ham også getne til tit, bare et døgns tid eller to. Det stimulere hurtigt til mere mælk

Jeg prøver den taktik weekenden over så, nu jeg alligevel ikke fik fat i min SP og ikke kan prøve igen før mandag og må "freestyle" mig igennem til mandag;0)

Jeg er sikker på jeg har rigeligt mælk i hvert fald for det sjasker ud konstant og bare der er gået en time siden jeg ammede sidst så sprøjter det næsten!

Anmeld

3. august 2012

Annana89

LR85 skriver:

Øv. 

Håber smerterne er blevet bedre. 

For det er ulideligt at amme hvis det gør så ondt hele tiden

Jeg gav brystet fred et døgns tid hvor jeg bare malkede en smule ud med hånden. Det hjalp lidt og nu er det stadig ubehageligt men til at holde ud uden jeg stortuder af smerter!

Anmeld

3. august 2012

Annana89

Skifreaken skriver:

Ja, jeg var heller ikke lige klar over at det var det der var sværest!! Tænkte kun fødsel, graviditet osv. Ingen havde fortalt at amning var så svært Jeg var bundulykkelig over at skulle stoppe med amningen, ville så gerne have det bedste for ham. Men det var bare ikke det bedste for Hector at have en mor og en far der var total frustrerede over mangel på søvn, over barnegråd og osv. Flaske var desværre en bedre løsning for os

Ja nettop jeg havde godt nok heller ikke tænkt længere end det ellet fået fortalt at amning var såudfordrende.

Ahh det lyder fuldstændig som os, vi er virkelig ved at rive håret ud over det af fustration. Og man gætter nærmest på alke mulige muligheder til hvorfor det er sårn.

Eneste ting der gør at jeg ikke har droppet det endnu er nettop os at jeg vil gøre det bedste for ham!

Anmeld

3. august 2012

Annana89

LR85 skriver:

JA!!! 

Din dreng er faldet i søvn ved dit bryst med munden fuld a mælk. Han er MÆT, glad og tilfreds. Det er da et sundhedstegn. 

Nogen ammer 1-2 timer, andre 7-8 min. 

Min dreng ligger ca 10-15 min ved første bryst og 5-10 min ved det andet. 

Jeg TROR a den fede mælk kommer efter 2-3 min. Men ved det ikke. Synes bare jeg kan fornemme det på den måde min dreng ammer. 

Se du bare a giv den gas på begge bryster. Som du kan se, falder han i søvn eller virket tilfreds når han har fået nok. 

Læg ham også getne til tit, bare et døgns tid eller to. Det stimulere hurtigt til mere mælk

Nå øv det var en kortvarig fornøjelse! Nu er han vågnet igen og er ked:'0(

Men jeg tænker om det også kan være noget med maven for han har sindsyg meget luft i maven og vågner bare han skal slå den mindste lille prut!

Der er i hvert fald noget oMkring hans mad, måden han får den på, mængden han får eller det han får der ikke virker til at virke for ham! Simpelthen bare såfiustrerende!

Anmeld

3. august 2012

LR85

Annana89 skriver:

Nå øv det var en kortvarig fornøjelse! Nu er han vågnet igen og er ked:'0(

Men jeg tænker om det også kan være noget med maven for han har sindsyg meget luft i maven og vågner bare han skal slå den mindste lille prut!

Der er i hvert fald noget oMkring hans mad, måden han får den på, mængden han får eller det han får der ikke virker til at virke for ham! Simpelthen bare såfiustrerende!

Ja man skal passe på ikke altid a forbinde gråd og sult sammen. 

Tit er det mere nærvær, træthed eller lign. 

Og du lyder som om du har rigeligt mælk, så stol på han får nok og am ca hver 2-3-4 time (alt efter om han lige sover rigtig godt efter et godt måltid) 

Og hvis han ellers græder, er det ind på puslebordet, bleen af og tryk lidt op med benene, cykel med dem og alle de trick, og IKKE mindst, læg ham tit på maven, det hjælper godt på tarmsystemet. 

Håber du vil amme godt og grundigt på begge bryster ved hver amning weekenden over, og forhåbentlig mærke glæden ved det. 

Giv gerne en citering med update søndag/mandag  

Anmeld

3. august 2012

benzon

Annana89 skriver:

Ja men Hector sutter måske så 2-3 gange og så efterfulgt af en masse skrig!?

I starten tolkede jeg det som om han var fuld og blev sur over at jeg blev ved med at proppe brystet i munden på ham. Men efter han jo så gerne ville ha fra det andet er jeg ret sikker påikkehar ikke er mæt men nok bare er for utoldmodig til at arbejde for den fede mælk og så bliver gal over det ikke går  hurtigt nok.

Han vågner også og vin ha mad hver 1-2 time.

Det lyder vildt sys jeg . Det problem har jeg ikke men min blev sur over jeg.prøvet år give ham mad når det ikke var det han ville så derfor gav jeg ham en sut og det hjalp :b har du snakket med din sp om.det ? For det skal jo være en god oplevelse det med amning

Anmeld

3. august 2012

Annana89

LR85 skriver:

Ja man skal passe på ikke altid a forbinde gråd og sult sammen. 

Tit er det mere nærvær, træthed eller lign. 

Og du lyder som om du har rigeligt mælk, så stol på han får nok og am ca hver 2-3-4 time (alt efter om han lige sover rigtig godt efter et godt måltid) 

Og hvis han ellers græder, er det ind på puslebordet, bleen af og tryk lidt op med benene, cykel med dem og alle de trick, og IKKE mindst, læg ham tit på maven, det hjælper godt på tarmsystemet. 

Håber du vil amme godt og grundigt på begge bryster ved hver amning weekenden over, og forhåbentlig mærke glæden ved det. 

Giv gerne en citering med update søndag/mandag  

DeT bliver klart det jeg prøver resten af weekenden og ser om han så ikke virker mere tilfreds omkring amningerne!

Ja men sys han virker så generer af luften at han har svært ved at sove for det, er det normalt? For så småvågner han hele tiden og h is han så skal gå en lut det varer meter end 15 min. Så er jeg nødt til at sidde med ham i armene og være klar til at gå rundt med ham så han bliver beroliget og ikke vågner helt af det! Så det vil faktisk sige at jeg eller hvis mand han har tid sidder med ham i armene stort set hele dagen!

Jeg opdatere lige!!

Anmeld

3. august 2012

Annana89

benzon skriver:

Det lyder vildt sys jeg . Det problem har jeg ikke men min blev sur over jeg.prøvet år give ham mad når det ikke var det han ville så derfor gav jeg ham en sut og det hjalp :b har du snakket med din sp om.det ? For det skal jo være en god oplevelse det med amning

Hector er desværre ikke rigtig til sutter:0/ og istarten tolkede jeg det os som at han var irriteret over at jeg troede han ville ha mad og stoppede brystet i munden på ham. Men hvis jeg ligger ham over til det andet bryst sutter han glad igen!?

Jeg prøvede og ringe til hende idag men jeg fik desværre aldrig fat i hende såhjeg må prøve igen på mandag!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.