Tøjvask

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. september 2009

FrkT

Jeg har også stemt flere. Vi vasker mindst 2 kogevask (60 grader), - mere hvis der er sengetøj, - mindst 3 med mørkt tøj, mindst 2 med lyst tøj og 1 med rødt tøj, - og så er der duge, flyverdragter og den slags indimellem.

Mathias skifter tøj fra yderst til inderst hver dag, jeg har lært at cowboybukser godt kan bruges 2 dage (før vaskede jeg dem efter 1 dags brug) og det samme har maqnden og den store pige.

Da jeg så oveni er lidt neurotisk mht. at mit tøj skal være glat, - så bruger jeg 1½-2 timer hver søndag aften på at stryge vores tøj. Det eneste jeg ikke stryger er håndklæder, karklude, min mands,mit og den stores undertøj, - resten bliver strøget, også nattøj, Mathias' undertøj, cowboybukser, t-shirts osv. Strøg også stofbleer, da vi brugte dem.

Ved godt jeg er lidt hys med det, og hader endda at stryge!!! - men elsker glat tøj

Du ved godt at det ikke er alle bakterierne der bliver slået ihjel ved 60 grader, ikke? Du kan risikere at lave krydskontamination, så bakterierne kommer på tøjet du vasker i næste vask (og næste igen hvis det ikke bliver vasket på mindst 90 grader). Bare lidt nyttig (synes jeg i hvert fald) info! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2009

FrkT

Vi vasker nok ca. 5-6 maskinfulde i ugen, og vi er to voksne mennesker (men også to hunde, som bruger hundetæpper). Tror det som regel bliver til 2 hvide kogevask, 1 mørk kogevask, 1-2 kulørte vaske og 1 med hundetæpper.

Anmeld

1. september 2009

Louise mortil4

vi har nok 15  vaske om ugen, jeg vasker børnetøj hver dag, så er der 3 eller 4 vaske med håndklæder og så vores tøj, altså os voksne, der er nok en vask hver 2 dag. Det er en god periode, de perioder hvor ungerne rammer uden for bleen eller freja tisser i bukserne, så er der jo flere da jeg så er nød til at vaske børne tøj mere end en gang om dag en.

Vi er 2 voksne og 4 unger. ungerne er 3 år 2*2 år og 4 mdr

Anmeld

1. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Jeg har svaret 4. Er lidt i tvivl om det er 4 eller 5. Men jeg syntes jeg vasker meeeeeeeget. Hader vasketøj. Det kommer altid igen hehe. LIge når man er færdig, har vasket i BUND, så er det fyldt igen. Suk.

Men jeg kan da se at jeg ikke engang vasker meget i forhold til andre.

HVem der bare havde vundet 25 mill i lotto og havde en der kom og ordnede alt det der halløj hehe

Anmeld

1. september 2009

Mette+Mathias

FrkT skriver:

Du ved godt at det ikke er alle bakterierne der bliver slået ihjel ved 60 grader, ikke? Du kan risikere at lave krydskontamination, så bakterierne kommer på tøjet du vasker i næste vask (og næste igen hvis det ikke bliver vasket på mindst 90 grader). Bare lidt nyttig (synes jeg i hvert fald) info! 

Nej, det har jeg aldrig hørt, og eksperterne anbefaler jo vask på 60 grader, da det fint slår bakterierne ihjel. Dog vasker jeg en gang imellem på 95, - da jeg har hørt det er godt for maskinen.

Anmeld

1. september 2009

Sweet1978

Ha ha ej hvor pudsigt der pludselig kommer liv i en mdr. gammel tråd.

Jeg vasker altså også på max 60, der er ikke meget tøj der kan tåle 95 mere ihh til deres mærker.

Anmeld

5. september 2009

Hjaltesmor

Hehe ja det var vist mig, der kom til at svare på en lidt gammel tråd. Det havde jge slet ikke opdaget.

Jeg vasker også højst på 60 grader, som eksperterne anbefaler.  Jeg tror godt mine håndklæder og sengetøj kan tåle 90, men hvorfor gøre det, når nu 60 grader slår bakterier, hustøvmider mv. fint ihjel. Tøjet holder længere - og det gør miljøet også.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.