Tøjvask

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvor mange maskiner har i om ugen

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.068 visninger
27 svar
0 synes godt om
11. maj 2009

Sweet1978

Jeg har kun 2-3 maskinfulde (kogevask, kulørt vask og af og til en uldvask) om ugen - vasker hver mandag, vi er 2 voksne og 1 barn + weekendbarn. Vasker vi bare lidt eller er det meget normalt. Synes da vi skifter tøj når det er beskidt og især på den lille som sviner sig til næsten hver dag.

Hvor mange er i og hvor meget vasker i?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2009

KarinaIda

Vi er oppe på en 4-5 vaske om ugen.. Men der er fordi min kærestes meget beskidte arbejdstøj bliver vasket for sig selv, for ellers have vi kun 3-4 vaske om ugen....

Anmeld

11. maj 2009

Mor.sander

5 Maskiner tøj om ugen men kan satens blilve til flere... Specielt i Simons rigtigt dårlige perioder, da han så skrider i bukserne flere gange dagligt.

Anmeld

11. maj 2009

Kloster

Sweet1978 skriver:

Jeg har kun 2-3 maskinfulde (kogevask, kulørt vask og af og til en uldvask) om ugen - vasker hver mandag, vi er 2 voksne og 1 barn + weekendbarn. Vasker vi bare lidt eller er det meget normalt. Synes da vi skifter tøj når det er beskidt og især på den lille som sviner sig til næsten hver dag.

Jeg har stemt flere.
Vi er 2 voksne og 3 drenge på 11½, snart 10 og 5 år.

Jeg vasker 2-3 maskiner om dagen. Dvs mellem 14 og 21 vaske om ugen!! Er så blevet lidt bedre efter, jeg har fået arbejdstøj. Så det ligger nok på 15-16 stk om ugen. Afhængig af om vi skal i byen mange gange på en uge, om der skal skiftes sengetøj, vaskes jakker ell hundetæpper.

Kloster

Anmeld

11. maj 2009

Mette+Mathias

Jeg har også stemt flere. Vi vasker mindst 2 kogevask (60 grader), - mere hvis der er sengetøj, - mindst 3 med mørkt tøj, mindst 2 med lyst tøj og 1 med rødt tøj, - og så er der duge, flyverdragter og den slags indimellem.

Mathias skifter tøj fra yderst til inderst hver dag, jeg har lært at cowboybukser godt kan bruges 2 dage (før vaskede jeg dem efter 1 dags brug) og det samme har maqnden og den store pige.

Da jeg så oveni er lidt neurotisk mht. at mit tøj skal være glat, - så bruger jeg 1½-2 timer hver søndag aften på at stryge vores tøj. Det eneste jeg ikke stryger er håndklæder, karklude, min mands,mit og den stores undertøj, - resten bliver strøget, også nattøj, Mathias' undertøj, cowboybukser, t-shirts osv. Strøg også stofbleer, da vi brugte dem.

Ved godt jeg er lidt hys med det, og hader endda at stryge!!! - men elsker glat tøj

Anmeld

11. maj 2009

1977

Profilbillede for 1977
I denne weekend var det kun 8 maskiner Jeg skifter sengetøj hver uge, så det giver 2-3 kogevask om ugen. Så har vi ca 2 makiner med arbejdstøj fra manden, 2 med Jesses tøj,  jeg har vel også 2-3 manskiner om ugen og så har manden 1-2 maksiner med hjemmetøj.

Anmeld

11. maj 2009

Sweet1978

Kloster skriver:

Sweet1978 skriver:

Jeg har stemt flere.
Vi er 2 voksne og 3 drenge på 11½, snart 10 og 5 år.

Jeg vasker 2-3 maskiner om dagen. Dvs mellem 14 og 21 vaske om ugen!! Er så blevet lidt bedre efter, jeg har fået arbejdstøj. Så det ligger nok på 15-16 stk om ugen. Afhængig af om vi skal i byen mange gange på en uge, om der skal skiftes sengetøj, vaskes jakker ell hundetæpper.

Kloster

Okey, ja vi har da også en ekstra vask den ene gang om måneden jeg skifter sengetøj, eller hvis børnene er syge og kaster op på tingene. Men det løber stadig ikke op til ret meget. Nu ved jeg faktisk ikke engang hvor mange kilo min maskine måske den er stor og derfor tager mere tøj i en vask.....

Anmeld

11. maj 2009

Lone Jakobsen

jeg har stemt flere, da jeg vasker 1-2 maskiner om dagen. med forbehold for en enkelt dag om ugen hvor jeg ikke vasker.
vi er 2 voksne og 4 (snart 5 børn) børn. børnene skifter deres tøj hver dag, men vi voksne kan sagtens bruge et par bukser 2 dage.
igen har vi naturligvis også ekstra i de dage hvor jeg skifter sengetøj, og med en dreng der ikke er helt tæt.... ja så sker det ofte at der kommer lidt ekstra.

Anmeld

11. maj 2009

heaven

hver uge har vi en blandet kulørt, en sort, en lys, en 60-grader og så min mands arbejdstøj seperat - så det er 5....

derudover er der jo så sengetøj, overtøj og hundetæpper mv indimellem...

Jannie

Anmeld

11. maj 2009

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80

Jeg vasker ca en vask om dagen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.