Hvornår skifter man seng?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. august 2012

FamilenStorm

dorthemus skriver:

Præcis der samme her Runa kravlede over kanten en dag for er par måneder siden og så turde jeg ikke vente længere. Hun er nu 2,2 år of der tager en krig at putte

Kunne jeg godt forestille mig, at der kommer mange ture hvor de skal følges i seng igen.. Tror dog at de ture vil komme uanset alder og klarhed..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2012

MorDk

FamilenStorm skriver:

Tror også det måske er derfor vi har de opvågninger, fordi hun rammer ind i tremmerne... Vi får dog først en lillesøster/bror til december og har vugge til de første par måneder inden h*n skal overtage den, så der er såmænd tids nok... Er bare det med at hun fare sådan rundt i den og sidder fast..

Tror dog også at hvis/når vi gør det, at vi vil komme til at skulle følge hende i seng maaaange gange, da hun vil synes det vil sjovt selv at kunne komme op og ned..

På den anden side vil det også skåne mig for nogle løft nu hvor jeg er gravid og hun er en tung basse.. Men ja der er jo fordele og ulemper ved det hele...

Bare sørg for at jeres pige vænner sig til sin nye seng inden baby kommer.... så hun ikke føler at baby "overtager" det hele.... hvis du forstår *S*

Anmeld

1. august 2012

Pige2009

FamilenStorm skriver:

Ja så er der lidt tid endnu... Hun farer bare rundt i den seng, og vågner ved at hun "sidder fast"

Ja, så er det nok tid at skifte snart

Anmeld

1. august 2012

FamilenStorm

MorDk skriver:

Bare sørg for at jeres pige vænner sig til sin nye seng inden baby kommer.... så hun ikke føler at baby "overtager" det hele.... hvis du forstår *S*

Ja det er da selvfølgelig en god ide.. havde jeg da slet ikke tænkt over..

Anmeld

1. august 2012

FamilenStorm

Baagøe skriver:

Ja, så er det nok tid at skifte snart

Jaa... Kan jo altid forsøge, ellers kan vi sætte tremmerne for igen hvis det går helt galt..

Anmeld

1. august 2012

MorDk

FamilenStorm skriver:

Ja det er da selvfølgelig en god ide.. havde jeg da slet ikke tænkt over..

Det er derfor vi har valgt allerede at skifte nu nemlig....

At få en lillesøster/bror er en stor omvæltning for de små pus.

Anmeld

1. august 2012

FamilenStorm

MorDk skriver:

Det er derfor vi har valgt allerede at skifte nu nemlig....

At få en lillesøster/bror er en stor omvæltning for de små pus.

Ja er jo nemlig det... Den med sengen havde jeg bare slet ikke tænkt over.. Men det vil vi da helt sikkert gøre, eller som manden siger, så er det ikke de dyre tremmesenge vi har, så hvis det var, kunne vi "bare" købe en ny til den lille...

Anmeld

1. august 2012

kristinaS

MorDk skriver:

Faktisk tager det os ikke længere tid at putte ham. Men fysisk kræver det mere da vi skal blive ved at følge ham ind i sengen... da han kravler ud hele tiden. MEN han overgiver sig. Vi holder fast, er tålmodige... og giver ikke op. Når han er træt nok kan vi synge ham i søvn...

Han har siden søndag sovet HELE natten uden at vågne og bede om vand... Hvad han ellers plejer. MEN nu skal vi ikke glæde os for meget! Det kan hurtig ændre sig!

Hvis ikke det var pga. vi venter en lillesæster i næste måned... så havde vi nok også ventet med at skifte til Juniorseng. MEN indtil videre går det faktisk bedre end forventet!

OK. Måske du har ret, man lægger bare virkelig mærke til hvor lang tid det tager, fordi man er PÅ hele tiden. men gode råd søges, nu du har lidt længere og god erfaring (har dog 2 større men har glemt hvordan det var der den mindste er 7 1/2).

Hvor mange gange må I bære ham i seng ca for han overgiver sig? Hvis jeg går ud af værelset går han over og tager legetøj. Så jeg må nærmest sidde derinde. Indtil videre bar jeg hami seng 10 gange på 10 min, indtil min mand kom HJ og tog over, og er deroppe nu....

Synes bare det er lidt kaotisk lige nu, især hvis man er alene med børnene.

Anmeld

1. august 2012

MorDk

kristinaS skriver:

OK. Måske du har ret, man lægger bare virkelig mærke til hvor lang tid det tager, fordi man er PÅ hele tiden. men gode råd søges, nu du har lidt længere og god erfaring (har dog 2 større men har glemt hvordan det var der den mindste er 7 1/2).

Hvor mange gange må I bære ham i seng ca for han overgiver sig? Hvis jeg går ud af værelset går han over og tager legetøj. Så jeg må nærmest sidde derinde. Indtil videre bar jeg hami seng 10 gange på 10 min, indtil min mand kom HJ og tog over, og er deroppe nu....

Synes bare det er lidt kaotisk lige nu, især hvis man er alene med børnene.

Jeg vil meget gerne komme med nogle råd...

Altså vi gør jo det at vi sidder på en stol lige ved indgangen til stuen.... så han ikke har mulighed for at løbe hele vejen ind i stuen. Nå vi høre han står ud af sengen rejser vi os og går ham i møde i døren. Vi tager hans hånd og siger roligt "Victor, godnat du skal sove" og så får han selv lov at kravle op i sengen og lægge sig. Sådan bliver vi ved til hans øjne ser mere trætte ud. Det er jo krævende selv at skulle op i sengen og lægge sig til rette mm. *S* Man kan se at 10. gang vi går der ind.... så himler han nærmest med øjnene hihi... (Det er sgu også  irriterende at mor/far hele tiden kommer og Stopper ham.....) MEN det er vigtigt at man hele tiden bevare roen også 25. gang man går derind! Det er vigtigt at de mærker at det er OS der har fat i den lange ende. Det er OS der har kontrollen! Det er OS der bestemmer slagets gang. Nå, men når han er træt nok.... så begynder jeg så at synge for ham.... (var ellers ikke planen) MEN det er det der virker lige nu. Kan så synge ham i søvn. Når han har vænnet sig mere til sengen så tror jeg ikke han render ud konstant. Men børn er forskellige... så måske dette ikke virker på andre... /dit barn! Men det er bare vigtigt man gør det samme. Og at man som forældre er ENIGE om hvordan og hvorledes.... så barnet mærker at MOR & FAR står sammen!

Anmeld

1. august 2012

MorDk

Og manden og jeg skiftes om tjansen. Først putter vi begge og siger gonat. Så tager manden de første 10-15 "puttere" og så tager jeg de næste... og til sidst får jeg ham til ro. Vi har kun været i gang siden lørdag.... og det går efter omstændighederne ret godt sys jeg.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.