Hvornår skifter man seng?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.611 visninger
23 svar
0 synes godt om
1. august 2012

FamilenStorm

Hejsa piger..

Kom til at tænke på.. Hvornår begynder man at pille tremmerne af tremmesengen og sætte det der bræde for? Hvor gamle skal de være ca?

Alberte farer rund i sengen om natten og har en tendens til at få sat sine fødder eller hænder ind i tremmerne trods sengerend... Men ved bare ikke om det er for tidligt endnu..

Hvornår tænker i at gøre det, eller hvornår gjorde i det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2012

MorDk

FamilenStorm skriver:

Hejsa piger..

Kom til at tænke på.. Hvornår begynder man at pille tremmerne af tremmesengen og sætte det der bræde for? Hvor gamle skal de være ca?

Alberte farer rund i sengen om natten og har en tendens til at få sat sine fødder eller hænder ind i tremmerne trods sengerend... Men ved bare ikke om det er for tidligt endnu..

Hvor gammel er din datter?

Vi købte Bassens Junior seng i lørdags. Han sover fint i den *S* Dog tager det lidt tid at få ham til at sove... (Han skal lige vænne sig til den)

Han bliver 2 år 23.09.12

Anmeld

1. august 2012

FamilenStorm

MorDk skriver:

Hvor gammel er din datter?

Vi købte Bassens Junior seng i lørdags. Han sover fint i den *S* Dog tager det lidt tid at få ham til at sove... (Han skal lige vænne sig til den)

Han bliver 2 år 23.09.12

Hun bliver 22 mdr nu her og runder de 2 år til oktober... Tænkte også at man snart kunne begynde...

Anmeld

1. august 2012

kristinaS

FamilenStorm skriver:

Hejsa piger..

Vi har lige skiftet den høje tremmedel ud med en han kan kravle ud af, så den lidt minder om en jr seng, bare babystr. Han er 21 mdr. Alt for hurtigt, synes jeg, men han var begyndt at kunne trække sig op over med det ene ben, og hang så helt over kanten, så synes ikke der var et alternativ. Det tager så lige mindst 1 time at putte nu.
Så jeg ville ikke tage efter alder, men hvornår han/hun er klar, fx som vores ex.

Anmeld

1. august 2012

Pige2009

FamilenStorm skriver:

Hejsa piger..

Laura var 2 år og 5 mdr., da vi tog siderne af hendes Lille Per seng

Anmeld

1. august 2012

FamilenStorm

kristinaS skriver:

Vi har lige skiftet den høje tremmedel ud med en han kan kravle ud af, så den lidt minder om en jr seng, bare babystr. Han er 21 mdr. Alt for hurtigt, synes jeg, men han var begyndt at kunne trække sig op over med det ene ben, og hang så helt over kanten, så synes ikke der var et alternativ. Det tager så lige mindst 1 time at putte nu.
Så jeg ville ikke tage efter alder, men hvornår han/hun er klar, fx som vores ex.

Tror man vil få et rend uanset alder og klarhed de første par dage.. Kunne forestille mig at når de finder ud af at de selv kan komme ind og ud af sengen at det vil være sjovt...

Tænker at vi måske prøver at pille den af og så må vi se, ellers må vi jo sætte tremmerne for igen...

Anmeld

1. august 2012

MorDk

Faktisk tager det os ikke længere tid at putte ham. Men fysisk kræver det mere da vi skal blive ved at følge ham ind i sengen... da han kravler ud hele tiden. MEN han overgiver sig. Vi holder fast, er tålmodige... og giver ikke op. Når han er træt nok kan vi synge ham i søvn...

Han har siden søndag sovet HELE natten uden at vågne og bede om vand... Hvad han ellers plejer. MEN nu skal vi ikke glæde os for meget! Det kan hurtig ændre sig!

Hvis ikke det var pga. vi venter en lillesæster i næste måned... så havde vi nok også ventet med at skifte til Juniorseng. MEN indtil videre går det faktisk bedre end forventet!

Anmeld

1. august 2012

FamilenStorm

Baagøe skriver:

Laura var 2 år og 5 mdr., da vi tog siderne af hendes Lille Per seng

Ja så er der lidt tid endnu... Hun farer bare rundt i den seng, og vågner ved at hun "sidder fast"

Anmeld

1. august 2012

dorthemus

kristinaS skriver:

Præcis der samme her Runa kravlede over kanten en dag for er par måneder siden og så turde jeg ikke vente længere. Hun er nu 2,2 år of der tager en krig at putte

Anmeld

1. august 2012

FamilenStorm

MorDk skriver:

Faktisk tager det os ikke længere tid at putte ham. Men fysisk kræver det mere da vi skal blive ved at følge ham ind i sengen... da han kravler ud hele tiden. MEN han overgiver sig. Vi holder fast, er tålmodige... og giver ikke op. Når han er træt nok kan vi synge ham i søvn...

Han har siden søndag sovet HELE natten uden at vågne og bede om vand... Hvad han ellers plejer. MEN nu skal vi ikke glæde os for meget! Det kan hurtig ændre sig!

Hvis ikke det var pga. vi venter en lillesæster i næste måned... så havde vi nok også ventet med at skifte til Juniorseng. MEN indtil videre går det faktisk bedre end forventet!

Tror også det måske er derfor vi har de opvågninger, fordi hun rammer ind i tremmerne... Vi får dog først en lillesøster/bror til december og har vugge til de første par måneder inden h*n skal overtage den, så der er såmænd tids nok... Er bare det med at hun fare sådan rundt i den og sidder fast..

Tror dog også at hvis/når vi gør det, at vi vil komme til at skulle følge hende i seng maaaange gange, da hun vil synes det vil sjovt selv at kunne komme op og ned..

På den anden side vil det også skåne mig for nogle løft nu hvor jeg er gravid og hun er en tung basse.. Men ja der er jo fordele og ulemper ved det hele...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.