Hvor mange æg ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. august 2012

Nessie

Åse skriver:

Jeg tror også fra hvad jeg har læst, at der bliver først sat 1 æg op og derefter 2 hvis det ikke lykkes første eller anden gang. Men det komme hvis også an på, hvor gammel og hvorfor man ikke kan blive gravid. Ville bare ønske, at det var mig der kunne bestemme, så kunne jeg have en lille indflydelse på min krop eller på forløbet...

Jeg kan bare ikke vente, og jeg håber og krydser finger for, at det bliver bare en lille smugle nemt. 

Første gang fik vi ikke noget valg, der blev lagt ét æg tilbage.

De efterfølgende gange måtte vi selv vælge, men det kommer jo også helt an på antallet af befrugtede og gode æg.

Vi fik en dreng ved 3. ICSI behandling, og forsøger nu at få nr. 2.

Ikke for at tage modet fra dig, men hvis du meget gerne vil haev 5 børn, så tror jeg lægen har ret i at I skal overveje at adoptere.
Det er VIRKELIG hårdt for både krop og sjæl at være i behandling.

Når vores sidste forsøg i denne omgang er brugt, så er det slut, så har vi ikke mod på at prøve igen. Det er alt for hårdt, specielt for psyken.

Held og lykke med jeres projekt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2012

Åse

Ja vi må nok tagetingene som de kommer, men jeg har det bedst hvis jeg bevare min naive tro lidt Endnu, for håber, håber, håber at alt bliver en lille smugle som jeg vil have det.

Jeg håber sådan at detlykkes for jer, har fuldt lidt med på side når du har skrevet noget i debatten. Jeg håber at 3 gang erlykkens gang

Anmeld

3. august 2012

ønskebørn74

Åse skriver:

Hej igen, jeg har mangespørgsmål her for tiden, det kan godt være at de er lidt dumme nogle af dem nogle af dem, men jeg må bare vide alt. Jeg har skrvet lidt her inde og er ret ny, med alt dette. Mit spørgsmål lyder sådan må man selv bestemme hvor mange æg der bliver sat op, jeg har jo denne drøm om at kunne få 5 dejlige unger og har planlagt mit liv/ udannelse / job og alt muligt efter dette, at kunne få en dejlig stor familie. Jeg har læst mig lidt frem og påHvidovre hospital skriver de at de anbefaler 1 æg, men man må selv bestemme og på Herlev skriver de at de stater med 1 og hvis det mislykkes prøver de med 2. Jeg er lige glad om jeg få tvillinger så jeg vil helst have sat 2 æg op, men må jeg selv bestemme. Til de 3 andre jeg vil have må jeg jo så selv spare op, virkeligt surt men der er jo' pengene vær...

hvis det er i det offentlige.. sætter de i første forsøg altid kun 1 æg med mindre de er af ringere kvalitet og de sætter maksimalt 2 op..

Anmeld

3. august 2012

Åse

Hvad koster barn nr. 2 hvis man har fryse æg?

Anmeld

4. august 2012

FrkDitte

Åse skriver:

Hej igen, jeg har mangespørgsmål her for tiden, det kan godt være at de er lidt dumme nogle af dem nogle af dem, men jeg må bare vide alt. Jeg har skrvet lidt her inde og er ret ny, med alt dette. Mit spørgsmål lyder sådan må man selv bestemme hvor mange æg der bliver sat op, jeg har jo denne drøm om at kunne få 5 dejlige unger og har planlagt mit liv/ udannelse / job og alt muligt efter dette, at kunne få en dejlig stor familie. Jeg har læst mig lidt frem og påHvidovre hospital skriver de at de anbefaler 1 æg, men man må selv bestemme og på Herlev skriver de at de stater med 1 og hvis det mislykkes prøver de med 2. Jeg er lige glad om jeg få tvillinger så jeg vil helst have sat 2 æg op, men må jeg selv bestemme. Til de 3 andre jeg vil have må jeg jo så selv spare op, virkeligt surt men der er jo' pengene vær...

Hejsa,

Du spørger om lige nøjagtig det jeg har gået og funderet over længe..

Jeg har to MA'er bag mig, den ene gang gik fosteret til i omkring uge 7 (vi havde set hjerteblink), fik en medicinsk abort. Den anden gang var det et vindæg og jeg fik en udskrabning i uge 10.

Vi har ikke bedt om at blive henvist.. da det "kun" er 3 gang vi forsøger.. men hvis det ikke lykkes næste gang så tænker jeg meget på at få lagt æg op.. jeg er 33 så der må gerne snart ske noget  

Jeg kunne supergodt tænke mig at der blev lagt to æg op. Jeg har læst alt om de risici der er ved tvillingegraviditeter.. og det afskrækker mig slet ikke.. tværtimod.. synes tvillinger kunne være fedt omend hårdt..

Jeg vil virkelig tale min sag for at der bliver lagt 2 æg op, HVIS vi skal i behandling..

Som jeg kan læse mig til , så ANBEFALER de at der kun bliver lagt 1 op... men som en anden skriver er der mange faktorer der spiller ind.. 

Krydser fingre for at du får dine 5 børn på den ene eller anden måde

Knus D.

Anmeld

4. august 2012

Åse

Takker ja der står mange steder 'anbefale' det har jeg også studse over, jeg vil også prøve at snakke mig til to æg, men må være glad for det vi få. Jeg har den tankegang, at det må være nemmer med 2 børn fra staten af, for så hvis man få et barn bagefter, synes man lige pludselig at et barn er nemt  

Anmeld

4. august 2012

modesty

Jeg har fået en dejlig søn ved IVF behandling. Gik også lidt og håbede at det blev til tvillinger. Nu hvor jeg har fået min søn vil jeg sige - gud ske tak og lov for at det ikke blev det! Vent nu lige til du har fået det første barn og se hvor hårdt det er, før du kører ambitionerne alt for højt op. 

Anmeld

5. august 2012

Åse

Jeg tror sørme også, at det bliver hårdt men jeg glæder mig bare så meget til, at  opleve det hele. 

Men en helt anden ting, så er jeg bange for, at jeg vil blive en dårlig mor hvisjeg kun får et barn, altså på den måde, at jeg ville blive alt for hønemor, jeg tror at jeg næsten vil pakke barnet ind i skumgummi hvis det skulle ud at lege... Men man ved ikke hvad for en mor man bliver, før man er blevet det, og jeg glæder mig 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.