Hvor mange æg ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.950 visninger
27 svar
0 synes godt om
31. juli 2012

Åse

Hej igen, jeg har mangespørgsmål her for tiden, det kan godt være at de er lidt dumme nogle af dem nogle af dem, men jeg må bare vide alt. Jeg har skrvet lidt her inde og er ret ny, med alt dette. Mit spørgsmål lyder sådan må man selv bestemme hvor mange æg der bliver sat op, jeg har jo denne drøm om at kunne få 5 dejlige unger og har planlagt mit liv/ udannelse / job og alt muligt efter dette, at kunne få en dejlig stor familie. Jeg har læst mig lidt frem og påHvidovre hospital skriver de at de anbefaler 1 æg, men man må selv bestemme og på Herlev skriver de at de stater med 1 og hvis det mislykkes prøver de med 2. Jeg er lige glad om jeg få tvillinger så jeg vil helst have sat 2 æg op, men må jeg selv bestemme. Til de 3 andre jeg vil have må jeg jo så selv spare op, virkeligt surt men der er jo' pengene vær...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2012

Neki

Åse skriver:

Hej igen, jeg har mangespørgsmål her for tiden, det kan godt være at de er lidt dumme nogle af dem nogle af dem, men jeg må bare vide alt. Jeg har skrvet lidt her inde og er ret ny, med alt dette. Mit spørgsmål lyder sådan må man selv bestemme hvor mange æg der bliver sat op, jeg har jo denne drøm om at kunne få 5 dejlige unger og har planlagt mit liv/ udannelse / job og alt muligt efter dette, at kunne få en dejlig stor familie. Jeg har læst mig lidt frem og påHvidovre hospital skriver de at de anbefaler 1 æg, men man må selv bestemme og på Herlev skriver de at de stater med 1 og hvis det mislykkes prøver de med 2. Jeg er lige glad om jeg få tvillinger så jeg vil helst have sat 2 æg op, men må jeg selv bestemme. Til de 3 andre jeg vil have må jeg jo så selv spare op, virkeligt surt men der er jo' pengene vær...

Hej og velkommen til.. Selvom det er en lidt kedelig gruppe at være havnet i

Nu ved jeg ikke hvor gammel du er? Men når der skal sættes æg op, handler det om mange forskellige ting. Forhistorie, Alder, tidligere behandlinger, eventuelle sygdomme, æggenes tilstand etc. Der er så mange forskellige faktorer der spiller ind når lægerne skal vudere, hvor mange æg der skal sættes op.

Når du er i behandling i det offentlige, så starter de som oftest med at sætte et æg op. Det gør de fordi en tvillingegraviditet betegnes som en risikograviditet. Så det er vist kun i sjældne og specielle tilfælde, at de sætter to æg op allerede ved første ÆO.

Hvis det kræver mere end to behandlinger for at opnå den ønskede graviditet, er de som regel til at tale med Vi har fået sat to æg op i vores tredje og fjerde ivf.

Held og lykke med det hele.. Håber snart det første af jeres fem drømmebørn er på vej

Anmeld

31. juli 2012

Neki

Åse skriver:

Fik lige læst at du er 25 år. Så tror jeg bestemt ikke du skal regne med at få mere end et æg op første gang - slet ikke når du har været gravid tidligere. De vil nok gerne lige se hvordan din krop reagere på det hele til en start vil jeg tro.

Hvor skal i i behandling henne?

Anmeld

31. juli 2012

Åse

Jeg ved ikke rigtig hvor vi skal i behandling henne, fordi viførst kan få en henvisning, når der er gået 3 måNeder fordi det lige er sket det kan jeg sådan set godt forstå, for kroppen og følelserne skal lige kunne følge med, selvom jeg ville ønske, at det snart kunne blive september/oktober.  En anden grund til, at jeg ikke ved hvor vi skal i behandling henne er fordi vi bor i Malmø, men min læge er i hovedstad område,jeg arbejder i Danmark og betaler skat til Danmark så der for har jeg ret til, at bruge det danske sygesystem, og vil også helst bruge det, så jeg kan forstå alt hvad der kommer til at ske. Men jeg er godt nok sur over at man ikke selv kan bestemme om der skal 1 eller 2 æg op, føler det som total kontrol tab. Må jeg spøger hvor mange behandlinger du har været igennem før det lykkes? Der var nemlig en læge på Herlev da jeg var indlagt, som jeg fortalte at i min virkelighed skulle jeg have 5 børn, hvor så den gravide læge sige til mig "ja så skal du nok adopter et par stykker" er der en begrænsning på hvor mange gange man må fortage behandlinger?

Anmeld

31. juli 2012

tarkoflen

På Skejby sætter de som hovedregl kun et æg op, med mindre kvaliteten af æggene ikke er særlig gode, eller man ikke er blevet gravid i tidligere forsøg.

Det synes jeg faktisk er ok, der kan jo være mange komplikationer forbundet med en tvillinge eller hvis et af æggene deler sig trillinge graviditet.

Jeg vil tro, at grunden til at hun siger, at så skal du nok adpotere er, at det jo er hårdt for både kroppen og psyken at gå igennem behandling, så måske det var for at forberede dig på det?

Og så vil jeg lige slå fast, at ingen spørgsmål er dumme herinde! Man må bruge alle andres viden alt hvad man kan

Rigtig meget held og lykke, håber tiden flyver afsted

Anmeld

31. juli 2012

Åse

Tak og jeg håber også at tiden flyver hurtig. Jeg ved godt det ikke bliver let, men jeg vil gøre alt for at få mine egne drømme børn 

Anmeld

31. juli 2012

tarkoflen

Åse skriver:

Tak og jeg håber også at tiden flyver hurtig. Jeg ved godt det ikke bliver let, men jeg vil gøre alt for at få mine egne drømme børn 

Det kan jeg godt forstå, at du gerne vil, det vil de fleste af os, der kæmper i denne gruppe vist

Jeg håber alle os i denne gruppe for alle vores ønsker opfyldt og mon ikke også det lykkedes på et tidspunkt

Anmeld

31. juli 2012

Åse

Selvfølgelig gør det, det  Jeg ville bare ønske at dette aldrig ville ske for nogen. 

Anmeld

31. juli 2012

tarkoflen

Åse skriver:

Selvfølgelig gør det, det  Jeg ville bare ønske at dette aldrig ville ske for nogen. 

Jep jeg satser på, at dette forsøg er vores sidste for denne omgang

Det ville være fantastisk, hvis man kunne slippe helt for behandlinger, men sådan er det vist desværre ikke

Anmeld

31. juli 2012

Åse

Hvor lang tid har du være i behandling, hvis jeg må spørge og hvorfor er du i behandling ? Jeg håber virkelig at det lykkes...

Jeg har Inge æggeleder tilbage, har været gravid udefor livmorderen 2 gange nu i hver sin side, fordi jeg havde vandsyster i mine æggeleder, det fandt de først ud af under den sidste    graviditet, og de kunne havde fjernet vandsysterne, også var det muligvist aldrig været sket igen, jeg er stadigvæk bare så vred, os over at det er sådan et stort kontroltab, og os over at jeg hele tiden har fortalt min læge, at der er noget galt...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.