Åse skriver:
Hej igen, jeg har mangespørgsmål her for tiden, det kan godt være at de er lidt dumme nogle af dem nogle af dem, men jeg må bare vide alt. Jeg har skrvet lidt her inde og er ret ny, med alt dette. Mit spørgsmål lyder sådan må man selv bestemme hvor mange æg der bliver sat op, jeg har jo denne drøm om at kunne få 5 dejlige unger og har planlagt mit liv/ udannelse / job og alt muligt efter dette, at kunne få en dejlig stor familie. Jeg har læst mig lidt frem og påHvidovre hospital skriver de at de anbefaler 1 æg, men man må selv bestemme og på Herlev skriver de at de stater med 1 og hvis det mislykkes prøver de med 2. Jeg er lige glad om jeg få tvillinger så jeg vil helst have sat 2 æg op, men må jeg selv bestemme. Til de 3 andre jeg vil have må jeg jo så selv spare op, virkeligt surt men der er jo' pengene vær...
Hej og velkommen til.. Selvom det er en lidt kedelig gruppe at være havnet i
Nu ved jeg ikke hvor gammel du er? Men når der skal sættes æg op, handler det om mange forskellige ting. Forhistorie, Alder, tidligere behandlinger, eventuelle sygdomme, æggenes tilstand etc. Der er så mange forskellige faktorer der spiller ind når lægerne skal vudere, hvor mange æg der skal sættes op.
Når du er i behandling i det offentlige, så starter de som oftest med at sætte et æg op. Det gør de fordi en tvillingegraviditet betegnes som en risikograviditet. Så det er vist kun i sjældne og specielle tilfælde, at de sætter to æg op allerede ved første ÆO.
Hvis det kræver mere end to behandlinger for at opnå den ønskede graviditet, er de som regel til at tale med

Vi har fået sat to æg op i vores tredje og fjerde ivf.
Held og lykke med det hele.. Håber snart det første af jeres fem drømmebørn er på vej
Anmeld