Hvor mange æg ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. juli 2012

tarkoflen

Åse skriver:

Hvor lang tid har du være i behandling, hvis jeg må spørge og hvorfor er du i behandling ? Jeg håber virkelig at det lykkes...

Jeg har Inge æggeleder tilbage, har været gravid udefor livmorderen 2 gange nu i hver sin side, fordi jeg havde vandsyster i mine æggeleder, det fandt de først ud af under den sidste    graviditet, og de kunne havde fjernet vandsysterne, også var det muligvist aldrig været sket igen, jeg er stadigvæk bare så vred, os over at det er sådan et stort kontroltab, og os over at jeg hele tiden har fortalt min læge, at der er noget galt...

Du må gerne spørge.

Vi er i behandling fordi jeg har endometriose, og de mener det vil gøre det værre, hvis jeg stoppede på p-piller og prøvede selv, så vi røg direkte i IVF. Så vi har ikke været mange år undervejs, som andre har!

Vi havde første forsøg i februar, og har haft en lang pause, da jeg grundet job gik ned med stress kort tid efter forsøget, men nu er vi i gang igen, med mange flere hormoner og jeg er i behandling hos en akupunktør, så det håber jeg også kan hjælpe det på vej.

Øv hvor en træls historie du har med i bagagen kan godt forstå du er vred!

Jeg forsøger at glæde mig over, at man kan få hjælp, selvom jeg da 100% også hellere ville lave en økobaby

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2012

Åse

Så håber jeg virkelig, at i få en dejlig lille ønskebaby <3

Anmeld

31. juli 2012

tarkoflen

Åse skriver:

Så håber jeg virkelig, at i få en dejlig lille ønskebaby <3

Tusind tak og i lige måde

Anmeld

1. august 2012

Åse

Et andet spøgrsmål, Er der nogen der ved hvor meget det koster for en mand, at få de der blodprøver og tjek på sædkvslitet, på en privat klInIk? Synes kun at jeg kan finde priser til kvinder...

Anmeld

1. august 2012

Åse

Her fundet ud af hvan det sådan ca. koster 1700 kr. men vil høre om der er nogen der kender denne klinik 'Stork IVF Klinik'? http://storkivf.dk/kontakt-os/kontakt/

Anmeld

1. august 2012

Neki

Åse skriver:

Jeg ved ikke rigtig hvor vi skal i behandling henne, fordi viførst kan få en henvisning, når der er gået 3 måNeder fordi det lige er sket det kan jeg sådan set godt forstå, for kroppen og følelserne skal lige kunne følge med, selvom jeg ville ønske, at det snart kunne blive september/oktober.  En anden grund til, at jeg ikke ved hvor vi skal i behandling henne er fordi vi bor i Malmø, men min læge er i hovedstad område,jeg arbejder i Danmark og betaler skat til Danmark så der for har jeg ret til, at bruge det danske sygesystem, og vil også helst bruge det, så jeg kan forstå alt hvad der kommer til at ske. Men jeg er godt nok sur over at man ikke selv kan bestemme om der skal 1 eller 2 æg op, føler det som total kontrol tab. Må jeg spøger hvor mange behandlinger du har været igennem før det lykkes? Der var nemlig en læge på Herlev da jeg var indlagt, som jeg fortalte at i min virkelighed skulle jeg have 5 børn, hvor så den gravide læge sige til mig "ja så skal du nok adopter et par stykker" er der en begrænsning på hvor mange gange man må fortage behandlinger?

Hej igen.

Vi har indtil videre prøvet i 3 år. Har været i behandling i 1 år og 9 mdr! Jeg har været gennem 5 insemineringer og 4 reagensglasforsøg før jeg opnåede min første graviditet nogensinde i 4 ivf. Det endte så desværre med en abort i 6.uge Herefter blev jeg pludseligt spontant gravid, men den sad så udenfor livmoderen, så der fjernede de min højre æggeleder. Så jeg har været gravid to gange nu, men ingen af gangene er det endt lykkeligt

Jeg tror ikke din krop kan holde til behandling med hormoner så mange gange, og det er højst sandsyneligt derfor hun har nævnt det med adoption.

Anmeld

1. august 2012

Åse

Av det lyder godt nok hårdt, og det lyder bare heller ikke sjovt. Du må så også have haft mange hormonbehandling ikke? Jeg håber det hele ender godt...

Jeg ved ikke om jeg får mine 5 børn men det er mit mål, kender et par stykke da via. Facilitetbehandling har fået 3 børn, men det var også hvad de ønskede. de par jeg kender har først fået sat 1 æg op som blev til en lille baby og bagefter 2 æg op som blev tiltvillinger, det er lidt sjovt begge par fik kun piger. Så har et andet spørgsmål, er der flest der få piger i facilitetbehandling (har hørt ude i byen, at piger er det stærke køn) eller er det 50/50? er selv fuldstændig ligeglad, men bare for sjovt... 

Jeg snakker ikke rigtig med de par jeg kender om alt det her, da jeg ikke rigtig har sagt tilnogne alt hvad der er sket, jeg kan ikke rigtig få mig selv til at sige det, men det skal nok komme...

Anmeld

2. august 2012

Neki

Åse skriver:

Av det lyder godt nok hårdt, og det lyder bare heller ikke sjovt. Du må så også have haft mange hormonbehandling ikke? Jeg håber det hele ender godt...

Jeg ved ikke om jeg får mine 5 børn men det er mit mål, kender et par stykke da via. Facilitetbehandling har fået 3 børn, men det var også hvad de ønskede. de par jeg kender har først fået sat 1 æg op som blev til en lille baby og bagefter 2 æg op som blev tiltvillinger, det er lidt sjovt begge par fik kun piger. Så har et andet spørgsmål, er der flest der få piger i facilitetbehandling (har hørt ude i byen, at piger er det stærke køn) eller er det 50/50? er selv fuldstændig ligeglad, men bare for sjovt... 

Jeg snakker ikke rigtig med de par jeg kender om alt det her, da jeg ikke rigtig har sagt tilnogne alt hvad der er sket, jeg kan ikke rigtig få mig selv til at sige det, men det skal nok komme...

Jo..jeg har været ret mange hormonbehandlinger igennem efterhånden, og det slider altså på kroppen. Det er bestemt ikke vitaminer man går og fylder sig med.

Mht. fordelingen af piger og drenge, så hedder den vist 52% for at det er en dreng - og 48% for at det er en pige. Fuldstændig på lige fod med andre som har opnået spontan graviditet

Anmeld

2. august 2012

HopinWishin

Åse skriver:

Hej igen, jeg har mangespørgsmål her for tiden, det kan godt være at de er lidt dumme nogle af dem nogle af dem, men jeg må bare vide alt. Jeg har skrvet lidt her inde og er ret ny, med alt dette. Mit spørgsmål lyder sådan må man selv bestemme hvor mange æg der bliver sat op, jeg har jo denne drøm om at kunne få 5 dejlige unger og har planlagt mit liv/ udannelse / job og alt muligt efter dette, at kunne få en dejlig stor familie. Jeg har læst mig lidt frem og påHvidovre hospital skriver de at de anbefaler 1 æg, men man må selv bestemme og på Herlev skriver de at de stater med 1 og hvis det mislykkes prøver de med 2. Jeg er lige glad om jeg få tvillinger så jeg vil helst have sat 2 æg op, men må jeg selv bestemme. Til de 3 andre jeg vil have må jeg jo så selv spare op, virkeligt surt men der er jo' pengene vær...

I Skive kunne vi ikke umiddelbart selv vælge.. De sætter 1 æg op ved første forsøg, og derefter 2 æg.....

Anmeld

2. august 2012

Åse

Jeg tror også fra hvad jeg har læst, at der bliver først sat 1 æg op og derefter 2 hvis det ikke lykkes første eller anden gang. Men det komme hvis også an på, hvor gammel og hvorfor man ikke kan blive gravid. Ville bare ønske, at det var mig der kunne bestemme, så kunne jeg have en lille indflydelse på min krop eller på forløbet...

Jeg kan bare ikke vente, og jeg håber og krydser finger for, at det bliver bare en lille smugle nemt. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.