Appetitspring som 6 uger gammel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juli 2012

Jibbe

Ifølge ammenet.dk er der et spring ved 3 uger, 6 uger, 3 måneder og 6 måneder så det er der

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2012

pemiro

JonTri skriver:

Velbekomme... den der vidunderlige uger er fantastisk... så regner den selv ud, hvornår ungen springer... og det er rart at have en forklaring på "den nye" adfærd

Jeg tog den på engelsk, den var billigst
Og han passer perfekt til det spring de mener..
Han har nemlig opdaget sin hånd (den skal ædes nu, og han har aldrig så meget som suttet lidt på hænder), plus han er begyndt at blive bevidst om sit smil og er meget mere opmærksom på farverne/figurerne på barnevognsranden (den man kan købe med farver som kan sættes rundt i hovedenden som en sengerand)... Og legetæppet er vildt sjovt nu også..
Så noget sker der i hvert fald hos ham

Anmeld

29. juli 2012

L&V

pemiro skriver:

Heller ikke selvom det er pr måltid?
Men de beskrivelser der står om tigerspring passer utrolig godt på ham.. Men det passer med det der skal komme omkring 8 uger..
Han har i hvert fald opdaget hans hånd, og den bliver kraftigt undersøgt med munden.. Han har aldrig suttet på hans hånd før, og nu sker det HELE tiden... Plus han er ved at blive mere bevidst om hans smil, vi kan få ham til at smile bevidst ved bestemte lyde nu.
Alt dette er kommet indenfor de sidste to tre dage,

Nej det syntes jeg ikke er meget. men så er det nok nærmere et tigerspring end et appetit spring selv om appetitten til daler ved tigerspring.. Er han flaskerne?

Anmeld

29. juli 2012

pemiro

Månsson skriver:

Nej det syntes jeg ikke er meget. men så er det nok nærmere et tigerspring end et appetit spring selv om appetitten til daler ved tigerspring.. Er han flaskerne?

Han har fået flaske fra han var en uge gammel, dog med mit mælk i.
Somme tider suppleret med lidt mme.
Nu her for lidt over en uge siden gik vi over til ren mme, så det er det eneste han får nu

Anmeld

29. juli 2012

L&V

pemiro skriver:

Han har fået flaske fra han var en uge gammel, dog med mit mælk i.
Somme tider suppleret med lidt mme.
Nu her for lidt over en uge siden gik vi over til ren mme, så det er det eneste han får nu

Oki. hvor meget får han af gangen og hvor ofte

Anmeld

30. juli 2012

pemiro

Månsson skriver:

Oki. hvor meget får han af gangen og hvor ofte

Mellem 50 og 70 ml og gerne ca 10-12 gange på et helt døgn

Anmeld

30. juli 2012

L&V

pemiro skriver:

H

Hold da op det var mange gange.. Måske du sku prøve og gi større flasker lidt færre gange.

Anmeld

30. juli 2012

pemiro

Månsson skriver:

Hold da op det var mange gange.. Måske du sku prøve og gi større flasker lidt færre gange.

Hvordan prøve man det?
Skal jeg bare blive ved at holde flasken i hans mund til han fx har spist 100 ml? Og så kun gi ham 8 flasker?

Anmeld

30. juli 2012

JonTri

pemiro skriver:

Jeg tog den på engelsk, den var billigst
Og han passer perfekt til det spring de mener..
Han har nemlig opdaget sin hånd (den skal ædes nu, og han har aldrig så meget som suttet lidt på hænder), plus han er begyndt at blive bevidst om sit smil og er meget mere opmærksom på farverne/figurerne på barnevognsranden (den man kan købe med farver som kan sættes rundt i hovedenden som en sengerand)... Og legetæppet er vildt sjovt nu også..
Så noget sker der i hvert fald hos ham

Han er dygtig! Min er slet ik så bevidst. Hun har altid gnasket hænder, kan lide sin uro og smiler bevidst. Måske jeg skulle pimpe liften lidt... Så ku det være hun ville ligge deri vågen.
Vi fødte jo samme dag ik? Så de følges ad vel?

Der kommer en del spring her i starten. 12 ugers springet husker jeg som ret slemt.

Anmeld

30. juli 2012

JonTri

pemiro skriver:

Min venindes dreng fra 12 juni spiser mere ad gangen. Han fik 200 ml da de besøgte os.
Har du overvejet at give lidt mere og så holde længere pause ml måltiderne?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.