Tunmousse uden fløde - har du en opskrift?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juli 2012

Zafir

JulieE skriver:

OK... her kommer den 

2 ds tun i vand

5 blade husblas

1 tsk dijon sennap (eller anden god sennap)

1 dl mayonaisse

3 dl cremefraiche

salt og peber

Sæt husblassen i blød i mindst 10 min. Mos tunfisken fint og rør den sammen med mayo, senneap, salt og peber. Smelt husblassen (knuget fri for vand) i 1-2 spsk kogende vand og rør den i tunmassen. Bland så creme fraiche i og hæld det hele i en pæn skål og på køl 

Altsåååå Hvad er idéen med at der skal husblas i?

Jeg laver altid bare tunmouse lidt ligesom tunsalat vil jeg tro. Men jeg kalder det vidst tun mousse.. Måske er det så ikke mousse fordi jeg netop ikke putter flødeskum/husblas i? eller...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2012

JulieE

Zafir skriver:

Altsåååå Hvad er idéen med at der skal husblas i?

Jeg laver altid bare tunmouse lidt ligesom tunsalat vil jeg tro. Men jeg kalder det vidst tun mousse.. Måske er det så ikke mousse fordi jeg netop ikke putter flødeskum/husblas i? eller...

Tja... Det stod der i opskriften og den smagte godt  Tror nok det er for at gøre den mere fast (du ved, så det kan lave i små forme og stå selv og se fin ud, anrettet).

Her er Wikipedias forklaring på en mousse

http://en.wikipedia.org/wiki/Mousse  Det handler om at den skal være luftig, som jeg læser det 

Anmeld

28. juli 2012

Zafir

JulieE skriver:

Tja... Det stod der i opskriften og den smagte godt  Tror nok det er for at gøre den mere fast (du ved, så det kan lave i små forme og stå selv og se fin ud, anrettet).

Her er Wikipedias forklaring på en mousse

http://en.wikipedia.org/wiki/Mousse  Det handler om at den skal være luftig, som jeg læser det 

Efter den definition, så kan det jeg laver også kaldes mousse

Men ja - det er da smart, at man måske lige kan tylle det ud og lave små toppe eller noget? mm.

Kunne være jeg skulle prøve det, når det ikke var en almindelige weekendfrokost du ved

Anmeld

28. juli 2012

JulieE

Zafir skriver:

Efter den definition, så kan det jeg laver også kaldes mousse

Men ja - det er da smart, at man måske lige kan tylle det ud og lave små toppe eller noget? mm.

Kunne være jeg skulle prøve det, når det ikke var en almindelige weekendfrokost du ved

Min mor laver den i en randform og slår den ud inder serving og pynter med rejer og æg og sådan. Det er så fint 

Anmeld

28. juli 2012

Zafir

JulieE skriver:

Min mor laver den i en randform og slår den ud inder serving og pynter med rejer og æg og sådan. Det er så fint 

UHMMM. - ja , det er sådan noget man får ude. Det har jeg også fået til sådan fester og stads. Blir helt sulten

Anmeld

28. juli 2012

JulieE

Zafir skriver:

UHMMM. - ja , det er sådan noget man får ude. Det har jeg også fået til sådan fester og stads. Blir helt sulten

Ja... Man bliver lidt små sulten  Jeg laver det nogle gange til alm aftansmad med nybagteboller og grøntsagsstænger til. Det er så lækkert, når det er varmt 

Anmeld

28. juli 2012

Zafir

JulieE skriver:

Ja... Man bliver lidt små sulten  Jeg laver det nogle gange til alm aftansmad med nybagteboller og grøntsagsstænger til. Det er så lækkert, når det er varmt 

Det er ofte det vi kalder 'guffe nam' herhjemme, hvor det er agtige små tapas retter, som vi spiser med nybagt brød og grønsager til Måms

Men har endnu ikke lavet tun-moussen med husblas i

Anmeld

28. juli 2012

JulieE

Zafir skriver:

Det er ofte det vi kalder 'guffe nam' herhjemme, hvor det er agtige små tapas retter, som vi spiser med nybagt brød og grønsager til Måms

Men har endnu ikke lavet tun-moussen med husblas i

Det kunne godt være, jeg skulle udvidet sortimentet i en tapas-agtig retning  Det lyder så lækkert...

Anmeld

28. juli 2012

Zafir

JulieE skriver:

Det kunne godt være, jeg skulle udvidet sortimentet i en tapas-agtig retning  Det lyder så lækkert...

Det er mega læx

Anmeld

28. juli 2012

L&V

AalborgPigen skriver:

Heller ikke husblas ? Tak skal du have søde

Nope har aldrig magnet og kaste mig ud i brug af det så har bare brugt lidt ekstra af det gode mayonnaise også en tur på køl så var det alletiders Så lidt ven

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.