"Du må ikke".. Overtroiske "regler" når man venter sig! :D

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juli 2012

Muhmi

Kunne ikke finde på at købe en brugt vugge hvor jeg ikke kendte skæbnen på det barn der har ligget i den

Og herhjemme havde vi hverken tremmeseng eller barnevogn hjemme inden vi kom hjem med Silas, det blev sat op da han kom hjem

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2012

Kay

nope har ik redt sengen og barnevognen står hjemme ved mine forældre... og der bliver den indtil jeg har født

Anmeld

27. juli 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg er ikke overtroisk og ville have forberedt det hele hvis ikke den lille kom 3 uger for tidligt

Anmeld

27. juli 2012

kiwiol

Alt var klart her da vi fik nr. 3 (efternøler)

Det var det også med nr. 1 og nr. 2. Der var seng og barnevogn osv. også klart inden de kom.

Anmeld

27. juli 2012

132319

...Tage blomster med hjem fra hospitalet!

Jeg syntes det var noget vås så da jeg fik en smuk buket dagen før jeg skulle hjem efter 11 dage på neo med min søn, valgte jeg at tage den med hjem, det var synd at efterlade den syntes jeg.

Efter fire dage hjemme blev vi genindlagt da han ikke ville spise  

Jeg ved godt at det ikke har noget at sige men lidt overtroisk er man vel altid

Anmeld

27. juli 2012

Clisolka

Team Putte skriver:

HAHAHA!!!

De er jo helt ude i hampen de regler der! Slå sig selv på numsen for at modvirke modermærker kommet af forskrækkelse fra enten mus eller edderkop!!!

Jeg er helt ødelagt af grin!

Haha ja der er nogle gode nogle imellem 

Anmeld

27. juli 2012

Clisolka

OktoberMor skriver:

Hold da op! 

Sikke mange latterlige regler, det er da kun til at grine af.. Man må jo nærmest intet i denne verden så..  Jeg tager det nu ikke så tungt alt det der. 

Haha ja og der er garanteret flere 

Anmeld

27. juli 2012

-Sigrid-

Vi fulgte ingen af de der regler, og på vores bryllupsdag sov vi også i samme seng, sammen med vores datter Vi har nu været lykkelig gift i 62 dage

Anmeld

28. marts 2014

linea hansen

Babymor1013 skriver:

Haha ja jeg rystede altså lidt på hovedet af alt det overtro... Jeg redte dog ikke sengen før, fordi hun ikke brugte den - dog hentede vi barnevognen 6 uger før hun kom. Vi samlede den blot ikke 

Jeg har samlet mange af dem på min blog - jeg klipper dem lige ind i tråden: 

• Hvis man får barnevogn hjem før baby forbliver den tom...(egentlig hedder det:  Man må ikke gå hjem fra butikken med en tom barnevogn, for så kommer der aldrig et barn i den. Og med nr. to er vognen jo allerede hjemme, så man går ikke hjem med en tom vogn.)
  • Hvis man reder babys seng før fødslen dør baby for at djævelen ikke skal kunne taget det nyfødte barn, ligesom man tidligere holdt barnets navn hemmeligt lige til dåben for at djævelen ikke skulle kunne kalde på det.
  • Hvis man laver dåbskjolen til en baby der ikke er født, vil barnet blive begravet i den...
  • Hvis barnet er rødhåret varsler det ulykke for den nærmeste familie i bla holland (skyldes vist nok vikingernes togter)
  • Hvis man opkalder et barn efter en død søskende vil barnet følge efter...
  • Rødhårede børn er hidsige
  • Hvid/lyshåret børn er svage
  • Hvis den gravide så en hare, drak af en skåret kop eller spiste en skive brød, der var skåret i ville barnet blive født med hareskår.
  • Det ville også være uheldigt, hvis hun kiggede gennem et nøglehul - for så blev barnet skeløjet.
  • Barnet ville få et modermærke, hvis kvinden blev forskrækket over f.eks. en mus eller edderkop. Det kunne dog modvirkes ved at slå sig selv på rumpen.
  • Gik den vordende mor under en tørresnor, hvor der var hængt tøj til tørre, ville barnet blive kvalt under fødslen.

Oki nogle af dem havde jeg aldrig hørt men min mor og søster er meget overtroisk og må ærlig sige at jeg ikke kunne holde masken for jeg er slet ikke overtroisk overhovedet men de var helt oppe og køre den ene blev sur fordi min forlovede ha de købt vugge og tremme seng da jeg var 6 uger henne og min mor blev sur da vi sagde vi ville købe en barnevogn så mente hun at den skulle hjem til hende og så ellers ville mit barn død :/ 

Anmeld

28. marts 2014

LilleSmølf

linea hansen skriver:

Oki nogle af dem havde jeg aldrig hørt men min mor og søster er meget overtroisk og må ærlig sige at jeg ikke kunne holde masken for jeg er slet ikke overtroisk overhovedet men de var helt oppe og køre den ene blev sur fordi min forlovede ha de købt vugge og tremme seng da jeg var 6 uger henne og min mor blev sur da vi sagde vi ville købe en barnevogn så mente hun at den skulle hjem til hende og så ellers ville mit barn død :/ 

Tråden er fra 2012

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.