"Du må ikke".. Overtroiske "regler" når man venter sig! :D

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

47.093 visninger
30 svar
6 synes godt om
27. juli 2012

OktoberMor

Hej alle.  

Jeg plejer sådan set at ryste på hovedet af alle de overtroiske regler der er, både i hverdagen men også her i graviditeten, jeg syntes det er noget værre fis.. Nu har jeg vasket alt sengetøj som vi har købt, spørgsmålet er om jeg bare skal ligge det på hylden eller godt må putte sengetøj på??

Hvor overtroiske er i med hensyn til at man ikke må rede sengen/ ligge sengetøj på dynen, før baby er født.. Gjorde i det bare? eller ventede i til efter fødslen?  

Og hvad med barnevognen, havde i den hjemme inden fødslen? 

Fortæl gerne hvis der er andre overtroiske "regler"... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2012

Sandra09

Ja jeg puttede senge tøj på og gjorde sengen fin .. og jeg jeg havde også barnevognen hjemme inden fødsel .. ryster lidt på hovedet af alt det der overtro ..

Anmeld

27. juli 2012

Frøken J.

OktoberMor skriver:

Hej alle.  

Jeg plejer sådan set at ryste på hovedet af alle de overtroiske regler der er, både i hverdagen men også her i graviditeten, jeg syntes det er noget værre fis.. Nu har jeg vasket alt sengetøj som vi har købt, spørgsmålet er om jeg bare skal ligge det på hylden eller godt må putte sengetøj på??

Hvor overtroiske er i med hensyn til at man ikke må rede sengen/ ligge sengetøj på dynen, før baby er født.. Gjorde i det bare? eller ventede i til efter fødslen?  

Selvom jeg godt ved det er pjat, er jeg alligevel overtroisk Redte ikke seng og havde ikke vognen hjemme. Better safe than sorry

Anmeld

27. juli 2012

Mor til Mike

OktoberMor skriver:

Hej alle.  

Jeg havde hverken barnevognen hjemme eller havde redt sengen, nok mest fordi jeg ikke synes at sengetøjet skulle blive 'støvet' når det ikke er taget i brug.

Anmeld

27. juli 2012

JS<3

Jeg har reedt sengen, og har også barnevogn hjemme (:

Anmeld

27. juli 2012

anynom

Man må heller ikke hænge babys tøj til tørre for så bliver baby kvalt i navlestrengen

Anmeld

27. juli 2012

Clisolka

Hej alle.  

Haha ja jeg rystede altså lidt på hovedet af alt det overtro... Jeg redte dog ikke sengen før, fordi hun ikke brugte den - dog hentede vi barnevognen 6 uger før hun kom. Vi samlede den blot ikke 

Jeg har samlet mange af dem på min blog - jeg klipper dem lige ind i tråden: 

• Hvis man får barnevogn hjem før baby forbliver den tom...(egentlig hedder det:  Man må ikke gå hjem fra butikken med en tom barnevogn, for så kommer der aldrig et barn i den. Og med nr. to er vognen jo allerede hjemme, så man går ikke hjem med en tom vogn.)
  • Hvis man reder babys seng før fødslen dør baby for at djævelen ikke skal kunne taget det nyfødte barn, ligesom man tidligere holdt barnets navn hemmeligt lige til dåben for at djævelen ikke skulle kunne kalde på det.
  • Hvis man laver dåbskjolen til en baby der ikke er født, vil barnet blive begravet i den...
  • Hvis barnet er rødhåret varsler det ulykke for den nærmeste familie i bla holland (skyldes vist nok vikingernes togter)
  • Hvis man opkalder et barn efter en død søskende vil barnet følge efter...
  • Rødhårede børn er hidsige
  • Hvid/lyshåret børn er svage
  • Hvis den gravide så en hare, drak af en skåret kop eller spiste en skive brød, der var skåret i ville barnet blive født med hareskår.
  • Det ville også være uheldigt, hvis hun kiggede gennem et nøglehul - for så blev barnet skeløjet.
  • Barnet ville få et modermærke, hvis kvinden blev forskrækket over f.eks. en mus eller edderkop. Det kunne dog modvirkes ved at slå sig selv på rumpen.
  • Gik den vordende mor under en tørresnor, hvor der var hængt tøj til tørre, ville barnet blive kvalt under fødslen.

Anmeld

27. juli 2012

lycly

Jeg redte seng, lagde tøj i kommoden osv under min graviditet. Men mht barnevognen, der var jeg meget overtroisk Vi hentede først barnevognen den dag vi tog hjem fra hospitalet

Anmeld

27. juli 2012

Stumpen

Jeg vaskede tøj, lagde det på plads, havde barnevognen hjemme, gjorde vuggen klar = dyne og sengetøj var klar, men ikke lagt på og tror egentlig jeg gjorde det mere af respekt for min mor end pga overtroen 

Det samme til barnedåben - de blev lagt ud og sove og fik tisset i bleen inden dåbskjolen kom af - mere af tradition end overtro 

Anmeld

27. juli 2012

Team Putte

Babymor2010 skriver:

Haha ja jeg rystede altså lidt på hovedet af alt det overtro... Jeg redte dog ikke sengen før, fordi hun ikke brugte den - dog hentede vi barnevognen 6 uger før hun kom. Vi samlede den blot ikke 

Jeg har samlet mange af dem på min blog - jeg klipper dem lige ind i tråden: 

• Hvis man får barnevogn hjem før baby forbliver den tom...(egentlig hedder det:  Man må ikke gå hjem fra butikken med en tom barnevogn, for så kommer der aldrig et barn i den. Og med nr. to er vognen jo allerede hjemme, så man går ikke hjem med en tom vogn.)
  • Hvis man reder babys seng før fødslen dør baby for at djævelen ikke skal kunne taget det nyfødte barn, ligesom man tidligere holdt barnets navn hemmeligt lige til dåben for at djævelen ikke skulle kunne kalde på det.
  • Hvis man laver dåbskjolen til en baby der ikke er født, vil barnet blive begravet i den...
  • Hvis barnet er rødhåret varsler det ulykke for den nærmeste familie i bla holland (skyldes vist nok vikingernes togter)
  • Hvis man opkalder et barn efter en død søskende vil barnet følge efter...
  • Rødhårede børn er hidsige
  • Hvid/lyshåret børn er svage
  • Hvis den gravide så en hare, drak af en skåret kop eller spiste en skive brød, der var skåret i ville barnet blive født med hareskår.
  • Det ville også være uheldigt, hvis hun kiggede gennem et nøglehul - for så blev barnet skeløjet.
  • Barnet ville få et modermærke, hvis kvinden blev forskrækket over f.eks. en mus eller edderkop. Det kunne dog modvirkes ved at slå sig selv på rumpen.
  • Gik den vordende mor under en tørresnor, hvor der var hængt tøj til tørre, ville barnet blive kvalt under fødslen.

HAHAHA!!!

De er jo helt ude i hampen de regler der! Slå sig selv på numsen for at modvirke modermærker kommet af forskrækkelse fra enten mus eller edderkop!!!

Jeg er helt ødelagt af grin!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.