"Du må ikke".. Overtroiske "regler" når man venter sig! :D

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juli 2012

TeamRocket

Vi er ikke overtroiske og brød da vist nogle fjollede regler tror jeg. Dog redte vi ikke seng op da jeg ikke synes der skulle komme støv osv i. Men tingene blev vasket, og barnevognen kom hjem på forhånd. Og vores to lever i bedste velgående

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2012

samantha1986

OktoberMor skriver:

Hej alle.  

Jeg plejer sådan set at ryste på hovedet af alle de overtroiske regler der er, både i hverdagen men også her i graviditeten, jeg syntes det er noget værre fis.. Nu har jeg vasket alt sengetøj som vi har købt, spørgsmålet er om jeg bare skal ligge det på hylden eller godt må putte sengetøj på??

Hvor overtroiske er i med hensyn til at man ikke må rede sengen/ ligge sengetøj på dynen, før baby er født.. Gjorde i det bare? eller ventede i til efter fødslen?  

Og hvad med barnevognen, havde i den hjemme inden fødslen? 

Fortæl gerne hvis der er andre overtroiske "regler"... 

Jeg havde barnevognen hjemme før jeg blev gravid. Vi kunne købe en næsten ny billigt af min kusine.

Sengen fik lagn på, og hendes lift og dyne blev gjort klar med sengetøj og hun er lige som hun skal være.

Jeg tror ikke på det. Hvis der var noget galt med den lille så var der det jo nok også selv om man ikke gjorde tingene klar eller havde dem hjemme.

Anmeld

27. juli 2012

MortilElias2010

Sengen var redt, bamserne på plads, barnevognen var hjemme og alt andet - overtro = fis i en hornlygte 

Anmeld

27. juli 2012

chael

Jeg er en del overtroisk.

Jeg følger "reglerne".

Fik ikke barnevognen hjem, før end efter jeg havde født, redte ikke seng osv. Gjorde ting klar til det, med at vaske osv, men det var det eneste.

*C

Anmeld

27. juli 2012

KarinaA

Team Putte skriver:

HAHAHA!!!

De er jo helt ude i hampen de regler der! Slå sig selv på numsen for at modvirke modermærker kommet af forskrækkelse fra enten mus eller edderkop!!!

Jeg er helt ødelagt af grin!

Enig ! 

Anmeld

27. juli 2012

OktoberMor

Sandra09 skriver:

Ja jeg puttede senge tøj på og gjorde sengen fin .. og jeg jeg havde også barnevognen hjemme inden fødsel .. ryster lidt på hovedet af alt det der overtro ..

Kan høre vi har det lidt på samme måde. 

Anmeld

27. juli 2012

OktoberMor

Frøken J. skriver:

Selvom jeg godt ved det er pjat, er jeg alligevel overtroisk Redte ikke seng og havde ikke vognen hjemme. Better safe than sorry

Der skal også være plads til at vi alle har forskellige meninger, det syntes jeg kun er spændende. 

Anmeld

27. juli 2012

OktoberMor

Babymor2010 skriver:

Haha ja jeg rystede altså lidt på hovedet af alt det overtro... Jeg redte dog ikke sengen før, fordi hun ikke brugte den - dog hentede vi barnevognen 6 uger før hun kom. Vi samlede den blot ikke 

Jeg har samlet mange af dem på min blog - jeg klipper dem lige ind i tråden: 

• Hvis man får barnevogn hjem før baby forbliver den tom...(egentlig hedder det:  Man må ikke gå hjem fra butikken med en tom barnevogn, for så kommer der aldrig et barn i den. Og med nr. to er vognen jo allerede hjemme, så man går ikke hjem med en tom vogn.)
  • Hvis man reder babys seng før fødslen dør baby for at djævelen ikke skal kunne taget det nyfødte barn, ligesom man tidligere holdt barnets navn hemmeligt lige til dåben for at djævelen ikke skulle kunne kalde på det.
  • Hvis man laver dåbskjolen til en baby der ikke er født, vil barnet blive begravet i den...
  • Hvis barnet er rødhåret varsler det ulykke for den nærmeste familie i bla holland (skyldes vist nok vikingernes togter)
  • Hvis man opkalder et barn efter en død søskende vil barnet følge efter...
  • Rødhårede børn er hidsige
  • Hvid/lyshåret børn er svage
  • Hvis den gravide så en hare, drak af en skåret kop eller spiste en skive brød, der var skåret i ville barnet blive født med hareskår.
  • Det ville også være uheldigt, hvis hun kiggede gennem et nøglehul - for så blev barnet skeløjet.
  • Barnet ville få et modermærke, hvis kvinden blev forskrækket over f.eks. en mus eller edderkop. Det kunne dog modvirkes ved at slå sig selv på rumpen.
  • Gik den vordende mor under en tørresnor, hvor der var hængt tøj til tørre, ville barnet blive kvalt under fødslen.

Hold da op! 

Sikke mange latterlige regler, det er da kun til at grine af.. Man må jo nærmest intet i denne verden så..  Jeg tager det nu ikke så tungt alt det der. 

Anmeld

27. juli 2012

Thereseh

OktoberMor skriver:

Hej alle.  

Jeg plejer sådan set at ryste på hovedet af alle de overtroiske regler der er, både i hverdagen men også her i graviditeten, jeg syntes det er noget værre fis.. Nu har jeg vasket alt sengetøj som vi har købt, spørgsmålet er om jeg bare skal ligge det på hylden eller godt må putte sengetøj på??

Hvor overtroiske er i med hensyn til at man ikke må rede sengen/ ligge sengetøj på dynen, før baby er født.. Gjorde i det bare? eller ventede i til efter fødslen?  

Og hvad med barnevognen, havde i den hjemme inden fødslen? 

Fortæl gerne hvis der er andre overtroiske "regler"... 

Vi fik barnevognen hjem inden Isaac kom til verden, og der var SÅ mange der rystede på hovedet og sagde at "det må man jo ikke, det betyder uheld".... Men altså... Om det var derfor jeg gik 13 dage over tid, tvivler jeg nu på 

Anmeld

27. juli 2012

OktoberMor

Stumpen skriver:

Jeg vaskede tøj, lagde det på plads, havde barnevognen hjemme, gjorde vuggen klar = dyne og sengetøj var klar, men ikke lagt på og tror egentlig jeg gjorde det mere af respekt for min mor end pga overtroen 

Det samme til barnedåben - de blev lagt ud og sove og fik tisset i bleen inden dåbskjolen kom af - mere af tradition end overtro 

Okay..  

Ja det der med barnedåben og at den skal sove i kjolen osv, det siger min mor også.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.