Jeg synes ikke du skal bekymre dig om, om andre eventuelt synes du ville være en dårlig mor, hvis ikke du ammer dit kommende barn, eller lytte til om du burde eller ikke burde. For det er kun dig, som er dig og som lever netop DIT/jeres liv, og derfor kun dig, som kan mærke, hvad der er bedst for dig/jer!
Jeg synes du er den bedste mor for dine børn, hvis du lytter til dit hjerte og din mavefornemmelse og gør det, du føler er det rigtige!
Jeg er som udgangspunkt for amning, fordi det er det naturlige. Men jeg er langt fra pro amme-mafia, og jeg er selv klar over, at der er en risiko for, at jeg må droppe amningen med et eventuelt barn nummer to, da jeg havde en efterfødselsreaktion med den første, hvilket bestemt ikke blev bedre af at jeg ammede (jeg holdt dog ud i næsten 11 måneder til min søn selv sagde stop, men mærkede tydeligt en bedring i humøret efter ammestoppet). Så jeg vil, når det forhåbentlig engang bliver relevant for mig, kun lytte til mig selv og afgøre, om jeg vil amme eller ej med barn nummer to
Jeg har som dig ligeledes tanker om, hvorvidt jeg ville have tid nok til nærvær og kvaqlitetstid med min ældste dreng, hvis jeg skulle amme 10 gange i døgnet med hans lillebror-æ eller søster, som jeg gjorde det med ham i en lang periode.
Anmeld