er jeg en dårlig mor fordi jeg måske ik ville amme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. august 2012

Fru.Mäes <3

Overhovede IKKE!!

Så er jeg HVERT FALD en dårlig mor..

Vi venter os en lille datter her i slutningen af september og jeg skal IKKE amme.. Har taget den beslutning at jeg ikke engang vil forsøge!

Mange har sagt "Du skal da givet det et forsøg" - men NIX! 

Min krop og mit barn - jeg har ikke lyst til at amme også vil jeg hellere ikke forsøge!! Ammede mit første barn i en månede og det var det VÆRSTE!! 

Så lyt til dig selv og mærk efter - hvad er bedst for DIG..

Rikke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2012

aya-zia

Schonert skriver:

Som sagt er jeg en dårlig mor fordi jeg måske ikke ville amme? 

Sagen er at til september skulle lillebror grene ankomme, ville helt amme. Men storbror ville kun være 16 mdr ca. og jeg er få det meste alene mor da min kæreste aarbjeder nat og sover storset hele dagen og jeg kan huske med storbror jeg lavet ikke andet ind at ligge at give ham mad. Hvad hvis det bliver det samme igen?
Så ville jeg heller ikke have samme muligehed få at tag mig  storbror hvis jeg ligger og ammer hele tiden, og ved ammning kan jeg ikke bare lige stoppe hvis storbror laver noget han IKKE må, som jeg kan med flaske? 

Så er jeg en dårlige mor hvis jeg valger at lad vær? Er virklige forvirret slev? Håber nogen lige kan hjæpe, eller om de har vært der slev. 

NEJ du er ikke en dårlig mor...

jeg har ikke ammet nogle af mine...

jeg sage det til personalet på sygehuset inde jeg fødste at jeg IKKE ville amme...

det respekterede de og jeg fik piller der stoppede min mælk 2 timer efter fødslen... sådan var det med begge mine børn...

jeg har 17 måneder mellem pigerne og fortryder ikke 1 sekundt jeg har valgt amningen fra...

jeg har store sunde piger og jeg føler jeg har haft beder overskud til dem begge end hvis jeg har ammet... ikke at jeg kan sige det med 100% sikker hed... men det er bare en følse jeg har...

du skal gøre hvad du har det bedst med... og føler du at det er bedst med falske SÅ GØR DET... og ik lyt til alle dem som siger det er det forkerte valg... for det er DINE børn og det er DIT valg

Anmeld

5. august 2012

Kløver

Har ikke læst tråden, men jeg synes du skal gøre hvad der passer ind, men det er jo individuelt fra abarn til barn, hvor ofte de spiser og hvor meget. Her spiser den lille meget ofte når hun er vågen, har 14 mdr mellem mine, og min mand arbejder også nat. Du er velkommen til at
Skrive privat

Anmeld

6. august 2012

Ansemusen

Jeg synes ikke du skal bekymre dig om, om andre eventuelt synes du ville være en dårlig mor, hvis ikke du ammer dit kommende barn, eller lytte til om du burde eller ikke burde. For det er kun dig, som er dig og som lever netop DIT/jeres liv,  og derfor kun dig, som kan mærke, hvad der er bedst for dig/jer!

Jeg synes du er den bedste mor for dine børn, hvis du lytter til dit hjerte og din mavefornemmelse og gør det, du føler er det rigtige!

Jeg er som udgangspunkt for amning, fordi det er det naturlige. Men jeg er langt fra pro amme-mafia, og jeg er selv klar over, at der er en risiko for, at jeg må droppe amningen med et eventuelt barn nummer to, da jeg havde en efterfødselsreaktion med den første, hvilket bestemt ikke blev bedre af at jeg ammede (jeg holdt dog ud i næsten 11 måneder til min søn selv sagde stop, men mærkede tydeligt en bedring i humøret efter ammestoppet). Så jeg vil, når det forhåbentlig engang bliver relevant for mig, kun lytte til mig selv og afgøre, om jeg vil amme eller ej med barn nummer to  Jeg har som dig ligeledes tanker om, hvorvidt jeg ville have tid nok til nærvær og kvaqlitetstid med min ældste dreng, hvis jeg skulle amme 10 gange i døgnet med hans lillebror-æ eller søster, som jeg gjorde det med ham i en lang periode.

Anmeld

6. august 2012

modesty

Nu skal du stoppe med at gå rundt og bekymre dig. 

Du giver det en chance og ser hvordan det går. Det kan være at lilles ammemønster er helt anderledes end storebrors og at det slet ikke bliver et problem.

Hvis det bliver et problem, så går du over til flasken. Du har prøvet det før, har alle flaskerne, så det bliver helt fint, hvis det er løsningen.

Det er en god plan.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.