er jeg en dårlig mor fordi jeg måske ik ville amme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juli 2012

fairlady

Synes da heller ikke du er en dårlig mor, fordi du ikke vil amme.

Men hvor er det lette i at give flaske?!

Du har selv givet flaske før, så du må jo vide hvor meget arbejde der er i at blande, varme op og gøre flasker rene....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2012

Frøken J.

Schonert skriver:

Jeg ville besmet prøve at få det til a hænge samme.
Men det bare hvis nu ikke gøre - alt det negativ.

Det bare jeg tænker herre meget på det få tiden, og det kan få mig helt trist på måde begrund a det. Så a med det.  

Hold op med det - Tænk på det positive! Måske fungerer det bare fint - Måske ikke, men det er så hvad det er. Det er jo ikke en dødsdom at have et flaskebarn, men jeg er nok lidt ammefanatisk på den måde, at jeg synes man skylder sig selv og sit barn at prøve, med mindre man har problemer med det af fysisk eller psykisk art

Anmeld

27. juli 2012

Zafir

Jeg syntes du tænker helt forkert omkring det. - I mit hovede er det meget nemmere, hvis man ammer sit barn, så skal man ikke huske at tage flasker med, skolde dem osv osv osv...

Så er det jo 'bare' at tage storebror med under armen og så har du jo babserne med. Så behøver du jo kun at have bleer med også. Og det skal du alligevel have med til storebror.

Man kan jo amme OVERALT, uden problemer...

Og i øvrigt, så er børn jo også forskellige. Idun var MEGA babsoman og kunne ligge og hyggebabse i EVIGHEDER... Men Frigg: 1-2-3, så havde hun tømt en babs også den anden også gad hun ikke ligge der mere. Så skulle der ske noget andet. Så børn er forskellige.

Om du er en dårlig mor, hvis du vælger ikke at amme. Det skal jeg ikke afgøre. jeg er MEGA PRO amning, og syntes IKKE at det er noget man burde vælge fra, hvis det er et valg. Der er alt for mange gode argumenter, FOR at amme, end at fravælge det.

Men det er din egen afgørelse. jeg sytnes bare du har forkerte tanker omkring det.

Anmeld

27. juli 2012

Mor til Ella

Schonert skriver:

Som sagt er jeg en dårlig mor fordi jeg måske ikke ville amme? 

Sagen er at til september skulle lillebror grene ankomme, ville helt amme. Men storbror ville kun være 16 mdr ca. og jeg er få det meste alene mor da min kæreste aarbjeder nat og sover storset hele dagen og jeg kan huske med storbror jeg lavet ikke andet ind at ligge at give ham mad. Hvad hvis det bliver det samme igen?
Så ville jeg heller ikke have samme muligehed få at tag mig  storbror hvis jeg ligger og ammer hele tiden, og ved ammning kan jeg ikke bare lige stoppe hvis storbror laver noget han IKKE må, som jeg kan med flaske? 

Så er jeg en dårlige mor hvis jeg valger at lad vær? Er virklige forvirret slev? Håber nogen lige kan hjæpe, eller om de har vært der slev. 

Uanset hvad du bestemmer dig for er du ikke en dårlig mor, af den grund 

Men kender alt til følelsen, jeg stoppede fordi jeg fik det enormt dårligt af det, det tog lang tid at acceptere at det var nødvendigt, for at kunne være der for mit barn.....

Men hun er glad og tilfreds, så noget gøre den "dårlige" mor jo rigtigt

Anmeld

27. juli 2012

KarinaA

jeg kan slet ikke forstå hvad problematikken er ? 

jeg venter selv barn nr. to, og til den tid er der altså kun 13 måneder imellem børnene.. men et skal da på ingen måde hindre mig i at give mit barn alt det bryst det overhoved vil have.. det er trods alt det sundeste for barnet, om ikke andet så bare til barnet er 6 måneder... 

går din store dreng ikke i dagpleje/vuggestue ?? så har du jo hele dagen alene med den bette .. 

om du vælger flaske eller bryst er der ikke den store forskel på mht. bare at kunne stoppe midt i det hele.. den lille skal jo helst ikke have afbrudte måltider uanset om det er mme eller mm .. 

har u prøvet at snakke med din jm om det ??

jeg synes ikke man er en dårlig mor fordi man ikke ammer, men jeg synes at der virkelig skal være en god grund til at man fravælger det sundeste for sit barn.. 

Anmeld

27. juli 2012

TeamRocket

Hvis flaskebørn har dårlige mødre bør vi nok melde en del forældre til kommunen nu, inkl mig. Synes det er noget pjat at der sidder nogle og ophæver sig selv og siger flaske er for dårlige mødre Ehm, okaaaay så siger vi det. Amning eller flaske, det er et fedt- vælg det der gør dig og baby gladest! Og lad aldrig nogen fortælle dig du er en dårlig mor- og hvis de gør- så lov mig du sparker noget seriøst røv og giver dem verbale tæv!

Anmeld

28. juli 2012

gædde/gitte

TeamRocket skriver:

Hvis flaskebørn har dårlige mødre bør vi nok melde en del forældre til kommunen nu, inkl mig. Synes det er noget pjat at der sidder nogle og ophæver sig selv og siger flaske er for dårlige mødre Ehm, okaaaay så siger vi det. Amning eller flaske, det er et fedt- vælg det der gør dig og baby gladest! Og lad aldrig nogen fortælle dig du er en dårlig mor- og hvis de gør- så lov mig du sparker noget seriøst røv og giver dem verbale tæv!

Anmeld

28. juli 2012

B&J

nej det er du bestemt ikke det var meningen jeg ville amme daniel men men det kunne han ikke finde ud af så vi gav flasken 3mdr efter jeg havde født blev jeg såå syg og der kunne min kæreste give ham flaske ej hvor er jeg glad for at han valgte flasken... og han var en små spiser så det var 100% nemmer..

så næste gang vi skal have en lille ny så bliver det også flaske barn

Anmeld

28. juli 2012

Mother-love

Du er ikke en dårlig mor hvis du vælger dit barn skal være flaskebarn. For hold da op hvor ville der være mange dårlige mødre incl mig selv. Jeg havde det rigtig svært med at isabella skulle på flaske da hun var en mdr. For jeg var sikker på jeg også var en dårlig mor. Men som min sp sagde en god mor sidder altså ikke i brysterne. Jeg havde simpelthen ikke nok mælk til isabella så hun skreg 24-7 i tre uger. Da hun kom på flaske var der intet og hun har været det letteste barn siden.

Jeg er forberedt på at det måske kunne ske når vi engang får en mere. Men jeg vil starte med at amme og se hvad der sker.
Jeg synes du skal starte med at amme, og så se tiden an. Du kan jo se hvordan det går de første 14 dage hvor din mand også er hjemme.
Det kan jo være at det er nemmere end du troede. Og barnet er jo sikkert også anerledes end den første.
Ville give det en chance for så har du jo prøvet.

Anmeld

28. juli 2012

Frk.S

Nu kan jeg se, at det er også er det du har tænkt dg, men jeg ville da sige at jeg synes du skal prøve og se hvordan det går (når nu du skriver at du helst vil amme).

Hvis det så bare slet ikke fungerer for jer, så er du bestemt ikke nogen dårlig mor, hvis du må begynde at give flaske i stedet for. 

Som mange andre skriver så er der jo også stor forskel på børn. Det  kan jo sagtens være, at nr. 2 ikke skal hænge i babsen hele tiden.
Jeg er i hvert fald sikker på, at det havde været mere besværligt for mig at give flaske. Freja var enormt hurtig til at spise ved mig. Og babsen var jo lige"ved hånden" - og ingen rensning af flasker, varmning af mælk osv.

Så giv det da et forsøg, og hvis det bare ikke fungerer, så gå  over til flaske UDEN at tro det gør dig til en dårlig mor! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.