er jeg en dårlig mor fordi jeg måske ik ville amme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.959 visninger
24 svar
0 synes godt om
27. juli 2012

Schonert

Som sagt er jeg en dårlig mor fordi jeg måske ikke ville amme? 

Sagen er at til september skulle lillebror grene ankomme, ville helt amme. Men storbror ville kun være 16 mdr ca. og jeg er få det meste alene mor da min kæreste aarbjeder nat og sover storset hele dagen og jeg kan huske med storbror jeg lavet ikke andet ind at ligge at give ham mad. Hvad hvis det bliver det samme igen?
Så ville jeg heller ikke have samme muligehed få at tag mig  storbror hvis jeg ligger og ammer hele tiden, og ved ammning kan jeg ikke bare lige stoppe hvis storbror laver noget han IKKE må, som jeg kan med flaske? 

Så er jeg en dårlige mor hvis jeg valger at lad vær? Er virklige forvirret slev? Håber nogen lige kan hjæpe, eller om de har vært der slev. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2012

OktoberMor

Schonert skriver:

Sagen er at til september skulle lillebror grene ankomme, ville helt amme. Men storbror ville kun være 16 mdr ca. og jeg er få det meste alene mor da min kæreste aarbjeder nat og sover storset hele dagen og jeg kan huske med storbror jeg lavet ikke andet ind at ligge at give ham mad. Hvad hvis det bliver det samme igen?
Så ville jeg heller ikke have samme muligehed få at tag mig  storbror hvis jeg ligger og ammer hele tiden, og ved ammning kan jeg ikke bare lige stoppe hvis storbror laver noget han IKKE må, som jeg kan med flaske? 

Så er jeg en dårlige mor hvis jeg valger at lad vær? Er virklige forvirret slev? Håber nogen lige kan hjæpe, eller om de har vært der slev. 

Inden du tager alt det negative på forskud, har du så overvejet at se tiden an, se hvordan det kommer til at passe ? Inden du fravælger amning, som jo er det bedste så prøv det først.. Måske det ikke er så slemt som det lige ser ud til? 

Men nej, du er ikke en dårlig mor, fordi du vælger at lade være med at amme, men der skal være en god grund til at stoppe.. 

Anmeld

27. juli 2012

raca

der er stor forskel på børn..

for mig har amning været langt den letteste løsning.

og selvom din mand arbejder nat, bør han vel ikke sove mere end 7-8  timer  så han kan vel godt enten hente eller aflevere den store i pasning.

min den store ammede konstant det første stykke tid.

den lille ammede med passende intervaller. vist 1-4 timer.  så der var masser af tid til den store..

fra 14 dage efter fødslen var jeg alene fra kl 6-17 hver dag og det var ikke et problem. overhovdet..

så jeg syntes du skal se tiden an og se hvordan det går, når du har ammet ca 3 uger også kræve at din mand holder barsel i de 14 dage han har ret til.

og flaske cirkusset tager jo også en del tid og de får vel oftes hård mave af det. i en periode.

Anmeld

27. juli 2012

Team Putte

Schonert skriver:

Min datter er snart 5 uger og vi prøvede amningen, men mælken ville ik løbe til.. var lidt modstander af flasken, men fik at vide mange steder fra at en god mor ik sidder i brysterne!

Du kan jo evt. amme den første uge så lillebror får råmælken med alt det gode i og så bruge 2. uge på at gå over på flaske De fleste fædre har jo barsel i 14 dage og så kan han jo holde øje med den store

Anmeld

27. juli 2012

Frøken J.

Schonert skriver:

Du er IKKE en dårlig mor pga. det.

Men jeg må ærligt sige, at det ikke er en årsag jeg ville droppe amning for.. Jeg ville forsøge at få det til at hænge sammen, hvis du ellers ikke har problemer med amning. Du kan jo prøve at se det an, giv det en chance i stedet for at tænke negativt på forhånd. Hvem ved, måske går det nemt!

Anmeld

27. juli 2012

Schonert

OktoberMor skriver:

Inden du tager alt det negative på forskud, har du så overvejet at se tiden an, se hvordan det kommer til at passe ? Inden du fravælger amning, som jo er det bedste så prøv det først.. Måske det ikke er så slemt som det lige ser ud til? 

Men nej, du er ikke en dårlig mor, fordi du vælger at lade være med at amme, men der skal være en god grund til at stoppe.. 

Det bare det jeg helt tiden går og tænker på, ;/ ' og nu ville jeg bare a med det. så derfor er det kommet ud nu. 

Jeg ville bestemt osse prøve, men det bare alle de tænker der flyver rundt. 

Anmeld

27. juli 2012

chael

Nej det er du bestemt ikke.

Men jeg ville klart råde dig til at prøve, det kan være det går nemmere denne gang

Og fungere det ikke, ja, så har du jo altid flasken at falde tilbage på

*C

Anmeld

27. juli 2012

Schonert

raca skriver:

der er stor forskel på børn..

for mig har amning været langt den letteste løsning.

og selvom din mand arbejder nat, bør han vel ikke sove mere end 7-8  timer  så han kan vel godt enten hente eller aflevere den store i pasning.

min den store ammede konstant det første stykke tid.

den lille ammede med passende intervaller. vist 1-4 timer.  så der var masser af tid til den store..

fra 14 dage efter fødslen var jeg alene fra kl 6-17 hver dag og det var ikke et problem. overhovdet..

så jeg syntes du skal se tiden an og se hvordan det går, når du har ammet ca 3 uger også kræve at din mand holder barsel i de 14 dage han har ret til.

og flaske cirkusset tager jo også en del tid og de får vel oftes hård mave af det. i en periode.

Min kæreste har brug få mere søvn, da han ikke altid sover når han sover - MEGET svært at forklar. så han sover omkring 9-10 timer når han kommer hjem :/ 

Ved godt han har kærv på 14 dage barsle, man hvis han holder det kan det være ham midster sit arbjede a det, fordi det kun er periode arbjede han har. Så det kan være han ikke holder noget, det ser vi an på hvad hans arbjede siger. 

Vi har nok flasker til en hele dag og nat, så de kun skal vaskes og gøre klar engang i dønget, da storbror blev flaske baby som 2-3 mdr da han fik MEGET dårlig mave a amming.

Anmeld

27. juli 2012

OktoberMor

Schonert skriver:

Det bare det jeg helt tiden går og tænker på, ;/ ' og nu ville jeg bare a med det. så derfor er det kommet ud nu. 

Jeg ville bestemt osse prøve, men det bare alle de tænker der flyver rundt. 

Når okay. på den måde..  

Det lød bare som om du allerede havde bestemt dig for hvad du ville gøre..  Men syntes det lyder som en god ide at prøve det først og så kan du altid se tiden an.. 

Anmeld

27. juli 2012

Schonert

Frøken J. skriver:

Du er IKKE en dårlig mor pga. det.

Men jeg må ærligt sige, at det ikke er en årsag jeg ville droppe amning for.. Jeg ville forsøge at få det til at hænge sammen, hvis du ellers ikke har problemer med amning. Du kan jo prøve at se det an, giv det en chance i stedet for at tænke negativt på forhånd. Hvem ved, måske går det nemt!

Jeg ville besmet prøve at få det til a hænge samme.
Men det bare hvis nu ikke gøre - alt det negativ.

Det bare jeg tænker herre meget på det få tiden, og det kan få mig helt trist på måde begrund a det. Så a med det.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.