Aftenaftaler med barn, hvad gør man?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juli 2012

LR85

Tulle28 skriver:

Ahrmen vorherre bevares! Er man venner har man vel også respekt og forståelse for sine venners valg og når man selv har børn burde man vel også have en forståelse for at man netop siger nej tak til aftenaftaler når børnene er små?! Men det er da netop en som dig der ryger ud, når baby kommer. Det er jo ikke alle der har nemme børn der bare sover når man er ude og det kan jo også tænkes at man bøvler lidt med soverutiner og derfor måske ikke har lyst eller overskud til at ødelægge noget med vilje? Sådan har vi ihvertfald haft det og nej, ikke alle kan forstå det, men det er jo så bare synd for dem. Mit barn kommer i første række og egentlig også mig selv, for det er mig der skal bøvle dagen(e) efter med pylret barn og uro i dagsrytmen.

SÅ enig. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2012

dorthemus

MariaKyedDK skriver:

vil bare sige hvis i gør det, så er det man risikere at miste sine venner, jeg bliver helt personligt selv irriteret når folk '' ikke kan noget som helst'' Fordi nu har de jo barn.

har selv en søn på 5 år nu, og han har altid haft det godt og har fået hva han havde brug for, og hvis han var træt, jamen så lagde jeg ham til at sove i hans barnevogn fks hvis vi var hos venner og familie... 

altså jeg siger , at hvis i mister jeres venner fordi at i aflyser alt og ikke kan noget som helst efter kl 18, så er det selvforskyldt at miste sine venner..

det skal ikke lydes surt, men må ærligt indrømme at jeg høre flere og flere folk der isolere sig hjemme efter de får børn...

og det sårer os andre, for vi gføler ikke at vi er gode nok til folk mere,...

Folk der aldrig har haft problemer med deres børns søvnvaner eller madvaner, skal prøve at sætte sig lidt ud over deres egen virkelighed. Jeg havde samme holdning som dig FØR jeg fik min datter og blev nødt til at revidere en masse.

Min datter ku ikke sove andre steder end hjemme det første års tid...ligegyldigt hvad jeg prøvede så græd og skreg hun indtil vi var hjemme igen. Og det er altså heller ikke fedt for andre at høre på.

Hun var ammebarn til hun blev et år og nægtede at spise alm. mad...SP og læge var ind over og det stoppede først da jeg smækkede døren i til mejeriet.

Nu er hun lidt over to og der ikke problemer længere gudskelov.

Det er muligt at der er røget nogle venner i svinget, men har de ikke forståelse for, at det er i en begrænset periode, så er det bare ærgeligt.

Som mor ved man hvad der er det bedste for ens barn

Anmeld

26. juli 2012

MariaKyedDK

Tulle28 skriver:

Ahrmen vorherre bevares! Er man venner har man vel også respekt og forståelse for sine venners valg og når man selv har børn burde man vel også have en forståelse for at man netop siger nej tak til aftenaftaler når børnene er små?! Men det er da netop en som dig der ryger ud, når baby kommer. Det er jo ikke alle der har nemme børn der bare sover når man er ude og det kan jo også tænkes at man bøvler lidt med soverutiner og derfor måske ikke har lyst eller overskud til at ødelægge noget med vilje? Sådan har vi ihvertfald haft det og nej, ikke alle kan forstå det, men det er jo så bare synd for dem. Mit barn kommer i første række og egentlig også mig selv, for det er mig der skal bøvle dagen(e) efter med pylret barn og uro i dagsrytmen.

nej det er sgu ikke sådan en som mig der ryger '' ud '' , mærkeligt og underligt at sige

Anmeld

26. juli 2012

musse1

Vores kærlighedsbarn skriver:

Hej de damer

Hvad gør i hvad angår aftenaftaler? Vi har et barn på snart et år og jeg har undgået at være ude efter klokken 18:00 med det, da det enten bliver enormt pylret, sulten og alt muligt andet. Og det jo ikke direkte fordi vi kan tage aftensmad med til vores barn og lave det ude ved vores vennepar. Jeg synes simpelthen der er så mange ting der spiller ind, især når vores trold bliver træt.

Vi skal til Grillaften hos et vennepar i aften, men overvejer at skippe det pga vores barn søvnrytme og madrytme.

syns i skal tage afsted og så tage hjem måske ved 20 tiden hvor du skriver at der kan jeres barn slet ikke mere, så har i fået hygget med jeres venner og så kan i samtidig komme hjem..

vil så sige til en anden gang ,bør i takke nej noget før eller skrive til jeres venner at det kan kun lade sig gøre, hvis det er tidligere. alser med mindre i kun lige er blivet inviteret i dag, så kan i jo sagtens sige nej tak

selv om vi har 4 børn mindre børn, har vi altid kommet rundt, så har vi fundet på løsninger, når vi har været hos andre, ved at børnene sover inde eller andet. og bliver selv pisse hammerende irreteret hvis folk aflyser lige samme dag, uden nogle pluslig opstået grund, hvor man i bund og grund har gjort alt klart..

men i skal jo gøre hvad i føler for. 

Anmeld

26. juli 2012

musse1

Hej de damer

Hvad gør i hvad angår aftenaftaler? Vi har et barn på snart et år og jeg har undgået at være ude efter klokken 18:00 med det, da det enten bliver enormt pylret, sulten og alt muligt andet. Og det jo ikke direkte fordi vi kan tage aftensmad med til vores barn og lave det ude ved vores vennepar. Jeg synes simpelthen der er så mange ting der spiller ind, især når vores trold bliver træt.

Vi skal til Grillaften hos et vennepar i aften, men overvejer at skippe det pga vores barn søvnrytme og madrytme.

syns i skal tage afsted og så tage hjem måske ved 20 tiden hvor du skriver at der kan jeres barn slet ikke mere, så har i fået hygget med jeres venner og så kan i samtidig komme hjem..

vil så sige til en anden gang ,bør i takke nej noget før eller skrive til jeres venner at det kan kun lade sig gøre, hvis det er tidligere. alser med mindre i kun lige er blivet inviteret i dag, så kan i jo sagtens sige nej tak

selv om vi har 4 børn mindre børn, har vi altid kommet rundt, så har vi fundet på løsninger, når vi har været hos andre, ved at børnene sover inde eller andet. og bliver selv pisse hammerende irreteret hvis folk aflyser lige samme dag, uden nogle pluslig opstået grund, hvor man i bund og grund har gjort alt klart..

men i skal jo gøre hvad i føler for. 

Anmeld

26. juli 2012

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Frk.S skriver:

Her har det heller aldrig været noget problem. 

Jeg synes man skal passe på med at opgive at have et liv ud over det at være forældre.

Hvorfor kan du ikke tage noget med til dit barn??
Før Freja for alvor begyndte at spise med af vores mad, havde jeg da bare lavet noget mos (eller hvad hun nu skulle have) hjemmefra, som så bare skulle varmes. Nu kan jeg stadig finde på det, hvis man skal have et eller andet, som jeg ikke synes hun kan spise med af. Men som regel spiser hun bare med sammen med vi andre. 

Når det bliver hendes sengetid bliver hun puttet i barnevognskassen eller hvis det er hjemme ved bedsteforældrene, så i weekendseng, som det har. Nogle gange har vi overnattet, og ellers tager vi hende over i autostolen og kører hjem. Som regel vågner hun lidt op når hun kommer over, men falder så i søvn i bilen igen, og registrerer ikke at hun bliver lagt over i sin egen seng.

Jeg har helt fra starten sagt at jeg ikke ville isolere mig hjemme, for det tror jeg ikke på der kommer noget godt ud af. Det kræver lidt planlægning, fordi man skal have ret mange ting med, men ellers har det som sagt aldrig været et problem. Og Freja HYGGER sig når vi er ude.

Jeg er meget enig med dig - og vi har gjort det samme  JA gu er det da nemmere at være hjemme i vante omgivelser når man har (små) børn - men GAB hvor kedeligt... Vi har altid "bare" puttet vores søn i barnevognen med hans Teddy -det er jo der geniale ved en barnevogn, man har altid en velkendt seng ved Hånden... 

Anmeld

26. juli 2012

aarhusmor

Tulle28 skriver:

Helt enig. Vores søn har været vanskelig og har kun bidraget til folks hævede øjenbryn over vores manglende evne til at få ham til at sove på besøg andre steder end hjemme.

Mit forslag er at I holder Frokost grill dage istedet for aftenener. Det er bedst når venner kan mødes på midten.

Anmeld

26. juli 2012

Chevro

Hej de damer

Hej
Vores søn er med alle steder og uanset tidspunkter Han er vandt til alting, selvom han blot er et par mdr. Jeg vil ikke ændre mit liv fordi jeg har fået barn, han kommer med til de ting vi skal til - og sover de steder vi er. Vi bruger barnevognen, og tager bare kassen med ind hos folk. Ellers bliver han puttet i deres seng eller i gæsteseng.

Når først de er vænnet til at være i blandede miljøer under forskellige forhold og deres faste tidspunkter, er det ikke et større problem end man gør det til :-)
Forstår godt det med maden, men hvis du evt koger nogle kartofler og grøntsager i forvejen, kan du jo varme det i deres mikrobølgeovn når du er i byen
Hvis du er afslappet når du er i byen, vil dit barn også være det Man må jo prøve sig frem, og hvis det går helt galt når du er der - må man jo bare køre hjem lidt tidligere (det vil folk have forståelse for)

Men prøv at se om du kan/vil ændre det med kl 18. For en dag skal barnet jo også være andre steder på det tidspunkt - uden dig. Og du kan lige så godt vænne barnet til flere ting, så længe det er på frivillig basis imens du er til stede og ikke under tvang, når det engang skal passes osv.

Håber for dig selv og dit barn at du kommer lidt mere ud om aftenen :-)

Knus Malene

Anmeld

26. juli 2012

nielsen80

I kender jeres barn, og skal derfor selvfølgelig gøre, hvad I synes er bedst!!!
Dog vil jeg til en anden gang måske tage overvejelsen lidt før. Jeg ville som ven have fuld forståelse for et nej pga. barnet, måske ville jeg endda have inviteret til frokost i stedet....men et afbud samme dag, ville gøre mig ked af det, så har man jo køb ind og planlagt m.m. og har få muligheder for at lave andre planer med så kort varsel. Det er jo ikke en problemstilling i ikke var klar over da I fik invitiationen.

Anmeld

27. juli 2012

Vores kærlighedsbarn

Tak for alle jeres svar Vi tog afsted, men det var nu ret hårdt! ikek noget der sker igen lige forløbelig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.