Vores kærlighedsbarn skriver:
Hej de damer 
Hvad gør i hvad angår aftenaftaler? Vi har et barn på snart et år og jeg har undgået at være ude efter klokken 18:00 med det, da det enten bliver enormt pylret, sulten og alt muligt andet. Og det jo ikke direkte fordi vi kan tage aftensmad med til vores barn og lave det ude ved vores vennepar. Jeg synes simpelthen der er så mange ting der spiller ind, især når vores trold bliver træt.
Vi skal til Grillaften hos et vennepar i aften, men overvejer at skippe det pga vores barn søvnrytme og madrytme.
Hej

Vores søn er med alle steder og uanset tidspunkter

Han er vandt til alting, selvom han blot er et par mdr. Jeg vil ikke ændre mit liv fordi jeg har fået barn, han kommer med til de ting vi skal til - og sover de steder vi er. Vi bruger barnevognen, og tager bare kassen med ind hos folk. Ellers bliver han puttet i deres seng eller i gæsteseng.
Når først de er vænnet til at være i blandede miljøer under forskellige forhold og deres faste tidspunkter, er det ikke et større problem end man gør det til :-)
Forstår godt det med maden, men hvis du evt koger nogle kartofler og grøntsager i forvejen, kan du jo varme det i deres mikrobølgeovn når du er i byen
Hvis du er afslappet når du er i byen, vil dit barn også være det

Man må jo prøve sig frem, og hvis det går helt galt når du er der - må man jo bare køre hjem lidt tidligere (det vil folk have forståelse for)
Men prøv at se om du kan/vil ændre det med kl 18. For en dag skal barnet jo også være andre steder på det tidspunkt - uden dig. Og du kan lige så godt vænne barnet til flere ting, så længe det er på frivillig basis imens du er til stede og ikke under tvang, når det engang skal passes osv.
Håber for dig selv og dit barn at du kommer lidt mere ud om aftenen :-)
Knus Malene