Aftenaftaler med barn, hvad gør man?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.182 visninger
29 svar
0 synes godt om
26. juli 2012

Vores kærlighedsbarn

Hej de damer

Hvad gør i hvad angår aftenaftaler? Vi har et barn på snart et år og jeg har undgået at være ude efter klokken 18:00 med det, da det enten bliver enormt pylret, sulten og alt muligt andet. Og det jo ikke direkte fordi vi kan tage aftensmad med til vores barn og lave det ude ved vores vennepar. Jeg synes simpelthen der er så mange ting der spiller ind, især når vores trold bliver træt.

Vi skal til Grillaften hos et vennepar i aften, men overvejer at skippe det pga vores barn søvnrytme og madrytme.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2012

Lunae

Vores kærlighedsbarn skriver:

Hej de damer

Hvad gør i hvad angår aftenaftaler? Vi har et barn på snart et år og jeg har undgået at være ude efter klokken 18:00 med det, da det enten bliver enormt pylret, sulten og alt muligt andet. Og det jo ikke direkte fordi vi kan tage aftensmad med til vores barn og lave det ude ved vores vennepar. Jeg synes simpelthen der er så mange ting der spiller ind, især når vores trold bliver træt.

Vi skal til Grillaften hos et vennepar i aften, men overvejer at skippe det pga vores barn søvnrytme og madrytme.

Hos os har det aldrig været noget problem! Vi har foretrukket at være her, men de gange hvor det ikke har kunnet lade sig gøre, har hun enten været længe oppe, blevet puttet i weekendseng ellers har vi alle overnattet!

Mht aftensmad, spiser hun så ikke bare det samme som jer?

Anmeld

26. juli 2012

Vores kærlighedsbarn

Lunae skriver:

Hos os har det aldrig været noget problem! Vi har foretrukket at være her, men de gange hvor det ikke har kunnet lade sig gøre, har hun enten været længe oppe, blevet puttet i weekendseng ellers har vi alle overnattet!

Mht aftensmad, spiser hun så ikke bare det samme som jer?

Vi kan ikke rigtig tage weekendseng med, og vi kæmper for tiden med sovetid

Både og, ikke grillmad og krydderet mad.. Laver for det meste kartoffelmos med sovs, kylling, gulerødder og andre grøntsager til aftensmad.. 

Anmeld

26. juli 2012

MariaKyedDK

Hej de damer

vil bare sige hvis i gør det, så er det man risikere at miste sine venner, jeg bliver helt personligt selv irriteret når folk '' ikke kan noget som helst'' Fordi nu har de jo barn.

har selv en søn på 5 år nu, og han har altid haft det godt og har fået hva han havde brug for, og hvis han var træt, jamen så lagde jeg ham til at sove i hans barnevogn fks hvis vi var hos venner og familie... 

altså jeg siger , at hvis i mister jeres venner fordi at i aflyser alt og ikke kan noget som helst efter kl 18, så er det selvforskyldt at miste sine venner..

det skal ikke lydes surt, men må ærligt indrømme at jeg høre flere og flere folk der isolere sig hjemme efter de får børn...

og det sårer os andre, for vi gføler ikke at vi er gode nok til folk mere,...

Anmeld

26. juli 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Hej de damer

Hvor gammel er dit barn?

Anmeld

26. juli 2012

Vores kærlighedsbarn

MariaKyedDK skriver:

vil bare sige hvis i gør det, så er det man risikere at miste sine venner, jeg bliver helt personligt selv irriteret når folk '' ikke kan noget som helst'' Fordi nu har de jo barn.

har selv en søn på 5 år nu, og han har altid haft det godt og har fået hva han havde brug for, og hvis han var træt, jamen så lagde jeg ham til at sove i hans barnevogn fks hvis vi var hos venner og familie... 

altså jeg siger , at hvis i mister jeres venner fordi at i aflyser alt og ikke kan noget som helst efter kl 18, så er det selvforskyldt at miste sine venner..

det skal ikke lydes surt, men må ærligt indrømme at jeg høre flere og flere folk der isolere sig hjemme efter de får børn...

og det sårer os andre, for vi gføler ikke at vi er gode nok til folk mere,...

Vi ejer ikke en barnevogn så det er ikke noget vores barn er vant til at sove i, efter klokken 8 bliver vores trold rigtig irritabele og vil bare sove NU, men kæmper også med at falde i søvn selv.

Må ærligt indrømme som førstegangs mor, vil jeg skide højt og helligt på hvad folk mener om at isolere sig med børn, hvis jeg har det nemmest ved at være hjemme efter 18 bør ens venner acceptere det og finde tidligere aftaler, eller aftaler hos mig. 

Anmeld

26. juli 2012

Holbæktrunten

Hej de damer

Noah bliver også irriterende når han bliver (over)træt, og er rigtig dårlig til at sove andre steder end hjemme... Men NÆGTER simpelthen ikke at kunne tage nogen steder...

Jeg plejer at tage hans dyne med, for den kender han... Nogen gange kan jeg få ham til at sove en times tid om aftenen, men den er stensikker at han vågner derefter når vi er ude (hjemme sover han bare). Men så kan han holde den kørende nogle timer igen...

Og så smider jeg ham i armene på dem vi er på besøg hos - han æææælsker at hygge med vores venner/familie, og sludrer i stedet for at orme sig i armene på mig...

Anmeld

26. juli 2012

MariaKyedDK

Vi ejer ikke en barnevogn så det er ikke noget vores barn er vant til at sove i, efter klokken 8 bliver vores trold rigtig irritabele og vil bare sove NU, men kæmper også med at falde i søvn selv.

Må ærligt indrømme som førstegangs mor, vil jeg skide højt og helligt på hvad folk mener om at isolere sig med børn, hvis jeg har det nemmest ved at være hjemme efter 18 bør ens venner acceptere det og finde tidligere aftaler, eller aftaler hos mig. 

Ja og det skal du ha lov til, men jeg siger os bare, at det gider folk IKKE.... altså bare fordi man får børn drejer verden sig jo ikke kun om en... du skriver at du SKIDER på folk, men her er det dine VENNER og Din FAMILIE jeg snakker om...  så det sætter de nok pris på...

Anmeld

26. juli 2012

LR85

Hej de damer

A hensyn til barnet ville jeg blive hjemme. Vi er altid hjemme til sovetid kl 19.30, hvilket er enormt besværligt hvis man skal spise sammen og bor lidt væk fra hinanden. 

Jeg ville foreslå a i kunne grille hos jer (hvis det er muligt) og hvis i meget gerne vil med, så pak en god taske, dyne, bamse og lign så i kan putte barnet godt, nyde aftenen og lade barnet sove der til i kan trille hjem

Anmeld

26. juli 2012

Frk.S

Her har det heller aldrig været noget problem. 

Jeg synes man skal passe på med at opgive at have et liv ud over det at være forældre.

Hvorfor kan du ikke tage noget med til dit barn??
Før Freja for alvor begyndte at spise med af vores mad, havde jeg da bare lavet noget mos (eller hvad hun nu skulle have) hjemmefra, som så bare skulle varmes. Nu kan jeg stadig finde på det, hvis man skal have et eller andet, som jeg ikke synes hun kan spise med af. Men som regel spiser hun bare med sammen med vi andre. 

Når det bliver hendes sengetid bliver hun puttet i barnevognskassen eller hvis det er hjemme ved bedsteforældrene, så i weekendseng, som det har. Nogle gange har vi overnattet, og ellers tager vi hende over i autostolen og kører hjem. Som regel vågner hun lidt op når hun kommer over, men falder så i søvn i bilen igen, og registrerer ikke at hun bliver lagt over i sin egen seng.

Jeg har helt fra starten sagt at jeg ikke ville isolere mig hjemme, for det tror jeg ikke på der kommer noget godt ud af. Det kræver lidt planlægning, fordi man skal have ret mange ting med, men ellers har det som sagt aldrig været et problem. Og Freja HYGGER sig når vi er ude.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.