gravid efter sen abort? anyone?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12.257 visninger
23 svar
0 synes godt om
23. juli 2012

NNGG

Hej allesammen.

Den 13. juli fødte jeg vores lille pige. Hun var sååå fin!

Hun blev født i 22. uge, da vi tog den svære beslutning om en sen abort, da det viste sig til MD-scanning, at hun havde rygmarvsbrok og væske i hjernen. Dette ville få alt for store konsekvenser for vores lille datter.

Min kæreste og jeg er allerede begyndt at snakke om ny graviditet. Ikke fordi vores datter Ella skal erstattes. Men jeg er sikker på, at hun ikke blev skabt forgæves. Hun har ændret vores liv, lært os en masse om hinanden og gjort os bevidste om, at vi virkelig ønsker at blive forældre sammen! 

Jeg tør ikke rigtig springe ud i en ny graviditet - da jeg hele tiden har i baghovedet ''hvad hvis det sker igen?'' Men jeg vil ikke lade frygten fratage mig muligheden til at byde et barn velkommen til verden. Jeg har prøvet at skulle tage afsked med en smuk lille prinsesse! Det var så hårdt - men blev også bevidst om, hvor meget kærlighed jeg som mor rummer - derfor håber jeg at jeg en dag, kan give al den kærlighed til et levedygtigt væsen.

Men.. nu kommer spørgsmålet? Er der nogen, der ved hvor lang tid, der skal gå inden man prøver igen? Og hvis der er nogen, der har prøvet igen og er blevet gravide - hvor lang tid gik der?

Ellas mor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2012

M&N

Puha hvor er det frygteligt at I skulle gå igennem dette her... 

Sender en masse knus og kram... 

Nu fik jeg en provokeret abort 12+, nu er jeg så blevet tildelt livets største gave  Jeg er i 8. uge ca, og jeg går også bare og tænker hvordan går det med denne graviditet, lykkes den? Sundt og rask barn? 

Masser af bekymringer!

Vi måtte afbryde graviditeten, da de mente barnet ikke var levedygtigt og den ville afbryde livet selv, hvis vi ikke selv gjorde noget. Den stoppede med at vokse 11+ 

Håber snart lykken kommer ved jer.. Det fortjener I... Kæmpe kram 

Anmeld

23. juli 2012

M&N

Du kan se i min ticker hvor lang tid det tog for os... 

Anmeld

23. juli 2012

NNGG

BabyWish2012 <3 skriver:

Du kan se i min ticker hvor lang tid det tog for os... 

tusind tak for dit svar!

Stort tillykke med din graviditet! Håber den kommer til at gå uden problemer for dig!

Vi synes også det er rigtig hårdt 

Anmeld

23. juli 2012

Aprilmor11

NNGG skriver:

Hej allesammen.

Hun blev født i 22. uge, da vi tog den svære beslutning om en sen abort, da det viste sig til MD-scanning, at hun havde rygmarvsbrok og væske i hjernen. Dette ville få alt for store konsekvenser for vores lille datter.

Min kæreste og jeg er allerede begyndt at snakke om ny graviditet. Ikke fordi vores datter Ella skal erstattes. Men jeg er sikker på, at hun ikke blev skabt forgæves. Hun har ændret vores liv, lært os en masse om hinanden og gjort os bevidste om, at vi virkelig ønsker at blive forældre sammen! 

Jeg tør ikke rigtig springe ud i en ny graviditet - da jeg hele tiden har i baghovedet ''hvad hvis det sker igen?'' Men jeg vil ikke lade frygten fratage mig muligheden til at byde et barn velkommen til verden. Jeg har prøvet at skulle tage afsked med en smuk lille prinsesse! Det var så hårdt - men blev også bevidst om, hvor meget kærlighed jeg som mor rummer - derfor håber jeg at jeg en dag, kan give al den kærlighed til et levedygtigt væsen.

Men.. nu kommer spørgsmålet? Er der nogen, der ved hvor lang tid, der skal gå inden man prøver igen? Og hvis der er nogen, der har prøvet igen og er blevet gravide - hvor lang tid gik der?

Ellas mor

Min veninde fik sen abort i uge 22 og 3 måneder efter blev hun gravid igen. Hun har termin om 2,5 uge og venter sig en vevlskabt ligge dreng.

Men det er jo forskelligt fra folk.

Anmeld

23. juli 2012

Aprilmor11

NNGG skriver:

Hej allesammen.

Ellas mor

Og hvor må det bare være frygteligt Håber at det lykkedes for jer hurtigt.

Anmeld

24. juli 2012

sandramor

først vil jeg sige at hvor må det dog være forfærdeligt for jer den oplevelse... og selvom det er en ringe trøst så tog i den rigtige beslutning og skånede jeres lille datter for et ikke normalt liv....

min mor fødte før min storebror en lille pige med rygmarvsbrok og vand i hovedet... dengang havde man jo desværre ingen scanninger der kunne fortælle det på forhånd....
men hun blev hurtigt overført til odense pga de massive vand dannelser i hendes lille hoved...og hun døde 8 dage gammel....

men min mor har så siden hen fået min bror og ja senere mig.... begge sunde og raske.....

så tror det er meget naturligt du selvfølgelig tænker... jamen hvad nu hvis og kan vi og skal vi.... men ville også bare fortælle at man sagtens kan få flere sunde og raske børn efter sådan en barsk omgang....

knus og tanker herfra

Anmeld

24. juli 2012

dina1980

Det gør mig rigtig ondt i også har midstet. Jeg fødte selv den 1 april en lille dreng i uge 21.

Når i er klar igen til til at prøve at få barn igen, så går i igang !

Vi gik igang da jeg stoppede med at bløde, ca 14 dage efter jeg havede født, er desværre ikke blevet gravid i nu, men håber det sker snart, ellers starter jeg op i behandling igen, pga pco.

Skriv endelig hvis du har brug for at snakke om det hele.

Anmeld

24. juli 2012

AnonymMor

NNGG skriver:

Hej allesammen.

Ellas mor

Det gør mig så ondt at læse det er så forfærdelig en oplevelse at miste sit højt ønskede barn.. Jeg mistede os min datter i uge 22 d 21 juni i år pga hun havde en hjertefejl der hed hypoplastisk venstre hjertesyndrom  Så kender godt sorgen og følelserne omkring hele forløbet

Vi fik at vide at vi gerne måtte gå igang igen efter jeg stoppede med at bløde hvis vi ville. Vi er også bange for om det sker igen, de har dog sagt at det ikke er arveligt så chancen for det sker igen er meget lille, men alligevel så er frygten der.. 

Vi har valgt et starte hurtigt igen, da det tog os 14 mdr at blive gravide første gang så vi håber lidt at der ikke skal gå så lang tid igen 

Kram og tanker herfra 

Anmeld

24. juli 2012

NNGG

sandramor skriver:

først vil jeg sige at hvor må det dog være forfærdeligt for jer den oplevelse... og selvom det er en ringe trøst så tog i den rigtige beslutning og skånede jeres lille datter for et ikke normalt liv....

min mor fødte før min storebror en lille pige med rygmarvsbrok og vand i hovedet... dengang havde man jo desværre ingen scanninger der kunne fortælle det på forhånd....
men hun blev hurtigt overført til odense pga de massive vand dannelser i hendes lille hoved...og hun døde 8 dage gammel....

men min mor har så siden hen fået min bror og ja senere mig.... begge sunde og raske.....

så tror det er meget naturligt du selvfølgelig tænker... jamen hvad nu hvis og kan vi og skal vi.... men ville også bare fortælle at man sagtens kan få flere sunde og raske børn efter sådan en barsk omgang....

knus og tanker herfra

tak.. det er jo lige præcis det man gerne vil høre. Så man får noget tro på, at vi også kan få raske børn sammen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.