at spise en tudse? - psykisk krise og seriøs hjælp langt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.356 visninger
23 svar
0 synes godt om
23. juli 2012

Carl-Emil's mor

Jamen sagen er vi jo har nedlagt baghaven pga tudse-angrebet på mor her og igår da jeg så skulle i skuret i forhaven så skete det der ikke måtte ske..

Endnu en tudse har forelsket sig i vores have... Jeg gik helt i frys og da jeg endelig fik ilt til hjernen fandt jeg noget vand jeg smed på den - men det var et fedt for hr. tudse syntes det var et lækkert bad

Så var gode råd dyre og jeg kunne intet gøre for han sad lige i døråbningen så måtte opgive at komme i mit skur og kunne ikke lukke døren igen fordi han var hoppet frem hvor han var og sad oven på hundenes bamse

Jeg lod døren stå åben og gik så oven på for at lege med Carl-Emil, da vi kommer ned igen ligger hundenes bamse på dørmåtten og den er nærmest DÆKKET af hvidt klamt skum

Jeg tager en paraply og smider den op på hækken så hundene ikke kan få fat i den. Kigger lidt afventende på hundene for de plejer at " indrømme" hvis de har lavet ballade men de glor bare dumt tilbage, hiver gummistøvlerne på og går over og kigger skuret...

HR TUDSE ER VÆK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Men der er intet spor af skum derover så nu er mit spørgsmål:

Kan min store dumme gennemført søde tumpede golden retriwer der spiser ALT som i ALT selv sæber hvis man giver ham det have spist hr tudse? eller tygget i ham eller skræmt ham væk?? :/

sorry det er lidt ( meget ) langt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2012

Bebsen

Sagtens! Hehe, kan lige se en legesyg vuffie efter en stor klam tudse, haha

Anmeld

23. juli 2012

Carl-Emil's mor

Bebsen skriver:

Sagtens! Hehe, kan lige se en legesyg vuffie efter en stor klam tudse, haha

så skummet kan godt komme fra hr. tudse?

hmm altså godt nok er de BARF hunde men ligefrem at spise tudser ...

måske jeg bare skulle lukke ham ud i baghaven i nat så er der måske tudsefrit imorgen

men tak for svar

Anmeld

23. juli 2012

Emmamusen2010

Så vidt jeg ved er tudser giftige, vil tro det er fra hunden det hvide skum Så nok ikke den bedste idé at lade hunden tage tudserne

Anmeld

23. juli 2012

Carl-Emil's mor

Emmamusen2010 skriver:

Så vidt jeg ved er tudser giftige, vil tro det er fra hunden det hvide skum Så nok ikke den bedste idé at lade hunden tage tudserne

så det "giftige" kunne have fremkaldt det hvide skum da han ( hvis vi antager han gjorde det ) spiste hr. tudse?

Han har ingen reaktion haft med dårlig mave, opkast eller andet

han havde intet skum i mundvigene eller andet

Anmeld

23. juli 2012

Emmamusen2010

Jeg tror ikke han har spist den, hr tudse sprøjter noget gift ud i munden på dyret der har fat i ham. Hvis han bare har haft den i munden tror jeg ikke der sker det helt store, mewn begynder han at sjavle og blive utilpas så ring til dyrelægen bare for en sikkerheds skyld

Anmeld

23. juli 2012

Becks

Yirrrk HADER frøer og tudser... Stakkels jer at være invaderet af dem..

Men, det er yderst sjældent at hunde spiser tudser, hvis de bare slikker lidt på dem, vil de savle MEGET de næste mange timer pga giften.. Så tror ikke din hund har rørt den, men han kan måske godt have skræmt hr. Tudse væk..

Min mor brugte noget i vores have til at "skræmme" tudser væk, tænker lige over hvad det hedder, og vender tilbage..

Anmeld

23. juli 2012

Carl-Emil's mor

Emmamusen2010 skriver:

Jeg tror ikke han har spist den, hr tudse sprøjter noget gift ud i munden på dyret der har fat i ham. Hvis han bare har haft den i munden tror jeg ikke der sker det helt store, mewn begynder han at sjavle og blive utilpas så ring til dyrelægen bare for en sikkerheds skyld

altså så dum som han er kunne han godt have spist ham alligevel

men altså nu er det jo 24 timer sidden det skete så han burde da have reageret nu eller er jeg helt blank?

Anmeld

23. juli 2012

Carl-Emil's mor

Becks skriver:

Yirrrk HADER frøer og tudser... Stakkels jer at være invaderet af dem..

Men, det er yderst sjældent at hunde spiser tudser, hvis de bare slikker lidt på dem, vil de savle MEGET de næste mange timer pga giften.. Så tror ikke din hund har rørt den, men han kan måske godt have skræmt hr. Tudse væk..

Min mor brugte noget i vores have til at "skræmme" tudser væk, tænker lige over hvad det hedder, og vender tilbage..

"dejligt ikke at være den eneste"

Mit var så slemt i de yngre år at jeg besvimede når jeg så en  så er selv ret stolt over jeg turde se efter  hmm så kan han jo i princippet have skræmt ham længere ind i skuret hvor hunden ikke kan komme ind

men ja det er sjældent hunde spiser sådan nogle - men Elmer er også bare yderst sjælden i forhold til manglende inteligens

iiiiih er det rigtigt?? det må du meget gerne vende tilbage med hvad hedder hvis det ikke er giftigt for hunderne

Anmeld

23. juli 2012

Becks

Carl-Emil's mor skriver:

"dejligt ikke at være den eneste"

Mit var så slemt i de yngre år at jeg besvimede når jeg så en  så er selv ret stolt over jeg turde se efter  hmm så kan han jo i princippet have skræmt ham længere ind i skuret hvor hunden ikke kan komme ind

men ja det er sjældent hunde spiser sådan nogle - men Elmer er også bare yderst sjælden i forhold til manglende inteligens

iiiiih er det rigtigt?? det må du meget gerne vende tilbage med hvad hedder hvis det ikke er giftigt for hunderne

Elmer, sikken et FANTASTISK navn!

Lyder til navnet passer til hans personlighedhed og det gør det da endnu mere fantastisk

Han lyder som min hund jeg havde, Bumle! Hun var så "dum" men den dejligste hund ever!!

Jeg mener ikke det var farligt for hunde, for vi havde Bumle på det tidspunkt og hun rendte også rundt i haven.. Inden min mor sprøjtede med det, var Bumle dum nok til at have en tudse i munden faktisk - Derfor jeg ved de savler ENORMT meget

Jeg har lige skrevet en sms til min mor og spurgt - Der går nok lidt tid, signalet mellem DK og Norge er ikke altid lige bedst

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.