At bade baby...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juli 2012

pemiro

michelledam skriver:

Da isabella var en mdr kom hun i bad 2 gange om ugen. Jeg kom kun en smugle baby sæbe i hendes hår. Da hun altid har haft meget hår. Og det var for at de ikke blev fedtet af den olie jeg kom i vandet. Jeg smurte hende kun ind i creme da hun var helt spæd da hendes hud omkring håndled og ankler var lidt tørre. Ellers har jeg aldrig smurt hende. Og hun har aldrig haft problemer med hendes hud.

Jeg prøvede at putte mere olie i idag, og det virkede, så jeg var fri for creme. Håber det holder..

Håber også han kan slippe med tør hud problemer når han blir større

Tak for svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2012

pemiro

Maja84 skriver:

Vores søn på 1.5 kommer i bad 2-3 gange i ugen og ved behov. Vores datter på 3 mdr kommer i bad ca 1 gang i ugen, igen lidt ved behov, hvis hun har brug for det oftere eller det kan strækkes for at undgå hun får tør hud, er for 1 mdrs tid siden begyndt at komme en anelse babysæbe i vandet. Ville nok ikke råde til olie i vandet, men nøjes med creme eller olie på de områder som har behov, efter bad

De rådede mig til olien på sygehuset fordi hans hud er meget
Tør omtrent over alt..
Sp sagde jeg også sku bruge lidt creme, pga tør hud, men tror ikke jeg brugte nok olie før, for idag puttede jeg mere i vandet, og det gjorde jeg ikke behøvede creme efterfølgende.. Nu må jeg se om det holder ellers dropper jeg det..

Tal for dit svar har fundet ud af det er ganske fint kun at bade en gang i ugen

Anmeld

19. juli 2012

twinny

da de var en måned kom de i bad 1 gang om ugen uden noget i vandet.

Nu er de 10,5 måneder og kommer i bad 2 gange om ugen (nogen gange lidt oftere, hvis de har været på stranden eller lignende.) men stadigvæk uden sæbe eller olie.

De har stadigvæk den fineste hud. 

Jeg fik afvid af SP, da deres fødder var tørre i en periode, skulle jeg bare komme lidt madolie på også var de fine igen. (for der var ingen tilsætningsstoffer i madolie)

Anmeld

19. juli 2012

lio

pemiro skriver:

Det lyder lige som os

Anmeld

19. juli 2012

pemiro

twinny skriver:

da de var en måned kom de i bad 1 gang om ugen uden noget i vandet.

Nu er de 10,5 måneder og kommer i bad 2 gange om ugen (nogen gange lidt oftere, hvis de har været på stranden eller lignende.) men stadigvæk uden sæbe eller olie.

De har stadigvæk den fineste hud. 

Jeg fik afvid af SP, da deres fødder var tørre i en periode, skulle jeg bare komme lidt madolie på også var de fine igen. (for der var ingen tilsætningsstoffer i madolie)

Det er altså lidt sjovt som man får forskellige råd af sp'erne...
Jeg var i tvivl om bad en gang i ugen var for lidt, men det har jeg nu fundet ud af det ikke er. Dejligt når man får bekræftet at det man gør er rigtigt
Det er jo helt nyt det hele, og man kan hurtig blive i tvivl synes jeg..

Tusind tak for at du gad ta dig tid til at svare

Anmeld

19. juli 2012

twinny

pemiro skriver:

Det er altså lidt sjovt som man får forskellige råd af sp'erne...
Jeg var i tvivl om bad en gang i ugen var for lidt, men det har jeg nu fundet ud af det ikke er. Dejligt når man får bekræftet at det man gør er rigtigt
Det er jo helt nyt det hele, og man kan hurtig blive i tvivl synes jeg..

Tusind tak for at du gad ta dig tid til at svare

Ja sådan er det i starten. Man lærer det hurtigt.  

Jamen det var så lidt. Det er jo derfor vi er her.

Anmeld

19. juli 2012

Misscbn

pemiro skriver:

Hvor mange gange har i jeres baby i bad?
Bruger i shampoo/sæbe når i bader?
Hvor længe har i baby i bad?

Meget gerne erfaringer hvor baby er omkring en måned

På forhånd tak

Min søn er 9 mdr den 23

han får sjældent sæbe i vandet med mindre han har spist fx fisk osv og kommer i bad pga det er udover det hele så kommer jeg et par dråber i, altså parfumefrit selvfølgelig 

og tør hud der smør jeg ham ind i babyolien efter badet og kommer det ikke i bad da min SP sagde at det meste faktisk bare sætter sig i selve badekaret

min søn har lidt MEGET af tør hud da han manglede fostervand i i den sidste del af graviditeten

så efter hvert bad smør jeg ham ind i olien og massere ham

Anmeld

19. juli 2012

pemiro

twinny skriver:

Ja sådan er det i starten. Man lærer det hurtigt.  

Jamen det var så lidt. Det er jo derfor vi er her.

Anmeld

19. juli 2012

pemiro

blankholm skriver:

Min søn er 9 mdr den 23

han får sjældent sæbe i vandet med mindre han har spist fx fisk osv og kommer i bad pga det er udover det hele så kommer jeg et par dråber i, altså parfumefrit selvfølgelig 

og tør hud der smør jeg ham ind i babyolien efter badet og kommer det ikke i bad da min SP sagde at det meste faktisk bare sætter sig i selve badekaret

min søn har lidt MEGET af tør hud da han manglede fostervand i i den sidste del af graviditeten

så efter hvert bad smør jeg ham ind i olien og massere ham

Uh ja man kan jo selvfølgelig kombinerer olien med massage.. Har overvejet at prøve det massage nemlig, for hyggens skyld.. Så det var da en go ide du lige kom med..

Tusind tak for at du gad dele dine erfaringer

Anmeld

19. juli 2012

Misscbn

pemiro skriver:

Uh ja man kan jo selvfølgelig kombinerer olien med massage.. Har overvejet at prøve det massage nemlig, for hyggens skyld.. Så det var da en go ide du lige kom med..

Tusind tak for at du gad dele dine erfaringer

ja det er rigtig hyggeligt og de bliver helt salige

det er rigtig skønt 

det var så lidt 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.